Martijn II - Forum en Sales Moderator |
14-8-2004 18:52 |
Posts: 9841 |
welke wegracer ken jij van suzuki michel?...RG 80? ?
honda heeft een andere slag en geloof een ander cartervolume.
Balansas heeft volgens mij weinig invloed op het uiteindelijke vermogen.
|
|
Too cool for school! |
|
superior mt7 |
14-8-2004 18:52 |
Posts: 2675 |
en een nsr toch
|
|
V8 |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 18:53 |
Posts: 10676 |
Euhh jah, maar gaat het daar nu om?
Wie populair is of niet....
Lees ff mijn eerste post en reageer dan als je wat zinnigs weet, en ga niet beginnen wie er meer en minder is en wie/wat er wel of niet bestaat want dat is mijn vraag niet...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 18:55 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
welke wegracer ken jij van suzuki michel?...RG 80? ?
honda heeft een andere slag en geloof een ander cartervolume.
Balansas heeft volgens mij weinig invloed op het uiteindelijke vermogen.
Suzuki zr toch,? Weet nie cker of dat hem is, iets in die trand is een wegracer suzuki met zelfde blok als tsx...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
superior mt7 |
14-8-2004 18:55 |
Posts: 2675 |
tja ik weet niet of je dat zo kan zeggen of een sneller is als de andere ...waar leid je dat vandaan?
|
|
V8 |
|
blair |
14-8-2004 19:01 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Blokken verschillen niet veel behalve dan 4 en 5 bak verschil en belansas verschil...
Maar dat hoeft niet met de prestaties te maken te hebben...
Ik denk dat dus het grote verschil de inlaat is...Weet k wel cker
Tsx heb half membraan en half zuiger gestuurd en honda volledig membraangestuurd...
quote]
Ik ben het er niet mee eens dat er zoon groot verschil in inlaat zit. Je bepaald toch zelf wanneer je inlaatpoort opend en sluit. Je kan je toch je inlaat aanpassen aan je prestaties. Je kan oppervlak met een symetrische en oppervlak met een a-symetrische timing creeeren(tov bdc). En je kan toch ook de zooi dichtmaken als jij denkt dat dat het probleem is. Vergeet verder niet dat bij honda je inlaat 360 graden open staat en in verbinding met je membraan. Het is heus niet zo dat je met een volledig gestuurde membraan inlaat meer vermogen hebt. En hebt een gedeeltelijk membraan gesuurde inlaat en een 5 bak, dus powerband zal met dezelfde cilinder en uitlaat niet zoon probleem moeten zijn...
Ik denk niet dat dat het grote verschil is, het zijn gewoon meerdere ''kleine'' dingen. Als het ene blok al sneller zou zijn als het ander.....
En jij denkt dat een versnelling meer geen invloed heeft op je prestaties? Ik denk van wel. Als je een goede versnellingsbak hebt kan je powerband smaller...
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 19:23 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Blokken verschillen niet veel behalve dan 4 en 5 bak verschil en belansas verschil...
Maar dat hoeft niet met de prestaties te maken te hebben...
Ik denk dat dus het grote verschil de inlaat is...Weet k wel cker
Tsx heb half membraan en half zuiger gestuurd en honda volledig membraangestuurd...
quote]
Ik ben het er niet mee eens dat er zoon groot verschil in inlaat zit. Je bepaald toch zelf wanneer je inlaatpoort opend en sluit. Je kan je toch je inlaat aanpassen aan je prestaties. Je kan oppervlak met een symetrische en oppervlak met een a-symetrische timing creeeren(tov bdc). En je kan toch ook de zooi dichtmaken als jij denkt dat dat het probleem is. Vergeet verder niet dat bij honda je inlaat 360 graden open staat en in verbinding met je membraan. Het is heus niet zo dat je met een volledig gestuurde membraan inlaat meer vermogen hebt. En hebt een gedeeltelijk membraan gesuurde inlaat en een 5 bak, dus powerband zal met dezelfde cilinder en uitlaat niet zoon probleem moeten zijn...
Ik denk niet dat dat het grote verschil is, het zijn gewoon meerdere ''kleine'' dingen. Als het ene blok al sneller zou zijn als het ander.....
En jij denkt dat een versnelling meer geen invloed heeft op je prestaties? Ik denk van wel. Als je een goede versnellingsbak hebt kan je powerband smaller...
Ik heb niet gezegt dat het geen invloed heeft, alleen dat het niet met de prestaties van een blok te maken hoeft te hebben en de smallere powerband heb je igg gelijk in..
Maar wat ik me dan afvraag, leg een poortmap van tsx en Bijv: mt naast elkaar gewoon uitgaande van een goede 50cc cilinder..., zie je wel duidelijk een groot verschil bij de inlaatpoorten bij de mt loopt hij langwerpig door naar onder, terwijl er bij tsx maar 2 miezerige poortjes zitten....
Verder ben ik niet van plan de boel dicht te maken, omdat dat denk ik alleen maar negatief werkt( ben wel bezig om een volledige membraancilinder te maken voor tsx, maar dat is een ander verhaal) ...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
bartos |
14-8-2004 19:50 |
Posts: 1372 |
Vriend van me reed me toch echt redelijk zoek met zijn 50 snel tsx en 16 mik, ik eerst met 50 snel mtx 50 en 12 mm en later met 20 mik en hij trok me er nog uit en ook op top. Ik reed toen 90 op auto teller dus toch wel 85 echt.
|
|
|
|
RS_70_power |
14-8-2004 20:06 |
Posts: 1990 |
ga eens naar een volledig membraam gestuurde cilinder zoeken , hoeveel staan je tapeinde uit elkaar , en wat is je slag misschien van een RV4 blok of zo
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 20:16 |
Posts: 10676 |
Voor mijn tsx bedoel je??
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
mcdronkz |
14-8-2004 22:17 |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 22:18 |
Posts: 10676 |
K zei, iets in die trand dus iets wat daar op lijkt....
Maar laatmaar, ik ga het wel opzoeken....
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
blair |
14-8-2004 22:22 |
Posts: 150 |
Denk je nou echt dat je met een ander type inlaat 30% meer vermogen krijgt je brommer ineens veel verder doorloopt in toeren oid? Je spoelpoorten en uitlaatpoort kan je precies hetzelfde hebben. Inlaat zal misschien wel wat schelen, maar als je inlaat in verhoding is met uitlaat en spoelers krijg je echt niet veel betere prestaties.
Het is net zoon onzin als mensen die denken dat inlaat op een carter voor veel betere prestaties zorgt dan inlaat op de cilinder...
Of het fabeltje dat roterende inlaat veel sneller is als membraan inlaat. Membraan inlaat os op een mb nog waarschijnlijk nog sneller dan roterende inlaat.
Membraan inlaat heeft misschien iets meer vermogen en een bredere poweband dan zuiger gestuurd. MAar jij hebt zelfs nog gedeeltelijk membraninlaat.
De meeste honda cilinders leveren topvermogen op ca 8000 rpm, denk jij dat jij jou inlaat daar niet kan laten functioneren? Ik denk van wel...
Het is gewoon het totale plaatje dat voor goede prestaties zorgt. Zelfs met een volledig zuigergestuurde inlaat bij een cilinder met een goede poortconfiguratie en een goede uitlaat en een goede kop laat je waarschijnlijk de meeste mensen met een honda achter je...
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Tsxdude AKU MicheL |
14-8-2004 22:44 |
Posts: 10676 |
Oke, duidelijk uitgelegt...
Maar ik ben niets van plan, ik zeg geen feiten zoals dat 30% meer vermorgen krijg ofzo...
Dat zeg ik niet en wil ik ook niet naartoe ben alleen aan het brainstormen..Wrom suzuki half falf heeft gekozen en wrom honda cilinder of het algemeen sneller zijn dan suzuki cilinders...
70cc malossi op mt? loopt heel snel dikkk over de 100 ongetuned...
En 70cc malossi tsx loopt 90/100 ongetuned...
Het zal dan wel een kwaliteit iets zien...
Maar probeer er alleen een beetje meer over te weten te komen over wrom suzuki dat zo doet en honda dat zo..
Mijn 70cc cilinder getuned leverde btw een powerband beginnend by 9.5k rpm en had een topvermogen by 12.5k rmp...
Dus ik zeg helemaal niet dat iets wel of niet kan...
Maar jij bent nu tot nu toe de enige die er ook echt op ingaat en waardoor ik es wat meer te weten komt...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Leen |
14-8-2004 22:45 |
Posts: 26877 |
maar je moet een mt ook niet vergelijken met een tsx, maar een mtx-sh en een tsx vergelijken
|
|
|
|