Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - veel troep uit uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1256 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21176 - veel troep uit uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 14-8-2004 15:12 Print topicpost

Posts: 759
ik heb een honda mb 5 en er komt ontzettend veel troep(bruine olie achtige shit)uit mijn uitlaat als ik een endje gereden heb zit heel de uilaat aan de onderkant onder de drap.

hoe komt dit en hoe kan ik het verkomen
 

SIWWN 14-8-2004 15:15 Print reply
Posts: 7079
Te veel (onverbrande?) olie?

Minder vet smeren of armer afstellen

 
Teunmenator 14-8-2004 16:48 Print reply

Posts: 2524
Dat er wat druppeltjes aanhangen is wel vaker dat is niet zo raar. Maar als er echt veel uitkomt heeft dat idd een andere oorzaak. Die troep/ druppels komen van een onvolledige verbranding. Dat kan weer benzine zijn (door een te rijk mengsel of een slechte vonk).
Misschien zit er slechte olie in je mengsmering, wat doe je erin? En met welke verhouding?
Het kan ook zijn dat je je pompje aan hebt gesloten en dat je mengsmering tankt?

Een onvolledige verbranding gaat meestal gepaard met rookvorming heb je dat ook?

Het kan zijn dat je uitlaat vol met troep zit (of is komen te zitten). Daarom is het slim hem even uit te stoken.
 
mb-err 14-8-2004 23:11 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Dat er wat druppeltjes aanhangen is wel vaker dat is niet zo raar. Maar als er echt veel uitkomt heeft dat idd een andere oorzaak. Die troep/ druppels komen van een onvolledige verbranding. Dat kan weer benzine zijn (door een te rijk mengsel of een slechte vonk).
Misschien zit er slechte olie in je mengsmering, wat doe je erin? En met welke verhouding?
Het kan ook zijn dat je je pompje aan hebt gesloten en dat je mengsmering tankt?

Een onvolledige verbranding gaat meestal gepaard met rookvorming heb je dat ook?

Het kan zijn dat je uitlaat vol met troep zit (of is komen te zitten). Daarom is het slim hem even uit te stoken.


als mensmering heb ik castrol tt en tank euro 95, dus het pompje in mn brommer mengt ut. Hij rook ook wel veel. Maar er zit eerder een te kleine sproeier in want met choke open rijd hij beter. Ik heb nu een chorme snelle er op zitten en daar doet hij het minder mee dan met een nieuwe uitlaat die ik pas gekocht heb. Dat is de ori uitlaat.
 
Tsxdude AKU MicheL 14-8-2004 23:18 Print reply

Posts: 10676
Lekke rechterkrukaskeering?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
mb-err 14-8-2004 23:51 Print reply

Posts: 759
Leg dat eens uit
 
SIWWN 15-8-2004 0:48 Print reply
Posts: 7079
Dat komt er blokolie in je carter
 
Tsxdude AKU MicheL 15-8-2004 0:53 Print reply

Posts: 10676
Kan het heel goed eens wezen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
JCG 15-8-2004 5:29 Print reply
Posts: 1531
ol heb een klein beetje van dat drap aan ht eind van me uiltaat. Ik heb ook een MB, en mijn te iets te arm waarschijnlijk door de goedkope olie die ik gebruik. maar wil je geen drap moet je een viertakt blok er onder beunen, zo lang als je 2takt rijd zal je wel een beetje drap hebben.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
kpotappel86 15-8-2004 11:36 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

ol heb een klein beetje van dat drap aan ht eind van me uiltaat. Ik heb ook een MB, en mijn te iets te arm waarschijnlijk door de goedkope olie die ik gebruik. maar wil je geen drap moet je een viertakt blok er onder beunen, zo lang als je 2takt rijd zal je wel een beetje drap hebben.


dat hoeft dus echt niet want ik heb dit ook niet(alleen als je 1:25 mengt ofzo)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mb-err 15-8-2004 11:50 Print reply

Posts: 759
als ik mijn olie pomp je dan iets wel afstellen zodat i iets minder olie krijgt hoe kan ik dan ooit zie of i nu goed staat en nie te weinig krijgt???
 
kpotappel86 15-8-2004 11:52 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err

als ik mijn olie pomp je dan iets wel afstellen zodat i iets minder olie krijgt hoe kan ik dan ooit zie of i nu goed staat en nie te weinig krijgt???


is het niet je keering zoals al eerder is gezegd ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
vinnie 15-8-2004 11:52 Print reply

Posts: 3505
probeer es 2 maten kleiner sproeiertje?
wss heeft ie het dan niet meer, of veel minder erg(als het heel veel is)
als het gewoon wat vettige aanslag is, lekker laten gaan dan
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
mb-err 15-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinnie

probeer es 2 maten kleiner sproeiertje?
wss heeft ie het dan niet meer, of veel minder erg(als het heel veel is)
als het gewoon wat vettige aanslag is, lekker laten gaan dan


er zit al een te kleine sproeier in denk ik want hij rijd met choke open beter als met choke dicht

 
mb-err 15-8-2004 11:58 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


is het niet je keering zoals al eerder is gezegd ?


hoe kan ik er achter komen of het de keering is
(war zit die eigenlijk)

 
vinnie 15-8-2004 12:02 Print reply

Posts: 3505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err

[...]


er zit al een te kleine sproeier in denk ik want hij rijd met choke open beter als met choke dicht



dan grotere sproeier zowiezo erin doen:S
maar.. zit er niet ergens een gaatje, dat je hele uitlaat onder de drab zit aan de onderkant..
en je uitlaatpakking, sluit die wel goed af, dat daar niks langs lekt?
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon

Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved