Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - TUNING boeken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2117 - TUNING boeken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 8-11-01?22:21 Print topicpost
Posts: 667
Die zoek ik wie weet er titels of ISBN nummers.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

MB50TUNED 9-11-01?06:52 Print reply
Posts: 1054
Two stroke performance tuning, A Graham Bell, ISB! 1 85960 619 9
Het is wel een redelijk boek, er staat veel in beschreven, alleen angle area mis ik.Maar verder wel veel info. f75,- 270 bladzijden, en alleen in het engels
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 9-11-01?10:10 Print reply

Posts: 14825
oeh vet, ik heb nog wat boekenbonnen liggen
maar met die angle-sjit, dat staat wel ergens ander?
 
Ali 9-11-01?10:37 Print reply
Posts: 667
AIk zo duur...
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Kouwe Arie 9-11-01?11:21 Print reply
Posts: 2065
Ik heb ook een tuningsboek bestelt komt binnenkort binnen. Het is een tweetakt (duh) tuningsboek voor trial, crossers en enduro. Iets van 300 pagina's, nederlandstalig en kost iets van 80 gulden met verzendkosten, kijk op www.louis.nl.
 
MB50TUNED 9-11-01?11:43 Print reply
Posts: 1054
ja, dat van die angel area staat op macdizy ( poring onderverdeelt in 6 stukken). Ik heb dat ook uitgeprint en zo heb ik toch bijna alles, alleen wel in het engels, maar dat boeit me niet zo.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
NSR-Nelis 9-11-01?18:23 Print reply
Posts: 21
Ik wijk effe een klein beejte van het topic af, maar heeft iemand toevallig een gescande versie van het NSR onderhoudsboek?
 
70malossi 9-11-01?20:40 Print reply
Posts: 4176
dat boek heb ik ook.
dr zat een vertaal boekje bij met technische termen.je mag het van mij van 50 gulden kopen.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
MB50TUNED 12-11-01?15:48 Print reply
Posts: 1054
Dat tuningboek had ik volgens mij laatst ook gezien in rdam, maar ik vond het motorisch niet interssant. Het ging ook over frambou enz, en voor een gedeelte motrisch. Volgens mij is er geen echt tuningsboek in het nederlands. En dat angle area staat niet in het boek onmdat de auteur dat compleet zinloos vind, die methode.

[This message is edited by MB50 TUNED on 12-11-01 15:52]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 12-11-01?17:41 Print reply
Posts: 2499
Ik was op zoek naar info over uitlaten en toen kwam ik dit tegen [URL[t]]http://beadec1.ea.bs.dlr.de/Airfoils/tpipedes.htm[/t]JavaPipe Tuned Pipe Designer[/URL] klopt dit een beetje, of heeft er iemand een beter uitlaatontwerpprogramma?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
AR racer 12-11-01?18:57 Print reply
Posts: 184
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Ik was op zoek naar info over uitlaten en toen kwam ik dit tegen [URL[t]]http://beadec1.ea.bs.dlr.de/Airfoils/tpipedes.htm[/t]JavaPipe Tuned Pipe Designer[/URL] klopt dit een beetje, of heeft er iemand een beter uitlaatontwerpprogramma?


het zou wel kunnen kloppen maar dit is volgens mij voor modelvliegtuigen maar das meestal wel 2-slag maar ietsie kleinere inhoud maar ietsvan 10X kleiner ofzo(gemmideld)want mijn 4 cc motor is wel meer keer kleiner vergeleken met mijn 100cc brommer cill.
 
MB50TUNED 12-11-01?19:32 Print reply
Posts: 1054
Het klopt wel redelijk. Ik ben zelf ook met uitlaten bezig. Maar het is een simpel ontwerp. En de hoek van de laatste konus heeft ook effecten op powerband of vermogen. En je moet de uitlaat lengte bepalen vanaf de zuiger. En niet vanaf het bevestigingspunt op de cilinder. Maar ik maak niet zelf een uitlaat. Ik heb aan de hand van de lengte bereken hoe ik mijn uitlaat en cilinder het best op elkaar kan afstemmen. Ik gebruik gewoon mijn bullit.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 12-11-01?20:29 Print reply
Posts: 2499
Weet er iemand nog betere modellen te vinden? Of programma's, ik heb trouwens nog wat zitten meten aan die zundapp cilinder, en de uitlaatpoort gaat open op 112 graden! echt heel laat en de spoelpoorten op 125 graden. Dus er is echt een superkorte blowdown duration. Maar van 13 graden? echt raar.

[This message is edited by Hans F. on 12-11-01 21:41]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 12-11-01?23:53 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Weet er iemand nog betere modellen te vinden? Of programma's, ik heb trouwens nog wat zitten meten aan die zundapp cilinder, en de uitlaatpoort gaat open op 112 graden! echt heel laat en de spoelpoorten op 125 graden. Dus er is echt een superkorte blowdown duration. Maar van 13 graden? echt raar.

[This message is edited by Hans F. on 12-11-01 21:41]


Begrensde cilinder he dan is de uitlaat poort express te laag gewoon hoger maken. Als voorbeeld bij honda mb80cc moet ie 4 mm!! omhoog
 
achter de maan is alles beter
Sneks 13-11-01?15:09 Print reply
Posts: 2499
Ik doe hem eerst maar gewoon een mm, maar hij moet ook niet teveel toeren maken, want er zit bijna geen chroom wand meer in die cilinder.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved