de_koen |
13-8-2004 22:58 |
Posts: 5595 |
verkeerde manier gereviseerd
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
[RRT] Lost-P |
13-8-2004 22:59 |
Posts: 4578 |
niet de oude lagers dr in gezet?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
henk huppelschoten |
13-8-2004 22:59 |
Posts: 656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
verkeerde manier gereviseerd
verklaar je nader
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
JIMMY |
13-8-2004 23:05 |
Posts: 2765 |
Carter uitgesleten?
btw, je kan soms een heel klein btje speling voelen.. vooral als je motor nog koud is..
Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 13-8-2004 23:06
|
|
|
|
mBeter |
13-8-2004 23:09 |
Posts: 983 |
is normaal bij c3 ???
|
|
gSuper? |
|
henk huppelschoten |
13-8-2004 23:10 |
Posts: 656 |
lagers zijn er bij de plaatselijke nieuw holland dealer ingeperst en is wat dat betreft gewoon goed
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
SkaBla [Pim] |
13-8-2004 23:18 |
Posts: 4659 |
ingeperst?
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
henk huppelschoten |
13-8-2004 23:19 |
Posts: 656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
ingeperst?
in de carters door een bus op de buitenring te zetten
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
Joscross |
13-8-2004 23:26 |
Posts: 12501 |
Heb ik btw bij me mt ook..
Carter uitgelubbert?
|
|
|
|
honda mb5 |
13-8-2004 23:28 |
Posts: 688 |
mijn carters zijn ook uitgesleten ze zeiden bij de brommerzaak hiero dak lagers er met lagerloctite in moet lijmen en dan met centerpunt 4 centers tikken in me carter rond om lager om extra te klemmen
|
|
|
|
puch racer |
13-8-2004 23:47 |
Posts: 122 |
ik heb pas ook mijn blok gereviseerd en c3 lagers erin gezet(der zat al speling op toen ik ze kocht) maar dat is normaal bij c3.
|
|
verstand op nul en nadenken gvdndj |
|
GSMJUNK |
14-8-2004 0:07 |
Posts: 1803 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch racer
ik heb pas ook mijn blok gereviseerd en c3 lagers erin gezet(der zat al speling op toen ik ze kocht) maar dat is normaal bij c3.
ehhhh spelling normaal? op nieuwe lagers?
Hmmm vet, wordt steeds wijzer en wijzer hier. Denk dat ik me oude maar bewaar zijn vast wel goed zit ook spelling op dus is vast wel goed
Nog bedankt voor je geweldige advies.
Idioot
|
|
NEE ik kan niet rijden |
|
orange |
14-8-2004 0:21 |
Posts: 672 |
ik heb ook nieuwe c3 lagers er in zitten en als mijn brommer niet gedraaid heeft dan zit er lichtelijke spelling in.. en als hij warm is is alles weg..
zal ff wat uit een faq zoeken over de eigenschappen van c1 tot c4
Quote: Uitleg lagers (mede met dank aan martinus83) :
Je hebt C1,C2,C3,C4 lagers en "normaal", dan staat er niks op het lager (achter het lager nr.).
C1 : Nog preciezer dan C2, voor hele nauwkeurige machines dus (computers, meettafels etc.).
C2 : Voor nauwkeurige machines, d'r zit een hele kleine inwendige radiale speling op de lagers, waardoor ze wat strakker ziten, het smeermiddel er moeilijker tussen komt en ze dus minder toeren kunnen draaien.
C3 : Ruimer dan normaal, meer inwendige radiale speling dus meer toeren max 15000 tpm olie, max 12000 tpm vet.
C4 : Heeft meer inwendige radiale speling dan C3, C4 kan dus meer toeren aan maar heeft meer inwendige radiale speling, je praat hier dan wel over 100-en natuurlijk.
C1 (v.b. : 6205/C1): Hele hoge loopnauwkeurigheid.
C2 (v.b. : 6205/C2): Hoge loopnauwkeurigheid.
(v.b. : 6205 ): normaal
C3 (v.b. : 6205/C3): Minder hoge loopnauwkeurigheid
C4 (v.b. : 6205/C4): Minst hoge loopnauwkeurigheid.
Let op : Bij gebruik van C4 lagers eerst de motor goed warm laten worden (laag toeren) voor gebruik anders zijn de lagers snel stuk.
info over lagers van skf
Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:24
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GSMJUNK
[...]
ehhhh spelling normaal? op nieuwe lagers?
Hmmm vet, wordt steeds wijzer en wijzer hier. Denk dat ik me oude maar bewaar zijn vast wel goed zit ook spelling op dus is vast wel goed
Nog bedankt voor je geweldige advies.
Idioot
ga jij es ff snel scooterforumpies op zoeken ofzo..
of een lees een forum over lezen ofzo..
gaat niet over oude lagers ofzo.. alleen over c3 lagers!
sorry maar bier is lekker en dan ga je zeggen wat je denk!!!
Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:26
Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:27
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
14-8-2004 0:22 |
Posts: 4659 |
c3 heeft standaard speling hoor....en c4 nog meer
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Rudy |
14-8-2004 1:08 |
Posts: 3471 |
C3 is niet altijd standaard, lagers verkeerd monteren krijg je heel snel speling.
Als je een lager monteerd met een hamer.....
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|