Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - c3 lagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21169 - c3 lagers
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henk huppelschoten 13-8-2004 22:57 Print topicpost
Posts: 656
ik heb nu net mijn blok gereviseerd en nu zit er speling op de krukaslagers terwijl het nog geen seconde gedraaid heeft

HOE KAN DIT???

het is niet veel speling maar een klein beetje en het zijn niet de oude

Dit bericht is ge-edit door henk huppelschoten op 13-8-2004 23:00

kan het zijn dat het normaal is bij c3? dat heb ik hier horen zeggen

Dit bericht is ge-edit door henk huppelschoten op 13-8-2004 23:19
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!

de_koen 13-8-2004 22:58 Print reply

Posts: 5595
verkeerde manier gereviseerd
 
Honda 5-Bak te koop
[RRT] Lost-P 13-8-2004 22:59 Print reply
Posts: 4578
niet de oude lagers dr in gezet?
 
Chille Tune shit dan
henk huppelschoten 13-8-2004 22:59 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

verkeerde manier gereviseerd



verklaar je nader
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
JIMMY 13-8-2004 23:05 Print reply

Posts: 2765
Carter uitgesleten?

btw, je kan soms een heel klein btje speling voelen.. vooral als je motor nog koud is..


Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 13-8-2004 23:06
 
mBeter 13-8-2004 23:09 Print reply

Posts: 983
is normaal bij c3 ???
 
gSuper?
henk huppelschoten 13-8-2004 23:10 Print reply
Posts: 656
lagers zijn er bij de plaatselijke nieuw holland dealer ingeperst en is wat dat betreft gewoon goed
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
SkaBla [Pim] 13-8-2004 23:18 Print reply

Posts: 4659
ingeperst?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
henk huppelschoten 13-8-2004 23:19 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

ingeperst?


in de carters door een bus op de buitenring te zetten
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
Joscross 13-8-2004 23:26 Print reply

Posts: 12501
Heb ik btw bij me mt ook..
Carter uitgelubbert?
 
honda mb5 13-8-2004 23:28 Print reply

Posts: 688
mijn carters zijn ook uitgesleten ze zeiden bij de brommerzaak hiero dak lagers er met lagerloctite in moet lijmen en dan met centerpunt 4 centers tikken in me carter rond om lager om extra te klemmen
 
puch racer 13-8-2004 23:47 Print reply
Posts: 122
ik heb pas ook mijn blok gereviseerd en c3 lagers erin gezet(der zat al speling op toen ik ze kocht) maar dat is normaal bij c3.
 
verstand op nul en nadenken gvdndj
GSMJUNK 14-8-2004 0:07 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch racer

ik heb pas ook mijn blok gereviseerd en c3 lagers erin gezet(der zat al speling op toen ik ze kocht) maar dat is normaal bij c3.


ehhhh spelling normaal? op nieuwe lagers?

Hmmm vet, wordt steeds wijzer en wijzer hier. Denk dat ik me oude maar bewaar zijn vast wel goed zit ook spelling op dus is vast wel goed

Nog bedankt voor je geweldige advies.

Idioot
 
NEE ik kan niet rijden
orange 14-8-2004 0:21 Print reply

Posts: 672
ik heb ook nieuwe c3 lagers er in zitten en als mijn brommer niet gedraaid heeft dan zit er lichtelijke spelling in.. en als hij warm is is alles weg..


zal ff wat uit een faq zoeken over de eigenschappen van c1 tot c4


Quote:
Uitleg lagers (mede met dank aan martinus83) :

Je hebt C1,C2,C3,C4 lagers en "normaal", dan staat er niks op het lager (achter het lager nr.).

C1 : Nog preciezer dan C2, voor hele nauwkeurige machines dus (computers, meettafels etc.).
C2 : Voor nauwkeurige machines, d'r zit een hele kleine inwendige radiale speling op de lagers, waardoor ze wat strakker ziten, het smeermiddel er moeilijker tussen komt en ze dus minder toeren kunnen draaien.
C3 : Ruimer dan normaal, meer inwendige radiale speling dus meer toeren max 15000 tpm olie, max 12000 tpm vet.
C4 : Heeft meer inwendige radiale speling dan C3, C4 kan dus meer toeren aan maar heeft meer inwendige radiale speling, je praat hier dan wel over 100-en natuurlijk.

C1 (v.b. : 6205/C1): Hele hoge loopnauwkeurigheid.
C2 (v.b. : 6205/C2): Hoge loopnauwkeurigheid.
(v.b. : 6205 ): normaal
C3 (v.b. : 6205/C3): Minder hoge loopnauwkeurigheid
C4 (v.b. : 6205/C4): Minst hoge loopnauwkeurigheid.

Let op : Bij gebruik van C4 lagers eerst de motor goed warm laten worden (laag toeren) voor gebruik anders zijn de lagers snel stuk.



info over lagers van skf

Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:24


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GSMJUNK

[...]


ehhhh spelling normaal? op nieuwe lagers?

Hmmm vet, wordt steeds wijzer en wijzer hier. Denk dat ik me oude maar bewaar zijn vast wel goed zit ook spelling op dus is vast wel goed

Nog bedankt voor je geweldige advies.

Idioot

ga jij es ff snel scooterforumpies op zoeken ofzo..
of een lees een forum over lezen ofzo..

gaat niet over oude lagers ofzo.. alleen over c3 lagers!





sorry maar bier is lekker en dan ga je zeggen wat je denk!!!

Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:26

Dit bericht is ge-edit door orange op 14-8-2004 0:27
 
SkaBla [Pim] 14-8-2004 0:22 Print reply

Posts: 4659
c3 heeft standaard speling hoor....en c4 nog meer
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Rudy 14-8-2004 1:08 Print reply

Posts: 3471
C3 is niet altijd standaard, lagers verkeerd monteren krijg je heel snel speling.
Als je een lager monteerd met een hamer.....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved