Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #21139 - ontsteking MTX begrensd??
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1609 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
OotB |
12-8-2004 22:54 |
Posts: 66 |
Is de ontsteking van een MTX-SH begrensd, of is dat er op te zetten? want ik krijg het idee dat dat bij mij zo is...
Ik had 50cc AC cilindertje, getuned, liep mooi @9000 rpm.
nu heb ik malossi 70cc LC cilindertje , max getuned, die zou de 11000 rpm moeten halen maar bij het wegtrekken wil hij richting die 11000 maar met heel veel gestotter en gesputter... , in de 4e versnelling stopt t bij de 7500 a 8000 rpm.
hoe zou dit kunnen? er hangt een mikuni 20mm 2bouts achter, sproeier 110. TWV is iig ligt genoeg (13-47 meende ik)
Ik weet het niet meer, misschien dat jullie kunnen helpen.
gr. OotB
|
|
Out of the Blue |
|
brommercrazy |
12-8-2004 23:40 |
Posts: 2594 |
sproeier is te klein
|
|
|
|
Ralf |
12-8-2004 23:42 |
Posts: 9073 |
wat voor filter...?
vervroeg je ontsteking sowieso compleet...
|
|
|
|
SpeedYveS |
12-8-2004 23:43 |
Posts: 1644 |
sproeier 110 wat?
|
|
|
|
de_koen |
12-8-2004 23:43 |
Posts: 5595 |
110 mikuni is te klein, 110 keihin is goed kwa sproeier, wat voor kleur bougie heb je ? welke uitlaat, welke filter, welke cdi, hoe staat onsteking enz, wat meer info dus
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
[RRT] Lost-P |
13-8-2004 12:12 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
110 mikuni is te klein, 110 keihin is goed kwa sproeier, wat voor kleur bougie heb je ? welke uitlaat, welke filter, welke cdi, hoe staat onsteking enz, wat meer info dus
mwoah gewoon wat Ralf zei....je ontsteking zo vroeg mogelijk zetten.....en zo te horen iig een grotere sproeier (denk rond de 130/140 ofzo) proberen...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
OotB |
13-8-2004 22:03 |
Posts: 66 |
Goed grotere sproeiers besteld, mijn uitlaat is een 80cc gianelli, voor een R2. ik heb nog std luchtfilter maar met wat extra luchtgaatjes. Ontsteking is op gevoel afgesteld ivm het ontbreken van merktekens.
Verdere tips blijven welkom
gr. OotB
|
|
Out of the Blue |
|
Joostvdw |
13-8-2004 22:33 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: OotB
Goed grotere sproeiers besteld, mijn uitlaat is een 80cc gianelli, voor een R2. ik heb nog std luchtfilter maar met wat extra luchtgaatjes. Ontsteking is op gevoel afgesteld ivm het ontbreken van merktekens.
Verdere tips blijven welkom
gr. OotB
ontsteking meot je gewoon zover mogelijk naar rechts draaien (vervroegen dus)
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
de_koen |
13-8-2004 22:33 |
Posts: 5595 |
cdi
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Joostvdw |
13-8-2004 22:36 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
cdi
intelligent antwoord
je bedoelt waarschijnlijk kapotte of verkeerde cdi
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
de_koen |
13-8-2004 22:38 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
intelligent antwoord
je bedoelt waarschijnlijk kapotte of verkeerde cdi
ja, ik had hem in mijn vorige reply al naar zijn cdi gevraagt maarja...
mensen zien de invloed van dat ding nogal over het hoofd
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
gonzales |
13-8-2004 23:02 |
Posts: 1319 |
helaas weinig goede honda cdi's te vinden ... vraag mij af is het waar dat der echte "race" cdi's bestaan voor honda .... die instelbaar zijn ???? of is dit ook weer indianeverhaal ? ik heb dezr namelijk nog nooit eentje tegengekomen
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Joostvdw |
13-8-2004 23:11 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
helaas weinig goede honda cdi's te vinden ... vraag mij af is het waar dat der echte "race" cdi's bestaan voor honda .... die instelbaar zijn ???? of is dit ook weer indianeverhaal ? ik heb dezr namelijk nog nooit eentje tegengekomen
volgens mij is de beste cdi voor honda's, de daytona cdi, dit word volges mij ook wel eens een "race" cdi genoemd
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Eelco |
13-8-2004 23:14 |
Posts: 212 |
gewoon zo'n snelle ontstekingsplaat erop zetten, mijn 70 en 50snel stortterder ook allebij en waren niet vooruit te branden maar met die snelle grondplaat wel, echt een verschil
|
|
|
|
OotB |
15-8-2004 0:04 |
Posts: 66 |
Gezien het feit dat mijn 50 snel wel door de 8000 rpm wilde, lijkt me de cdi in orde, of hij is juist met de nieuwe cilinder kapot gegaan...
'k zal de ontsteking eens volledig vervroegen, kijken wat dat uithaalt.
En de snelle grondplaat die eelco voorstelt, kan dat de oplossing zijn?
Hij weet ik dat mijn ontsteking niet gewoon begrensd is of erger nog kapot is??
gr. OotB
|
|
Out of the Blue |
|
Tsxdude AKU MicheL |
15-8-2004 0:11 |
Posts: 10676 |
``Een snellere grondplaat houd dus in dat je je grondplaat iets uit kan boren/vijlen``.....
Verder moet hij maximaal vervroegt met orgi grondplaat ook gwoon goed willen lopen, maar als je er echt alles uitwil hebben kan je hem nog wat uitveilen jah........
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Dit topic is 1609 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|