Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #21138 - Nsr50r 2004
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 3981 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jeroen |
12-8-2004 23:49 |
 Posts: 15066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
nee, ze mogen niet in nederland geimporteerd worden, omdat de constructiesnelheid hoger is dan 45km/h, maar als je er gewoon in duitsland 1 koopt en hier mee rijdt, heb je gewoon europese goedkeuring en kan de politie je niets maken, moet je alleen zorgen dat hij maar 45 kan...
Komt omdat in de rest van europa iedereen gewoon volgens de europese regels werkt, alleen nederland er niet aan wil, omdat het zeikerds zijn.
als winkel zijnde importeer je ze dan..
als je ze dna als 2e hands opkoopt?
|
|
|
|
Ralf |
12-8-2004 23:50 |
 Posts: 9073 |
Winkel koopt ze van importeur, importeur regelt zooitje met de staat en koopt ze van fabriek...
|
|
|
|
khpoppema |
12-8-2004 23:51 |
 Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Tot 6kw, op een echte bank gemeten, dacht ik...
En dan ECHTE kw's, geen politierollenbank KW's.
en dat is het?
ik heb wel es gehoord dat je in frnakrijk je brom helemaal amg opvoeren maar dat je gewoon aan de max snelheid meot houden
je meto wel 50 cc houden
Dit bericht is ge-edit door khpoppema op 12-8-2004 23:52
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
jeroen |
12-8-2004 23:52 |
 Posts: 15066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Winkel koopt ze van importeur, importeur regelt zooitje met de staat en koopt ze van fabriek...
dat snap ik
ik bedoel als je ze als winkel uit het buitenland koopt.
|
|
|
|
Ralf |
12-8-2004 23:54 |
 Posts: 9073 |
Ja, zoiets is het inderdaad... Iig, stuk vrijer.
Het probleem in nederland is de 'overlast' die brommers en scooters altijd veroorzaken, ze proberen het al zo lang in te perken, vroeger met de trapperplicht, de meest idiote regel die ik ooit gehoord heb, laatst nog leeftijdsverhoging, bromcertificaat theorie en dadelijk nog praktijk, binnenkort kentekens en APK keuring.
Maar ze zullen ooit volledig aan de europese regels moeten voldoen..
|
|
|
|
khpoppema |
12-8-2004 23:56 |
 Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Ja, zoiets is het inderdaad... Iig, stuk vrijer.
Het probleem in nederland is de 'overlast' die brommers en scooters altijd veroorzaken, ze proberen het al zo lang in te perken, vroeger met de trapperplicht, de meest idiote regel die ik ooit gehoord heb, laatst nog leeftijdsverhoging, bromcertificaat theorie en dadelijk nog praktijk, binnenkort kentekens en APK keuring.
Maar ze zullen ooit volledig aan de europese regels moeten voldoen..
en dat duurt nog een tijd
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Ralf |
12-8-2004 23:57 |
 Posts: 9073 |
Ze draaien er nog altijd mooi omheen inderdaad..
|
|
|
|
simonini |
13-8-2004 0:00 |
Posts: 79 |
het probleem is dat de europese wet in elk land verplichtis, maar dat elk land deswillend de europese wetten mag verstrengen. de europese wet is dus een soort van "minimumwet" waaraan elk land moet voldoen, maar in landen als belgie en nederland zijn de wetten m.b.t. de bromfietsen strenger dan de eurpese wetten
|
|
|
|
khpoppema |
13-8-2004 0:01 |
 Posts: 3199 |
jongens we gaan emigreren:P
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Joscross |
13-8-2004 0:01 |
 Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simonini
het probleem is dat de europese wet in elk land verplichtis, maar dat elk land deswillend de europese wetten mag verstrengen. de europese wet is dus een soort van "minimumwet" waaraan elk land moet voldoen, maar in landen als belgie en nederland zijn de wetten m.b.t. de bromfietsen strenger dan de eurpese wetten
Opzich wel logisch...
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-8-2004 0:01
|
|
|
|
Ralf |
13-8-2004 0:01 |
 Posts: 9073 |
Ik stem voor herinvoering van de trapperplicht...
|
|
|
|
simonini |
13-8-2004 0:02 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Opzich wel logisch...
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-8-2004 0:01
maar voor ons problematisch.....
|
|
|
|
Joscross |
13-8-2004 0:03 |
 Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Ik stem voor herinvoering van de trapperplicht...
Hmnee..
Schakelbak principe verbieden
Dus net als in Frankrijk voorheen, alleen automaatjes
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-8-2004 0:03
|
|
|
|
Ralf |
13-8-2004 0:05 |
 Posts: 9073 |
RS met trappers lijkt me anders hoog amusant.
|
|
|
|
Pim rmc |
13-8-2004 0:05 |
 Posts: 558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Ja, zoiets is het inderdaad... Iig, stuk vrijer.
Het probleem in nederland is de 'overlast' die brommers en scooters altijd veroorzaken, ze proberen het al zo lang in te perken, vroeger met de trapperplicht, de meest idiote regel die ik ooit gehoord heb, laatst nog leeftijdsverhoging, bromcertificaat theorie en dadelijk nog praktijk, binnenkort kentekens en APK keuring.
Maar ze zullen ooit volledig aan de europese regels moeten voldoen..
Wat denk je dan van de regel dat 17 inch wielen vroeger niet mochten
|
|
kreidler.. technik der weltmeister |
|
Dit topic is 3981 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|