Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #21098 - Honda XR 500 ervaringen? + invoeren
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 4263 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
theredone51 |
11-8-2004 10:06 |
Posts: 2506 |
Ik zag een advertentie staan:
XR 500 met speciale onderdelen. In goede staat. Rijdt super!!!!
- Marsochi voorvering
- schijfrem ipv trommelrem
- exel velgen
- bos uitlaat
- White bros aluminium achterbrug
- Doorlopende buddyseat
Prijs: 500 euri
Foto:
Hij staat op kenteken enz.
Nu de vraag: zijn dit goede motoren? Redelijke basis voor supermotard?
Veel onderdelen voor te krijgen?
Prestaties?
En dan nog ivm het kenteken: Ik ben nog geen 18 dus wil er eerst op gaan crossen en als ik 18 ben ermee op de weg als supermotard. Hoe moet ik dit doen?
De motor is Nederlands maar hij moet naar Belgie, moet ik de motor dan eerst invoeren en dan pas van het kenteken halen? Of meteen van kenteken halen in NL en dan alsk 18 ben opnieuw kenteken aanvragen in Belgie?
Alvast bedankt
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
mr200r |
11-8-2004 14:43 |
Posts: 5122 |
Kijk eerst eens of de motor het kopen waard is
metmet iemand met verstand.
En dan moet je met het holandskenteken naar de belse rdw en omlaten zetten.
Maar die hollander verkoopt die motor alleen
als hij over wordt geschreven,dan moet je schorsen of op belgies kenteken zetten.
Maar je moet wel een kenteken hebben anders wordt hij niet gekeurd.
Dit bericht is ge-edit door mr200r op 11-8-2004 14:52
|
|
mr200r |
|
dick1 |
11-8-2004 14:52 |
Posts: 971 |
met een xr kun je niet crossen.
|
|
|
|
Saknet |
11-8-2004 14:57 |
Posts: 10355 |
ja maar met een xr kan je vast wel "crossen"
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-8-2004 15:22 |
Posts: 8625 |
Een goede raad...begin er niet aan tenzij je een Belgisch frame hebt, desnoods zonder papieren. Bel maar eens met Honda Belgium in Aalst.
Verder vallen de prestaties nogal tegen, maar dat is relatief (in de goede zin of slechte zin, zoals je wil). Ben niet zeker, dacht maar iets van een 30 pk.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
De motor is Nederlands maar hij moet naar Belgie, moet ik de motor dan eerst invoeren en dan pas van het kenteken halen? Of meteen van kenteken halen in NL en dan alsk 18 ben opnieuw kenteken aanvragen in Belgie?
Alvast bedankt
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
xr600r |
11-8-2004 15:26 |
Posts: 82 |
Wat een onzin, met een XR kan je perfect crossen.. vraag me af hoe jullie daarbij komen, hebben jullie 't wel eens geprobeerd? Je kan er niet zo mee rijden als met een lichte 2-takt maar je moet dr anders mee rijden dan ben je net zo snel.
Maar ff over de motor: Ze zijn wel degelijk gemaakt en het blok is ook wel stevig. Ik heb dr pas nog ene uit elkaar gehaald en 't zijn best wel leuke machientjes. Maar voor supermotard zou ik 'm niet pakken, want daar is de top denk ik toch te laag voor en mis je toch wat vermogen, en je hebt geen schijfremmen wat je toch wel nodig zult hebben als je echt hard wilt gaan.
Als ik zelf zo'n motor uit 't buitenland zou halen zou ik 'm eerst invoeren, en dan laten schorsen, maar ik weet niet of je 'm kan schorsen in belgie. Als ie nameljk geschorst is kost ie je ook niets. En als je er op wil rijden, dan haal je 'm uit de schorsing en kan je gaan
Maarja mijn idee is dus: leuke motor, vooral voor te crossen, maar niet voor supermotard.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-8-2004 15:31 |
Posts: 8625 |
Jij hebt een 600, die heeft een kleine 50 pk. Deze heeft er nog geen 30 (27, net opgezocht).
Met een XR600 heb je voldoende power om te crossen, maar hij is wel zwaar.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xr600r
Wat een onzin, met een XR kan je perfect crossen.. vraag me af hoe jullie daarbij komen, hebben jullie 't wel eens geprobeerd? Je kan er niet zo mee rijden als met een lichte 2-takt maar je moet dr anders mee rijden dan ben je net zo snel.
Maar ff over de motor: Ze zijn wel degelijk gemaakt en het blok is ook wel stevig. Ik heb dr pas nog ene uit elkaar gehaald en 't zijn best wel leuke machientjes. Maar voor supermotard zou ik 'm niet pakken, want daar is de top denk ik toch te laag voor en mis je toch wat vermogen, en je hebt geen schijfremmen wat je toch wel nodig zult hebben als je echt hard wilt gaan.
Als ik zelf zo'n motor uit 't buitenland zou halen zou ik 'm eerst invoeren, en dan laten schorsen, maar ik weet niet of je 'm kan schorsen in belgie. Als ie nameljk geschorst is kost ie je ook niets. En als je er op wil rijden, dan haal je 'm uit de schorsing en kan je gaan
Maarja mijn idee is dus: leuke motor, vooral voor te crossen, maar niet voor supermotard.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Abarth-500 |
11-8-2004 16:00 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dovabo
Jij hebt een 600, die heeft een kleine 50 pk. Deze heeft er nog geen 30 (27, net opgezocht).
Met een XR600 heb je voldoende power om te crossen, maar hij is wel zwaar.
[...]
sinds wanneer kun je dan niet crossen met 27 pk..
wat denk je, dat je de bult daar niet mee overkomt
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
11-8-2004 16:02 |
Posts: 7007 |
de bult kom je wel over ja ... in de 1
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Kampersjaak |
11-8-2004 16:21 |
Posts: 12285 |
zoon xr heeft niet veel pk's maar heel veel koppel,
ik heb er laatst ook op gereden en een stukje gecrost.
ik wou hem uit zetten doormiddel van de voorrem in te knijpen en de koppeling los te laten.
dat achterwiel stond gewoon te draaien op het beton.
|
|
oderint dum metuant |
|
Mr. T |
11-8-2004 16:53 |
Posts: 319 |
Ik wist niet dat je die dingen met klein rijbewijs kon rijden...wel een goed idee.
En volgens mij kan je met zo'n ding prima door de bossen raggen enzo(wat in de volksmond ook wel crossen word genoemd).
|
|
|
|
theredone51 |
11-8-2004 17:13 |
Posts: 2506 |
heeft iemand niet echt de specificaties kwa motor van dat ding?
Want ik had ergens gelezen van 87PK maar dat zal dan wel niet.
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Mr. T |
11-8-2004 17:18 |
Posts: 319 |
Dat zal wel niet nee. Volgens mij staat er ergens 27 pk...(lijkt me toch vrij weinig eigenlijk)
|
|
|
|
Luc |
11-8-2004 17:26 |
Posts: 3590 |
wat is het bouwjaar?
Quote: Model: Honda XL 500 S
Year: 1980
Category: Enduro/offroad
Rating: 69.7 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 497.00 ccm (30.33 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 5500 RPM
Compression: 8.6:1
Bore x stroke: 89.0 x 80.0 mm (3.5 x 3.1 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc: 142.0 kg (313.1 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions: 3.00-23
Rear tyre dimensions: 4.60-18
Front brakes: Expanding brake
Rear brakes: Expanding brake
Speed and acceleration
Top speed: 135.0 km/h (83.9 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 10.50 litres (2.77 gallons)
dit is van een XL500 uit 1980, XR500 stond er nl niet bij. Maar blok is zo goed als precies hetzelfde
|
|
|
|
theredone51 |
11-8-2004 17:41 |
Posts: 2506 |
hij gaat iig hard genoeg, 135, zal toch niet zo hard rijden, een zwaar koppel ben ik veel meer in geinterreseerd
En ik las wheelies in de 4de versnelling zijn mogelijk, dus dat beloofd.
Power:87 HP
Suspension: Prolink Rear
Handling: Excellent
Brakes: Front disc rear drum
Reliability: So far no problems
Comments: Excellent Hella'thumper for off-road
Rating: 90
Dis van de XR500 van '84
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Luc |
11-8-2004 17:43 |
Posts: 3590 |
Mag ik vragen van welke site jij je specs hebt?
87 pk lijkt me heel erg onwaarschijnlijk
|
|
|
|
Dit topic is 4263 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|