de_koen |
9-8-2004 17:59 |
Posts: 5595 |
standaard op zen vroegst vormt geen probleem
check ook de faq
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Denracer |
9-8-2004 18:00 |
Posts: 1440 |
ja weet ik maar wat scheelt dat kwa kilometers ongeveer in de top ? 5-1-15 kilometer per uur ofzo
|
|
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5 |
|
roymt5 |
9-8-2004 19:11 |
Posts: 1238 |
ik heb mijn onsteking van mn mt ook op zun vroegst staan, rijd veel fijner eetje feller onderin (ik weet niet of het nog meer voordelen heeft maar dit is het enige wat bij mij fijner is )
|
|
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!! |
|
Joscross |
9-8-2004 19:14 |
Posts: 12501 |
Je krijgt er wat meer koppel van in lage toeren jah.
Ik geloof dat als je harder wilt gaan je de ontsteking zelfs moet verlaten
|
|
|
|
de_koen |
9-8-2004 20:32 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Je krijgt er wat meer koppel van in lage toeren jah.
Ik geloof dat als je harder wilt gaan je de ontsteking zelfs moet verlaten
klopt, onsteking gaat op hoge toeren verlaten bij een 2takt
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
arabesk |
9-8-2004 21:11 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
klopt, onsteking gaat op hoge toeren verlaten bij een 2takt
dan denk ik nu net het omgekeerde
neem nu, je rijdt @ 5k, je hebt een vonk @ x aantal graden voor bdp.de vooronsteking is er omdat het mengsel een bepaalde tijd nodig heeft om volledig te verbranden, en om maximale druk te bekomen net na bdp. als je nu naar de 10k gaat, gaat je krukas meer graden in een zelfde tijdsverloop afgelegd hebben, dus heb je juist m??r vervroeging nodig om het mengsel volledig te laten verbranden en de maximale druk te bekomen.
ik ben in juni afgestudeerd als garagist, niet om te pochen of zo, maar een mooi vb is als je nu een oude auto neemt met delco, heb je vlieggewichten, en dit dient ook om vroeger ontsteking te hebben bij hoge toeren
tis deruit
Dit bericht is ge-edit door arabesk op 9-8-2004 21:11
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
mBeter |
9-8-2004 21:15 |
Posts: 983 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
klopt, onsteking gaat op hoge toeren verlaten bij een 2takt
leg uit , de een zegt verlaten de ander vervroegen....
ik ben ook autotechnicus en ken het verhaal, hoe sneller de slag, hoe minder tijd voor de verbranding dus eerder vonken om een ontbranding te krijgen op het goeie tijdstip
|
|
gSuper? |
|
de_koen |
9-8-2004 21:19 |
Posts: 5595 |
vervroegen geld bij 4takt idd, niet bij 2takt
moet nu door, gebruik ff search ofzo
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Hans F |
9-8-2004 21:23 |
Posts: 4326 |
Heeft te maken met heel veel factoren op een 2takt.
Vooral natuurlijk de uitlaat
Eenvoudig uitgelegd: Met weinig toeren is je vulling laag. Dus kan de ontsteking vroeg zonder dat het kapot gaat. Op het toerental met max. koppel (en dus bij een 2t. ook ongeveer het toerental met max. vermogen) is de druk hoog in de cilinder en moet de ontsteking dus al later zijn. Boven dat toerental kan het weer gaan vervroegen.
|
|
|
|
arabesk |
9-8-2004 21:26 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Heeft te maken met heel veel factoren op een 2takt.
Vooral natuurlijk de uitlaat
Eenvoudig uitgelegd: Met weinig toeren is je vulling laag. Dus kan de ontsteking vroeg zonder dat het kapot gaat. Op het toerental met max. koppel (en dus bij een 2t. ook ongeveer het toerental met max. vermogen) is de druk hoog in de cilinder en moet de ontsteking dus al later zijn. Boven dat toerental kan het weer gaan vervroegen.
afbeelding
die theorie klinkt geloofwaardig en aannemelijk, kga akkoord daarmee.
weer wat bij geleerd
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Hans F |
9-8-2004 21:30 |
Posts: 4326 |
ow, wat ik nog even vergat (ik zit niet echt in de onstekingen :P)
Is dat het ontstekingstijdstip ook de uitlaatgastemp erg beinvloed (vroeger is een koudere uitlaatgastemp.). Dit be?nvloed weer heel erg de uitlaatwerking, welke weer heel erg de vulling van de cilinder be?nvloed.
|
|
|
|
Denracer |
10-8-2004 17:47 |
Posts: 1440 |
DUS MOET IK HEM NU VERVROEGEN OF VERLATEN
want ik snap niet zoveel van die formules enzo dus gewoon vervroegen of verlaten
|
|
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5 |
|
[RRT] Lost-P |
10-8-2004 17:51 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt-dude
DUS MOET IK HEM NU VERVROEGEN OF VERLATEN
want ik snap niet zoveel van die formules enzo dus gewoon vervroegen of verlaten
t MOET niet ...maar als jij dat graag wilt KAN t best met die setup denk...als je maar niet (teveel) in je grondplaat gaat vijlen dat ie TE vroeg staat, want dan is t niej goed nee...maar als de grondplaat nog normaal is kan je m best stuk vroeger zetten....
(Kom lekker uit mn woorde vandaag )
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Denracer |
10-8-2004 17:53 |
Posts: 1440 |
ja heb ik ook (dat met die woorden)
maar nu weet ik het okay
maar ik heb geen vliegwiel trekker en een vliegwiel stop hoe kan ik dat vlieg wiel er dan afkrijgen ?
|
|
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5 |
|
wiebutt |
10-8-2004 17:54 |
Posts: 6264 |
Schroevedraaier erin prikke en dan losdraaien
Werkt perfect
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|