Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - BM04 Motor aftertopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21049 - BM04 Motor aftertopic
Pagina 3 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

REPSOL_MIKE 9-8-2004 18:40 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simonini

bij een oude honda viertakt heb ik nog nooit een naaldlager op het smaal-end weten zitten enik heb er wel al enkele opengehaald....

en idd op het big-end zitten naaldlagers(en geen glijlagers!!!!!)maar het zou mij sterk verwonderen dat deze kapot zijn omdat iets dat zich boven de zuiger bevindt niet zomaar in de carters belandt en dan nog ...dan wordt het meestal afgevoerd door de olie die zich daar bevindt ipv in de big-end vast te draaien

ook zegt neonlampje dat hij nog moet kijken ofdat zijn drijfstangen nog goed zijn dus ik denk niet dat hij dan zijn big-end al gecontroleerd heeft....

dus mijn vraag => welk naaldlager is vastgelopen????



ga nou niet liggen zeiken...ik schat lude hoog genoeg in opm te kunne oordelen..en hij gaat egt geen grote verhalen ophangen
 
Blukaap2 9-8-2004 18:47 Print reply

Posts: 9955
Daarnaast kan het een heel normale verspreking (vertyping) zijn, want als je een hele tijd 2-takten gewend bent word het smallendlager vaak gewoon naaldlager genoemd.
Dus zeur niet.....
 
Stoere brommers
Neonlampje 9-8-2004 18:49 Print reply

Posts: 14825
Ik neem aan dat er naaldlagers in de smallenden zitten, nog niet open gehad.. bigend lijkt nog goed, maar de drijfstangen schroef ik er zowiezo fftjes af

Hans: Hoe heb je dat weten te fixen, die speling? Ik heb er nog niet naar gekeken.. zover was ik nog niet.
Mocht ik blok troep nodig hebben dan neem ik eventjes contact met je op, fijn om te weten dat dr nog het een en ander is

(Al een adresje voor een motorrevisie bedrijfje gekregen, ff kijken wat het kotteren en honen kost )
Kwam er ook achter dat n rvs uitlaat bochten systeempie maar 130 euro kost, met verloop troep erbij mayb 200 ofzo.. dat ga ik dus zeker weten er op doen!!!!!
 
arie-de-arier 9-8-2004 19:11 Print reply

Posts: 10000
niet eens je CB ook lude tunen? maar 200 euro is niet zo heel veel nee
 
Allah is beter
Neonlampje 9-8-2004 22:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

niet eens je CB ook lude tunen?
Kop ga ik wel lekker flowen... en uitlaatsysteem denk ik op een beetje goede lengte en diameter laten maken... (Ik ga er nu vanuit dat ik hem de komende tientallen duizende kilometers niet meer open hoef te schroeven als hij klaar is nl )
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-8-2004 22:23 Print reply

Posts: 9841
kop flowen?
tell me more..

 
Too cool for school!
Neonlampje 9-8-2004 22:41 Print reply

Posts: 14825
Als ik zin heb hoor

Nou volgensmij kun je n vrij simpele flow bench bouwen

Eigenlijk is een flowbench niets anders dan een simpele druk-verschil meting. Het leuke aan de goedkopere flowbenches is dus ook dat je het flowt, net zo lang tot je te ver bent gegaan.. dan pak je een andere kop, en frees je die net ietsjes minder Aangezien ik niet meerdere koppen heb zal het ook niet xtreem gaan.. maar dr zijn al wel wat verbeteringen die ik zo op het oog al kan zien zo van: 'hej das kut voor mn laminaire stroming'

Btw, je kunt dus in principe vrij simpel een flow bench bouwen door gewoon drukken met elkaar te vergelijken.. het enige waar je op moet letten is dat je een goede rechte stroming cre?ert, zonder turbulentie
 
Hans F 9-8-2004 22:59 Print reply
Posts: 4326
ik heb nog wel een kopje liggen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-8-2004 23:03 Print reply

Posts: 9841
je flowt puur de kanalen?

dan weet ik ook nog wel wat te verbeteren aan mn xr...maar dat doe ik nog maar niet

heb nu een TMR41 op het oog...of de "slomere" TM40

 
Too cool for school!
Neonlampje 9-8-2004 23:09 Print reply

Posts: 14825
Hans: ik weet morgen denk ik waar in aan toe ben... wil misschien dat spul wel van je overnemen

Martijn: idd, kleppen en andere troep ga ik echt niet aan beginnen... dat durf ik niet (En bovendien vind ik 4T tunen niet echt leuk, nouwja met de dremel de nokkenassen bij slijpen wil ik nog wel eens proberen )
 
NSR RULEZZ 9-8-2004 23:14 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Hans: ik weet morgen denk ik waar in aan toe ben... wil misschien dat spul wel van je overnemen

Martijn: idd, kleppen en andere troep ga ik echt niet aan beginnen... dat durf ik niet (En bovendien vind ik 4T tunen niet echt leuk, nouwja met de dremel de nokkenassen bij slijpen wil ik nog wel eens proberen )


2takt tunen vind je wel leuk?
ik heb nog wel een leuk blokje voor je met een pret cylindertje
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 9-8-2004 23:17 Print reply

Posts: 14825
Komende tijd tune ik niet zo veel meer.. kheb nergens tijd meer voor, en met dat getune voor iedereen al helemaal niet
 
simonini 9-8-2004 23:47 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Daarnaast kan het een heel normale verspreking (vertyping) zijn, want als je een hele tijd 2-takten gewend bent word het smallendlager vaak gewoon naaldlager genoemd.
Dus zeur niet.....


hey how ff rustig mensen.....
ik heb hier nooit beweerd dat de topicstarter een leugenaar is ofzo die ons vanalles probeert wijs te maken. neonlampje (of lude????) zijn posts zijn best nuttig en hij weet er best wel wat van denk ik (zowel op dit als op andere forums)
het enige dat ik probeer te doen is op een eventuele fout in het topic te wijzen of anders een zinnige uitleg te verkrijgen waarom ik fout zit (ja iedereen maakt fouten maar er heeft nog niemand aangetoont dat ik fout zit, indien dit wel zo is, geef ik dit maar al te graag toe na een zinnige uitleg..... )

nu ff over dat flowbench gedoe, om het drukverschil en de wervelingen in de cilinder te meten heb je veel te dure precisie-apperatuur nodig om ff zelf ineen te steken. wat je wel kan doen zijn lokale drukmetingen in de poorten om te zien waar er drukverschillen zijn => snelheidsverschillen. dit kan je makkelijk ineen knutselen met een stofzuiger en een manometer (best gebruik je een u-buis). dan de klep openen, aan de kant van de cilinder de stozuiger plaatsen en zorgen dat deze afdicht, en dan met een buisje of darmpje in de poort meten waar de druk stijgt of daalt....en hieruit conclusies trekken

eneuhhh,....dat van met de dremel ff op de nokkenassen zitten, toch maar niet doen




ciao (in blijde afwachting van nog wat verwijten??????)
 
Neonlampje 9-8-2004 23:50 Print reply

Posts: 14825
Tuurlijk doe ik dat niet met de dremel

Over die flowbench.. de hardware is niet zo duur om te maken, de software die erbij hoort echter wel. En het leuke is dat beide wel zelf te bouwen is

Maar wat je met de verkregen data kunt doen, dat is een tweede... die kennis heb ik (nog) niet
 
simonini 9-8-2004 23:55 Print reply
Posts: 79
dat van die hardware zou ik nog niet onderschatten....
ik heb zelf al eens een flowbench ineen geflanst en om de drukverschillen in de cilinder te meten heb je echt wel precisiemeetapperatuur (wat een woord he) nodig.ik had het gemaakt met industri?le debietmeters (die echt wel precies zijn) maar daar zag je haast nix op....
om dan van de software (uitlezingen e.d.) nog maar te zwijgen idd
 

Dit topic is 10010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved