Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AF1 project Sampers 4stroke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21017 - AF1 project Sampers 4stroke
Pagina 2 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 50566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sampers 8-8-2004 19:21 Print reply

Posts: 1231
thx, maar dit is een SS blok, das gewoon veel leuker dan een cb blok.
is veel mooier en zijn veel stuken voor te vinden.

ja ik ken de motorsport uitlaat en die kost maar 100 ? ongeveer, maar dan moet die passen en zit die niet echt leuk. als de uitlaat hoog komt lijkt mij veel mooier, seatpipes lijkt me dan weer moeilijk en is niet erg veel plaats om die te zetten.

oorspronkelijk zit hier 6volt ontsteking, ik ga er een hebben met 12 volt ontsteking en CDI. kabelboom zal zelf moeten gemaakt worden mss gebaseerd op een andere

we gaan ons een compressor halen en het frame spuiten.
de kappen en velgen, ... natuurlijk ook maar daar zijn we nog niet aan toe.
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Whoopz0r 8-8-2004 19:51 Print reply
Posts: 945
mooi! Hoe heb je die buizen zo mooi passend gekregen dat ze precies langs het frame lopen?
 
Z
Blorn 8-8-2004 21:44 Print reply

Posts: 13825
Anders lees je zn eerste post eens ff door
 
NSR JunK 8-8-2004 21:47 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Anders lees je zn eerste post eens ff door


die foto lijkt me tog duidelijk genoeg ofniet.. gewoon zo gebogen op zn achterhoofd da kan iedereen
 
Sampers 8-8-2004 22:30 Print reply

Posts: 1231
ja het staat al in men eerste post maar dat kan voledigger hoor.

-eerst nemen we een buis van de zelfde diameter, die zagen we te lang af.

- We maken een mal in papier die de bocht van het frame volgt. dan maken we in hout een mal die ook de vorm heeft van het frame , zodat we plank rechtop kunnen zetten in de bocht van het frame.

-dan zetten we de nieuwe buis rehtop in een spantafel. we zetten twee doppen, die we zelf gemaakt hebben uit hout. in de bovernste maken we een gat. want in de buis gaat zand, dat zand is vochtig en dat vocht word stoom als het verwarmd wordt.die stoom gaat door da gat.

-dan verwarmen en buigen op die plank, dan tegen het bestaande frame houden en vergelijken.
je kan ook met de hamer een beetje kloppen op de buis zodat ze buigt maar we hebben de buis lang genoeg genomen zodat je ze op het einde kan vastnemen met een handschoen. dan heb je hefboom om te trekken.








Hier zie je links zit er nog een dop in.



Dit is toch de leukste manier

Dit bericht is ge-edit door Sampers op 8-8-2004 22:51
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Sampers 8-8-2004 22:37 Print reply

Posts: 1231
foto van de dop.




rechts in de hoek zie je de plank, daarop wordt de buis gebogen.
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-8-2004 22:43 Print reply

Posts: 9841
fraai...viertakt moet echt onder meer andere brommers dan onder die suffe (maar wel coole) oude dingen....

smmetjes met viertakt enzo...dat moet er komen.

 
Too cool for school!
Sampers 8-8-2004 22:49 Print reply

Posts: 1231
vandaag normaal de buizen op het kader gelast maar is er niet van gekomen. we begonnen met het laatste slijpen aan de buizen als een schijf kapot ging. we hjebben nog wel een andere gevonden maar we wouden het laswerk doen, maar dan wat aangenamer en dat we het gemakkelijker zouden kunnen.

==> daarom hebben we een werktafel gemaakt



veel foto's maar ben er blij mee, is echt handig









Dit bericht is ge-edit door Sampers op 8-8-2004 22:50
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Whoopz0r 8-8-2004 23:04 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sampers

verhaal

Oh, daar was ik nu benieuwd naar hoe je dat precies zo kreeg

@Blorn: stond niet in de OP
 
Z
User 927 9-8-2004 1:28 Print reply

Posts: 6405
Enorm vet project

Heb zelf es een tijdje zitten te denken om een racer te pakken en er een 4-takt blok onder te bouwen, maar ik had besloten dat ut me teveel moeite was

Suc6 er mee. En wel dikke brullende seat-pipes eronder
 
arie-de-arier 9-8-2004 17:21 Print reply

Posts: 10000
wat lul jij met je uitlaten
 
Allah is beter
Dakana 9-8-2004 21:55 Print reply

Posts: 739
hey man, lekker bezig keep on going, ben benieuwd naar het resultaat

 
Sampers 9-8-2004 22:36 Print reply

Posts: 1231
thx, ik doe men best
ben zelf ook wel benieuwd
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Blorn 9-8-2004 22:45 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Whoopz0r

[...]

Oh, daar was ik nu benieuwd naar hoe je dat precies zo kreeg

@Blorn: stond niet in de OP
Schele aap, het staat er wel
 
Sampers 9-8-2004 22:54 Print reply

Posts: 1231
niet waar, niet wat hij vraagt
hij vraagt hoe ik die passend kreeg,
lees zelf Blorn , in men eerste post sprak ik niet over die plank,...
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017

Dit topic is 50566 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved