Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21017 - AF1 project Sampers 4stroke
|
Pagina 19 van 27
|
Dit topic is 50572 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
9-9-2005 12:58 |
|
richard3 |
9-9-2005 14:01 |
|
tsxj oran |
9-9-2005 14:27 |
Posts: 6498 |
stoer project man maar ga je verder nog wat aan dat blok doen want dat het 4-takt is is wel boeiend maar ga je er ook nog iets aan veranderen ofsow??
|
|
oud |
|
de_koen |
10-9-2005 15:04 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sampers
hahaha, lol, er zijn lang geen scherpe uitstekende dingen, en dan nog, als mijn brommer niet te snel gaat en niet te veel lawaai maakt dan heeft de politie niets te zoeken bij men brommer.
In Belgie moeten de brommers (nog) niet gekeurd worden
dan nog, er zou geen probleem mogen zijn
daar zou ik maar niet zo zeker van zijn
gelijkvormigheidsattest is niet meer geldig.
verder wel leuk bezig, maar ik had er nsr80 blok onder gehangen
of cb125
Dit bericht is gewijzigd door de_koen op 11-9-2005 om 1:18 uur.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
hondacrosser |
10-9-2005 18:07 |
Posts: 1902 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
waarom plamuur jij je frame ? kan je toch beter vertinnen ?
http://www.rustbuste...n_enzo/Vertinnen.htm
hiermee kun je ook dingen opvullen
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 5-9-2005 om 23:53 uur.
hoop moeite terwijl plamuur veel makkelijker is en gruwelijk vast gaat zitten als je het goed schuurt
|
|
|
|
Sampers |
11-9-2005 20:25 |
Posts: 1231 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
daar zou ik maar niet zo zeker van zijn
gelijkvormigheidsattest is niet meer geldig.
verder wel leuk bezig, maar ik had er nsr80 blok onder gehangen
of cb125
Dit bericht is gewijzigd door de_koen op 11-9-2005 om 1:18 uur.
ja okee daar zeg je zoiets, maar toen ik met het project starte vertelde de verzekeringsmaatschappij me dat het kon.
en zolang je brommer niet te veel geluid maakt of te snel gaat, hoeft er toch geen verdere controle.
het blok blijft 50cc, maar ik heb nog een snellenokkenas, 2plaats koppeling, aluminium cilinder met bijhorende nos zuiger, vers gehoond en afgevlakt. ik heb ook al een elektronische 12volt cdi ontsteking. Ik heb een 20mm carbu met K&N filter.
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
puch_master |
11-9-2005 20:30 |
Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sampers
[...]
ja okee daar zeg je zoiets, maar toen ik met het project starte vertelde de verzekeringsmaatschappij me dat het kon.
en zolang je brommer niet te veel geluid maakt of te snel gaat, hoeft er toch geen verdere controle.
het blok blijft 50cc, maar ik heb nog een snellenokkenas, 2plaats koppeling, aluminium cilinder met bijhorende nos zuiger, vers gehoond en afgevlakt. ik heb ook al een elektronische 12volt cdi ontsteking. Ik heb een 20mm carbu met K&N filter.
en krijg je zo'n 4takt dan wel wat sneller of niet?
weet namelijk niet zo veel van 4 takt brommers..
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
[RRT] Lost-P |
11-9-2005 20:37 |
Posts: 4578 |
dan is het wat sneller dan sloom ja
Maar nog steeds niet "snel" hoor
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Sampers |
11-9-2005 20:39 |
Posts: 1231 |
Een viertakt kan je ook opvoeren, maar krijgt maar 1 ontploffing op 2slagen. dat wil zeggen, een 2takt kan je gemakkelijk veel sneller laten gaan. Bij een viertakt maakt die uitlaat ook (bijna) niets uit. de grootte van de cilinderinhoud is erg bijlangrijk voor een viertakt op te voeren. je kan natuurlijk ook de carbu, nokkenas, koppeling (??ntje op de bak ipv op de kruk) korte vierde versnelling (zelfs 5 of 6bak), cilinderkop veranderen. deze halen dus allemaal wel iets uit. maar je zal nooit zo snel gaan als een tweetakt.
Al zijn de viertakt motogp's al heel snel voor een viertakt :p
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
PraatPaal |
11-9-2005 21:00 |
Posts: 7977 |
idd, je heb geen poorten oid om aan te passen
je brommer word steeds toffer en toffer trouwes sammy, alleen nog altijd vind ik je tank zonde,
hoe een erge honda freak je ook bent, maak dan een honda logo op de orginele tank das mooier
en tevens, meteen volle orginele tank rij jij zo de hele wereld rond met je uber zuinige 4 takt blokkie
(men broer ze tank (AF1 sintesi 50) is meer als 12 ltr oid )
|
|
|
|
Sampers |
12-9-2005 21:52 |
Posts: 1231 |
dat was men test tank hoor dat is de tank van men MTX waarop kant en klaar een benzinnekraabtje zit en een slangetje. dat heb je namelijk niet op een af1 tank. zou teveel moeite zijn voor enkel te testen. op pagina 15 zie je de polyester werken op monoseat en tank. omdat het originele zadel vervangen wordt door dun laagje rubber zie je een grote groef in de tank die niet mooi is, en dus dichtgepolyestert.
zie voklgende foto.
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
sjonnie-sjaggelaar |
12-9-2005 22:01 |
Posts: 183 |
ik vind het een super projeckt alleen die kont vind ik erg jammer hijs een beetje aan de grote kant meschien ist mooier om er een aprilia rs50 ot kont op te doe
verders ziet het er allemaal mooi uit
|
|
you are a gay |
|
Dakana |
12-9-2005 22:08 |
Posts: 739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sampers
Een viertakt kan je ook opvoeren, maar krijgt maar 1 ontploffing op 2slagen. dat wil zeggen, een 2takt kan je gemakkelijk veel sneller laten gaan. Bij een viertakt maakt die uitlaat ook (bijna) niets uit. de grootte van de cilinderinhoud is erg bijlangrijk voor een viertakt op te voeren. je kan natuurlijk ook de carbu, nokkenas, koppeling (??ntje op de bak ipv op de kruk) korte vierde versnelling (zelfs 5 of 6bak), cilinderkop veranderen. deze halen dus allemaal wel iets uit. maar je zal nooit zo snel gaan als een tweetakt.
Al zijn de viertakt motogp's al heel snel voor een viertakt :p
hey sam ik heb nog een 54slag en 54cilinder liggen, 124cc
wedde dat je dan harder gaat dan de doorsnee 2takter op de weg ? :P
heheh nee indd 2takt loopt veel harder met veel Minder moeite maar goed, met beetje knutselen wil een 4takt ook wel hoor
|
|
|
|
sjonnie-sjaggelaar |
12-9-2005 22:17 |
Posts: 183 |
he ff vraagje tusse door het is 4 takt zou je er een turbo op kunne maken??
|
|
you are a gay |
|
Sampers |
12-9-2005 22:18 |
Posts: 1231 |
tuurlijk, is al aantal keer gedaan gewest op C-ees , daxen, custom made voertuigen....
je moet maar eens kijken op www.hondaheaven.org (als hij gaat)
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
Dit topic is 50572 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 19 van 27
|
|