Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT 50 MX Koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21012 - Yamaha DT 50 MX Koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 7-8-2004 16:12 Print topicpost

Posts: 1881
Ik heb net een Yamaha DT 50 MX gekocht en ben er heel tevreden mee enzow maar er is wel een probleempje de koppeling werkt niet dit komt doordat de kabel te lang is tenminste nu. het schroefje om af te stellen heb ik al helemaal naar buiten gedraait maar dit werkt niet. kan iemand me uitleggen hoe ik dit nu kan afstellen? Ik heb het kapje er al afgehaald ik zie em ook wel zitten weet alleen niet wat ik er mee moet. trwns als je schakelt zonder koppeling, dat is toch niet zo heel erg schadelijk als je het goed doet? zonder tussengas enzow?

alvast bedankt
 
7 seconden, of 21 gram

mt80 7-8-2004 17:02 Print reply

Posts: 2071
Weet je het wel zeker dat het door de kabel komt, niet koppelingsveren die te slap zijn ofzo of anders kortere kabel proberen? Het lijkt me niet echt goed voor de versnellingsbak om niet te ontkoppelen.
 
ties 7-8-2004 17:16 Print reply
Posts: 1333
schakelen zonder koppelingkan makkelijk gaat ook veel makkelijker als honda bakkies.
koppeling weeet je zeker dat je worm systeem goed is?
 
Mr.MTX 7-8-2004 17:28 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

Weet je het wel zeker dat het door de kabel komt, niet koppelingsveren die te slap zijn ofzo of anders kortere kabel proberen? Het lijkt me niet echt goed voor de versnellingsbak om niet te ontkoppelen.


Pssies, had ik eerst ook, gewoon effe je koppelingsveren vaster draaien..
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
spitfire5 7-8-2004 18:25 Print reply

Posts: 503
miss kan je er z'n dingetje tussen doen waar je je rem ook mee aftestelt op je fiets (bij je remhendel)
 
's avonds een vent 's ochtends absent
Nick - Administrator 8-8-2004 1:17 Print reply

Posts: 4967
Move EF -> TF
 
brommercrazy 8-8-2004 10:05 Print reply

Posts: 2594
je moet daar 2 schroefjes tussen doen, anders is de kabel te lang
 
Abarth-500 8-8-2004 10:17 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

je moet daar 2 schroefjes tussen doen, anders is de kabel te lang



kan, je kunt ook een m6-moertje op het wormwieltje draaien, dan word de drukstift namelijk eerder ingedrukt.


sja schadelijk... fijn is anders, vind je ketting ook minder fijn

Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 8-8-2004 10:19
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
UnlimitedSPD 8-8-2004 12:29 Print reply

Posts: 361
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.MTX

[...]


Pssies, had ik eerst ook, gewoon effe je koppelingsveren vaster draaien..



Wat bedoel je precies met die koppelingsveren?
Waar zitten die precies en is het er 1 of zijn het er meerdere?
 
www.poza.nl
GiGaHertz 8-8-2004 13:14 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: UnlimitedSPD

[...]



Wat bedoel je precies met die koppelingsveren?
Waar zitten die precies en is het er 1 of zijn het er meerdere?


Als je het carterdeksel eraf haalt zie je een koppeling zitten, daar zit een plaat op met daaronder veren, meestal zitten er iets vna 4 veren op, maar dat kan verschillen.
Het zou trouwens ook kunnen zijn dat je druktaats eruit is gevallen of iets dergelijks.
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
vinniespace 8-8-2004 16:03 Print reply

Posts: 89
er hoort een plaatje te zijn waarin een soort bout (druktaats?) zit die de koppeling aandrukt. aan de achterkant zit er een moer die je moet los draaien zodat de bout verder in kan worden gedraait waardoor hij eerder koppelt (in jou geval beter) zorg er wel voor dat je hem niet te ver uit doet zodat je niet met een slippende koppeling rijd.
 
Boe!
Kees de Jong 9-8-2004 2:03 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vinniespace

er hoort een plaatje te zijn waarin een soort bout (druktaats?) zit die de koppeling aandrukt. aan de achterkant zit er een moer die je moet los draaien zodat de bout verder in kan worden gedraait waardoor hij eerder koppelt (in jou geval beter) zorg er wel voor dat je hem niet te ver uit doet zodat je niet met een slippende koppeling rijd.


juist ja ik ben nogal een noog zeg maar dit is mijn eerste brommer en heb er zeer weinig verstand van dus, Als ik em dus verder aandraai moet de die bout wel naar binnen gaan zeg maar en het dan wel doen?
 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 9-8-2004 2:03 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s

[...]


juist ja ik ben nogal een noog zeg maar dit is mijn eerste brommer en heb er zeer weinig verstand van dus, Als ik em dus verder aandraai moet de die bout wel naar binnen gaan zeg maar en het dan wel doen?


trwns wel mooi dat dit zo gaat handig thnx

 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 9-8-2004 2:42 Print reply

Posts: 1881
Weet iemand misschien een handboek van de DT 50 te vinden?
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved