Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mijn pracht, mijn praaal, mijn trots, mijn nieuwe motor!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21000 - Mijn pracht, mijn praaal, mijn trot...
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 6-8-2004 23:06 Print reply

Posts: 26877
ik vind hem wel grappig, ff ombouwen tot SM
 
Coza_Noztra 6-8-2004 23:30 Print reply
Posts: 257
Ik vind het wel een mooi ding! Zou best wel graag zo'n blok voor onder mn CB50 willen hebben. En het geluid van zo'n ding is trouwens wel erg kick.. Op de Hondadag 2004 reed een XL80 mee, met een open demper, dat ding klonk als een XL500.
Gah je er op kenteken mee rijden of als brommer?
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Ollie 6-8-2004 23:38 Print reply

Posts: 2468
Maja hij is voorlopig nog bedoelt om lekker mee te crossen, crossen gaat echt super met dit ding, vermogen zat, lekker toerig, 5 versnellingen en echt ontiegelijk wendbaar!

Van de trommelremmen is misschien jammer, maar 't mooie is dat je hem nog ontiegelijk goed kunt tunen en een leuke voorvork met schijfie moet ook geen problemen wezen denk ik, ik heb em ook nog maar pas dan heh, dus alles kan nog

En btw. 90km/h is voor zoon ding nog vrij hard hoor, het heeft enorm veel trekkracht en was ongeveer even snel als mijn vorige RM80.
Daarbij is 't super slijtvast en gaat het een leven lang mee zonder teveel kosten

En ja het is echt een 98' er en een stickersetje komt vast nog wel

Hou jullie op de hoogte!
Heb btw. nog wel een filmpie van 't geluid, enig idee hoe ik jullie dit ook kan laten zien?
 
tsx crosser 6-8-2004 23:42 Print reply

Posts: 2356
NOU t= ckerr wel lachuh ding hoor!! Vandaag nog op gereden en hij rijdt super. Daar gaat het nou eenmaal om. Nog een wijs geluid ook!

K vind m er ook nie echt 1998 uit zien, maar da is nou eenmaal wel zo. Dus is nog vrij nieuw dinkie ook!
 
Ktm Sx-f 250
wipe-out 6-8-2004 23:43 Print reply

Posts: 7672
Even snel als een RM80 lijkt me sterk. Ik denk dat je blij mag zijn als je al aan de helft van het aantal pk's komt van een RM80 met je XR100
 
CrossMaster 6-8-2004 23:46 Print reply
Posts: 729
je word zo door een kx65 ofzo totaal zoek geblaze
en een scoot met een nrx ofzo is ook al te hoog gegrepe voor je

dalijk rolatort een opa je er nog uit
 
Ollie 6-8-2004 23:51 Print reply

Posts: 2468
Okee, @crossmaster jij hebt zeker nog nooit op een 4takt gereden heh?

Dit ding is gegarandeerd echt niet langzaam hoor. En ik kan het weten, zelf heb ik ook een RM80 gehad, wel een vrij oude maar toch snel.

En voor degenen die het interessant vinden:
MIjn XR100: 7pk > top 5 versnellingen: 85 km/h
Mijn RM80:18pk > top 6versnellingen: 95km/h

Ja, dan denk je natuurlijk die RM80 moet wel veel sneller zijn kwa trekkracht, maar toch is het niet zo, een 4takt is natuurlijk een heel andere principe en dus ook heel andere eigenschappen ongeacht het vermogen.
Zo is de krukas veel zwaarder uitgevoerd dan bij een 2takt, hierdoor heeft een 4takt dus een veel lager draaimoment en in de lage toeren veel meer koppel, zeg maar heeeel en heel veel meer koppel dan een 2takt.
Daarin zit 't em.

Oja, ik rijd btw. liever op deze XR100 die dan misschien 90 rijd dan een 70 mt, die bij 100
km/h helemaal uit elkaar resoneert...
Laten we het het over die Wallaroo maar niet hebben...
Maja, genoeg afgekraakt

Dit bericht is ge-edit door Ollie op 6-8-2004 23:55
 
CrossMaster 6-8-2004 23:56 Print reply
Posts: 729
mijn reactie beetje als geintje zien he

ik heb nog niet op een 4takt gereden maar als je de vermogens ziet dan is het nix vergelijken met 2 takt.

en het is toch wel jammer om door een scooter ofzo eruit te worden gereden? en je komt niet eens echt mee op de snelweg

maarja als jij em kewl vind mooi toch
 
NehcslowZ 7-8-2004 0:01 Print reply

Posts: 1551
Hij wil hem toch ook niet gebruiken voor op de snelweg. En niet iedereen reageert op zo'n stofzuiger die je ffe inhaalt, zo hoort 't ook trouwens.
 
Ollie 7-8-2004 1:14 Print reply

Posts: 2468
Nu praat jij ook over een OPGEVOERDE scooter heh, vergeet je even dat mijn XR ook nog heel goed kan opvoeren...
Dan zien we wel verder
 
Rudy 7-8-2004 1:39 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Even snel als een RM80 lijkt me sterk. Ik denk dat je blij mag zijn als je al aan de helft van het aantal pk's komt van een RM80 met je XR100


Met een fatsoenlijk lopende 80cc vlamm je hem ook compleet , die oude rm van mij vlammede zo'n gast met zo'n xr100 compleet.... (xr100 heeft een 11pk , rm van mij uit 1981 16-17.. om maar niet over nieuwere te praten)
Ik zou ook echt niet de moeite nemen er een schijfrem op te bouwen oid , koop dan gewoon een echte crosser.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Okee, @crossmaster jij hebt zeker nog nooit op een 4takt gereden heh?

Dit ding is gegarandeerd echt niet langzaam hoor. En ik kan het weten, zelf heb ik ook een RM80 gehad, wel een vrij oude maar toch snel.

En voor degenen die het interessant vinden:
MIjn XR100: 7pk > top 5 versnellingen: 85 km/h
Mijn RM80:18pk > top 6versnellingen: 95km/h

Ja, dan denk je natuurlijk die RM80 moet wel veel sneller zijn kwa trekkracht, maar toch is het niet zo, een 4takt is natuurlijk een heel andere principe en dus ook heel andere eigenschappen ongeacht het vermogen.
Zo is de krukas veel zwaarder uitgevoerd dan bij een 2takt, hierdoor heeft een 4takt dus een veel lager draaimoment en in de lage toeren veel meer koppel, zeg maar heeeel en heel veel meer koppel dan een 2takt.
Daarin zit 't em.




Vullshit , die xr komt nooit aan het koppel van een 80cc crosser , als die xr eens een 10Nm haals is het heel netjes... Zo'n 80crosser haalt de 14-15 best... Alleen zijn ze behoorlijk hoogtoerig ,maar je vlam zo'n xr er vierkant mee....

rudy die wel eens of een crf450 (enduro) met bogbore kit gereden geeft

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 7-8-2004 1:42
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ollie 7-8-2004 1:40 Print reply

Posts: 2468
Idd, maar ik wilde persee een 4takt omdat 2takt in aanschaf dan wel goedkoper is maar achteraf absoluut niet, hier is gewoon nooit wat mee en 't koppel vink zo fantastisch, hoe kom je er btw. bij dat ie 11 pk heeft?
Waar hebbie dat gelezen?
 
Rudy 7-8-2004 1:43 Print reply

Posts: 3471
lees edit:

ik heb dat ooit eens gelezen in een motorblad , ze gebruikte die dingen namelijk bij de kenny roberts driftschool .

edit: http://www.dirtrider...ic.asp?TOPIC_ID=1530

daar hebben ze het over een bigbore kit waarmee hij 12pk moet leveren...

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 7-8-2004 1:45
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
GroesNap 7-8-2004 1:47 Print reply
Posts: 230
Leuk ding, lijkt me perfect om mee naar school/werk te rijden. Eigenlijk gewoon een redelijk forse brommer die leuk rijdt.

Maar als je gaat 'tunen', dus ander voorvorkje met schijf enzo, zou ik wel wat meer cc's nemen om het niet al te saai te laten

Ik heb trouwens zelf een viertakt brommer, 50 cc en dat schiet inderdaad niet op, elke opa rolatord me voorbij, maarja boeit me niks het rijdt gewoon heerlijk en enorm veel kabaal
 
Ollie 7-8-2004 2:30 Print reply

Posts: 2468
IK hou 't voorlopig lekker zo, eerst maar een nieuwe crossbroek en laarzen, dan zie 'k wel verder.
 

Dit topic is 8021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved