Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppelings problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 650 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20999 - Koppelings problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 6-8-2004 17:52 Print topicpost

Posts: 4789
Laaste tijd begon mijn 5bak steeds slechter te schakelen, blijven hangen, eruit vallen, dat soort dingen. Toen ik dat tegen me vader zei, ging hij ff testen en kwam terug met:"koppeling ontkoppelt niet goed en daardoor belast je je bak teveel."

Oke, ik koppeling afstellen, maar hij valt dus niet zodanig af te stellen dat hij compleet ontkoppelt. Koppeling open, alles losgehad, bekeken, gemeten voor slijtage, niks te zien, terug in elkaar, probleem bleef...

Intussen heb ik de complete koppeling uit een ander blok overgezet, andere carterhelft geprobeerd, alles heb ik vervangen, gemeten, bekeken, geprobeerd en hij blijft NIET ontkoppelen

Brommerboer gebeld, verhaal verteld, snapte et niet

En nu vraag ik dus aan jullie, wtf kan et zijn?

P.S. alle onderdelen zijn gemeten en gecontroleerd met schuifmaat en slijtage waardes uit het werkplaatshandboek. Waren allemaal nog goed.


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 6-8-2004 19:26
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Membraanklepje 6-8-2004 19:28 Print reply

Posts: 1379
Hmm, zou t eigenlijk niet zow goed weten, maar heeft t niet iets te maken met dat armpje wat de versnellingen op die schakelwals pakt ofzow?


 
scheurijzerr 6-8-2004 20:22 Print reply
Posts: 419
bekijk je druktaats(ik heb het niet verzonnen) eens even, die drukt je koppeling in zeg maar en zit in je rechter carterkap, misschien is die ingesleten en drukt ie de koppeling niet los...

Dit bericht is ge-edit door scheurijzerr op 6-8-2004 20:23
 
Joostvdw 6-8-2004 20:39 Print reply

Posts: 4789
bedankt, maar het lijkt erop dat het zichzelf heeft opgelost

nadat ik die andere platen erin heb gedaan, ben ik ff gaan testen met nieuwe olie, en toen deed ie het gewoon

dus mss combinatie van verkeerde/te weinig olie ofzo

en ja maus nu kunnen we op vakantie


 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
GiGaHertz 6-8-2004 20:49 Print reply

Posts: 151
Tja, en je zei dat je alles had geprobeerd
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
Membraanklepje 6-8-2004 20:54 Print reply

Posts: 1379
Niet zeiken gigahert! Hij doet t weer!!!
Whoei, nu kunnen we toch met zn drieen gaan rijden! c00wl!
 
Joostvdw 6-8-2004 21:04 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz

Tja, en je zei dat je alles had geprobeerd


ja klopt, ik had ook alles geporbeer, maar blijkbaar moest ik gewoon ff rijden dermee om de olie in de platen te laten werken oid

beetje vaag allemaal, maar hij doet et weer, das et belangrijkste
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
GiGaHertz 6-8-2004 21:43 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

Niet zeiken gigahert! Hij doet t weer!!!
Whoei, nu kunnen we toch met zn drieen gaan rijden! c00wl!


woef, ik ben een hert
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
GiGaHertz 6-8-2004 21:43 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


ja klopt, ik had ook alles geporbeer, maar blijkbaar moest ik gewoon ff rijden dermee om de olie in de platen te laten werken oid

beetje vaag allemaal, maar hij doet et weer, das et belangrijkste


Misschien plakten je platen wel aan elkaar door vuile olie, zou kunnen
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!

Dit topic is 579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved