Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #20985 - trekkracht verhoge/powerband verhog...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3766 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
[RRT] Lost-P |
5-8-2004 17:58 |
Posts: 4578 |
van die homoet weer een "normale" maken, en een 16 of 18mm keihin oid erop frotten scheelt al een hele hoop
|
|
Chille Tune shit dan |
|
F!ump |
5-8-2004 18:04 |
Posts: 654 |
Voor het verlengen van powerband met een originele ge2 cilinder (verbreden wel te verstaan), raad ik je een originele uitlaat van nsr aan (Belgische mochten de nederlandse uitlaatjes begrensd zijn ofzo) en een 18mm keihin carbje met 18mm spruit.
Bij mijn mbx had ik dan (met nsr uitlaat) eezn powerband vanaf 6k tot 10.5k en heel veel koppel tussen de 2.5k en 5.5k... Je haalt er geen gekke snelheden uit, maar een 85-90 echte km's haal je wel mits goede twv.
|
|
|
|
Tuning_Centre_Tax |
5-8-2004 22:38 |
Posts: 901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: F!ump
Voor het verlengen van powerband met een originele ge2 cilinder (verbreden wel te verstaan), raad ik je een originele uitlaat van nsr aan (Belgische mochten de nederlandse uitlaatjes begrensd zijn ofzo) en een 18mm keihin carbje met 18mm spruit.
Bij mijn mbx had ik dan (met nsr uitlaat) eezn powerband vanaf 6k tot 10.5k en heel veel koppel tussen de 2.5k en 5.5k... Je haalt er geen gekke snelheden uit, maar een 85-90 echte km's haal je wel mits goede twv.
Moet er dan gewoon een ori uitlaat op???
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
PlaceR |
6-8-2004 0:11 |
Posts: 1588 |
je kunt die snellere ori sjit herkennen aan de opdruk GE2
bij mijn snelle 50 haddik ook een idiote powerband (van 6k tot 13k) met die uitlaat.
helaas issie op het MBX blok te smal
|
|
|
|
Tuning_Centre_Tax |
8-8-2004 12:42 |
Posts: 901 |
dus als er op die uitlaat ge2 sta istie sneller???
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
Abarth-500 |
8-8-2004 12:45 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutertax
dus als er op die uitlaat ge2 sta istie sneller???
cilinder moet je naar kijken, en niet naar de opdruk op de cilinderkop, want daar staat sowieso ge2 op, het moet op de cil staan
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Tuning_Centre_Tax |
8-8-2004 13:00 |
Posts: 901 |
Sow anders weet ik echt wel wat voor cilinder ik heb hoor
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
GiGaHertz |
8-8-2004 13:01 |
Posts: 151 |
Ik zou je uitlaat weer lekker terug in de orginele staat maken, zorg wel dat er een goede las ligt anders brand je je tailpipe dicht.
Vervolgens kun je een iets grotere carb pakken, m 17,5 is ideaal maar een 16 doet het ook heel mooi, natuurlijk moet je dan wel een groter spruitstuk monteren, het beste zou zelfs zijn dat je gewoon een 20 mm spruitstuk pakt, dan kan dat iig nooit de bottleneck zijn.
|
|
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag! |
|
bart de scootergek |
8-8-2004 13:03 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz
Ik zou je uitlaat weer lekker terug in de orginele staat maken, zorg wel dat er een goede las ligt anders brand je je tailpipe dicht.
Vervolgens kun je een iets grotere carb pakken, m 17,5 is ideaal maar een 16 doet het ook heel mooi, natuurlijk moet je dan wel een groter spruitstuk monteren, het beste zou zelfs zijn dat je gewoon een 20 mm spruitstuk pakt, dan kan dat iig nooit de bottleneck zijn.
17,5 ideaal? gare kutcarburateurs, zijn dus echt niet beter als een mooie 16 keihin. en is er eigelijk wel een spruitstuk voor een 17,5?
|
|
Honda RC-33 |
|
GiGaHertz |
8-8-2004 13:05 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
17,5 ideaal? gare kutcarburateurs, zijn dus echt niet beter als een mooie 16 keihin. en is er eigelijk wel een spruitstuk voor een 17,5?
Hoe kun je nu weten of 17.5 gaar is, op scooters misschien ja, maar voor een 50 is 17,5 perfect.
Bovendien is een groter spruitstuk beter omdat je dan een mooiere doorstoom hebt en de aansluiting op een malossi membraam dan mooi aansluit.
|
|
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag! |
|
bart de scootergek |
8-8-2004 13:07 |
Posts: 8916 |
veranderd de carburateur als je hem op een scooter of een brommer zet?
als je alleen al kijkt naar de vorm van de venturi, bovendien is de afwerking van een keihin vele malen beter.
|
|
Honda RC-33 |
|
Saknet |
8-8-2004 13:37 |
Posts: 10355 |
een 16 keihin past never nooit op een 20mm mikuni spruitstuk
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
GiGaHertz |
8-8-2004 13:47 |
Posts: 151 |
tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.
|
|
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag! |
|
bart de scootergek |
8-8-2004 14:01 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz
tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.
waarom zit er onder een honda 85,125, 250 en 500 dan een keihin?
en een 17,5 phva is een inschuifcarburateur.
|
|
Honda RC-33 |
|
-Niellesie- |
8-8-2004 14:24 |
Posts: 6454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz
tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.
jongen zelfs ik praat nog slimmer dan jou , een 18 keihin krijg jij nooit goed op een 20 mik spruit en een slechte doorstroming krijg je alleen maar als je spruit voor je carbgat zit(vage uitleg) en dat heb je juist als je een 18 keihin op een 20 mik spruit zet omdat het gat in die 18 keihin niet int midden zit en bij een 20 mik wel
Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 8-8-2004 14:25
|
|
allalallalallalalallalala |
|
Dit topic is 3766 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|