Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - trekkracht verhoge/powerband verhogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1324 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20985 - trekkracht verhoge/powerband verhog...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tuning_Centre_Tax 5-8-2004 17:46 Print topicpost

Posts: 901
Ik heb een vraag die volgens mij best wel veel mensen hebben: Hoe kan ik het beste mijn trekkracht verhogen/powerband verlengen???? Mijn set-up is:

Honda nsr
50cc Ge2
13mm keihin carb
13mm Keihin spruitstuk
malossi 4v membraam (carbonnen kleppen)
Homoet special (zelf een dubbele van gemaakt)
Multi air (crossmotor filter)

Ik wil eigenlijk de cilinder en de carb het zelfde laten... Maar wat zou ik er het beste aan kunnen doen???
Plz help me

mssl wouter


Dit bericht is ge-edit door Woutertax op 5-8-2004 17:52
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.

[RRT] Lost-P 5-8-2004 17:58 Print reply
Posts: 4578
van die homoet weer een "normale" maken, en een 16 of 18mm keihin oid erop frotten scheelt al een hele hoop
 
Chille Tune shit dan
F!ump 5-8-2004 18:04 Print reply

Posts: 654
Voor het verlengen van powerband met een originele ge2 cilinder (verbreden wel te verstaan), raad ik je een originele uitlaat van nsr aan (Belgische mochten de nederlandse uitlaatjes begrensd zijn ofzo) en een 18mm keihin carbje met 18mm spruit.
Bij mijn mbx had ik dan (met nsr uitlaat) eezn powerband vanaf 6k tot 10.5k en heel veel koppel tussen de 2.5k en 5.5k... Je haalt er geen gekke snelheden uit, maar een 85-90 echte km's haal je wel mits goede twv.
 
Tuning_Centre_Tax 5-8-2004 22:38 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

Voor het verlengen van powerband met een originele ge2 cilinder (verbreden wel te verstaan), raad ik je een originele uitlaat van nsr aan (Belgische mochten de nederlandse uitlaatjes begrensd zijn ofzo) en een 18mm keihin carbje met 18mm spruit.
Bij mijn mbx had ik dan (met nsr uitlaat) eezn powerband vanaf 6k tot 10.5k en heel veel koppel tussen de 2.5k en 5.5k... Je haalt er geen gekke snelheden uit, maar een 85-90 echte km's haal je wel mits goede twv.


Moet er dan gewoon een ori uitlaat op???
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
PlaceR 6-8-2004 0:11 Print reply
Posts: 1588
je kunt die snellere ori sjit herkennen aan de opdruk GE2

bij mijn snelle 50 haddik ook een idiote powerband (van 6k tot 13k) met die uitlaat.
helaas issie op het MBX blok te smal
 
Tuning_Centre_Tax 8-8-2004 12:42 Print reply

Posts: 901
dus als er op die uitlaat ge2 sta istie sneller???
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Abarth-500 8-8-2004 12:45 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutertax

dus als er op die uitlaat ge2 sta istie sneller???


cilinder moet je naar kijken, en niet naar de opdruk op de cilinderkop, want daar staat sowieso ge2 op, het moet op de cil staan
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Tuning_Centre_Tax 8-8-2004 13:00 Print reply

Posts: 901
Sow anders weet ik echt wel wat voor cilinder ik heb hoor

 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
GiGaHertz 8-8-2004 13:01 Print reply

Posts: 151
Ik zou je uitlaat weer lekker terug in de orginele staat maken, zorg wel dat er een goede las ligt anders brand je je tailpipe dicht.
Vervolgens kun je een iets grotere carb pakken, m 17,5 is ideaal maar een 16 doet het ook heel mooi, natuurlijk moet je dan wel een groter spruitstuk monteren, het beste zou zelfs zijn dat je gewoon een 20 mm spruitstuk pakt, dan kan dat iig nooit de bottleneck zijn.

 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
bart de scootergek 8-8-2004 13:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz

Ik zou je uitlaat weer lekker terug in de orginele staat maken, zorg wel dat er een goede las ligt anders brand je je tailpipe dicht.
Vervolgens kun je een iets grotere carb pakken, m 17,5 is ideaal maar een 16 doet het ook heel mooi, natuurlijk moet je dan wel een groter spruitstuk monteren, het beste zou zelfs zijn dat je gewoon een 20 mm spruitstuk pakt, dan kan dat iig nooit de bottleneck zijn.



17,5 ideaal? gare kutcarburateurs, zijn dus echt niet beter als een mooie 16 keihin. en is er eigelijk wel een spruitstuk voor een 17,5?
 
Honda RC-33
GiGaHertz 8-8-2004 13:05 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


17,5 ideaal? gare kutcarburateurs, zijn dus echt niet beter als een mooie 16 keihin. en is er eigelijk wel een spruitstuk voor een 17,5?


Hoe kun je nu weten of 17.5 gaar is, op scooters misschien ja, maar voor een 50 is 17,5 perfect.
Bovendien is een groter spruitstuk beter omdat je dan een mooiere doorstoom hebt en de aansluiting op een malossi membraam dan mooi aansluit.
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
bart de scootergek 8-8-2004 13:07 Print reply

Posts: 8916
veranderd de carburateur als je hem op een scooter of een brommer zet?

als je alleen al kijkt naar de vorm van de venturi, bovendien is de afwerking van een keihin vele malen beter.


 
Honda RC-33
Saknet 8-8-2004 13:37 Print reply

Posts: 10355
een 16 keihin past never nooit op een 20mm mikuni spruitstuk
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
GiGaHertz 8-8-2004 13:47 Print reply

Posts: 151
tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
bart de scootergek 8-8-2004 14:01 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz

tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.


waarom zit er onder een honda 85,125, 250 en 500 dan een keihin?

en een 17,5 phva is een inschuifcarburateur.
 
Honda RC-33
-Niellesie- 8-8-2004 14:24 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz

tuurlijk past dat wel, de maten van 2-bouts is allemaal hetzelfde.
Bovendien is een Keihin stervens duur, en Mikuni is ook zeker netjes afgewerkt. De carbs van mikuni vind je ook terug onder de meeste crossmotoren.


jongen zelfs ik praat nog slimmer dan jou , een 18 keihin krijg jij nooit goed op een 20 mik spruit en een slechte doorstroming krijg je alleen maar als je spruit voor je carbgat zit(vage uitleg) en dat heb je juist als je een 18 keihin op een 20 mik spruit zet omdat het gat in die 18 keihin niet int midden zit en bij een 20 mik wel

Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 8-8-2004 14:25
 
allalallalallalalallalala

Dit topic is 3730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved