Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #20977 - hoe inrijden
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 21231 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
the-roadrunner |
5-8-2004 17:02 |
Posts: 499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
hoe moeilijk is het om te lezen zeg, ik zeg toch ook niet dat je bij een auto 3k moet inrijden voor je lagers? dat heeft wel met wat meer zaken te maken zoals versnellingsbakken.
ik zeg aleen dat je rustig moet rijden met je auto
verder maakt het bij een brommer ook idd geen ene kut uit of je je lagers nou inrijd of niet, want die lagers hebben toch geen kut te verduren
pas als je met grotere motoren gaat werken (denk aan v30 diesels), dan worden die lagers zeker weten wel ingedraaid, m'n pa zegt het ook (die is machninist op een cutterzuiger met totaal vermogen van 9000 kilowatt, dus die weet wel hoe het zit hoor )
ps: ik zeg dit niet om stoer te doen ofzo, maar gewoon vertellen dat lagers die veel vermogen te verduren krijgen zeker weten wel worden ingedraaid
Dit bericht is ge-edit door Leen op 5-8-2004 16:08
he manneke wie begint der hier dan tesjenken over inrijden van lagers??? ik niet, maar jij
en ik heb het niet over bootjes van 9Kw. kheb het over brommers
|
|
lalalalalala echt v@ |
|
Marthin |
5-8-2004 18:13 |
Posts: 6164 |
ik heb niet het hele topic gelezen.
maar als er nieuwe lagers in het motorblok zitten moet je bij de eerste keer starten eventjes kalm aan doen.
de lagers draaien dan namelijk nog niet helemaal soepel.
|
|
|
|
Hondalover19 |
5-8-2004 18:35 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ik heb niet het hele topic gelezen.
maar als er nieuwe lagers in het motorblok zitten moet je bij de eerste keer starten eventjes kalm aan doen.
de lagers draaien dan namelijk nog niet helemaal soepel.
Idd , trouwens wat ze hier bedoelen dan is inrijden en warmrijden 2keer hetzelfde bedoelt.
Je lagers moeten warm worden en afkoelen , warm , afkoelen , dat het zich tegoei zet anders loopt het stroef dus je kunt zeggen warmrijden of inrijden...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
GiGaHertz |
5-8-2004 18:46 |
Posts: 151 |
Het warmrijden van je lagers is idd iets anders dan inrijden.
Wel is het zo dat je lagers ingereden moeten worden, vooral bij nieuwe lagers.
Ook bij het verwisselen van de cilinder is het noodzakelijk om je lagers in te rijden, alleen niet iedereen let daarop omdat dit vanzelf gebeurd tijdens het inrijden van je cilinder.
Het is geen onzin dat lagers ingereden moeten worden, want een andere cilinder levert ook een ander vermogen, en daar moeten je lagers even aan 'wennen'
bovendien is dit een brommerforum, geen afzeikforum
|
|
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag! |
|
Abarth-500 |
5-8-2004 18:48 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz
Ook bij het verwisselen van de cilinder is het noodzakelijk om je lagers in te rijden, want een andere cilinder levert ook een ander vermogen, en daar moeten je lagers even aan 'wennen'
bovendien is dit een brommerforum, geen afzeikforum
aha... en zeggen ze het dan als ze eraan gewend zijn?
Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 5-8-2004 18:48
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
StefanB |
5-8-2004 18:49 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GiGaHertz
Het warmrijden van je lagers is idd iets anders dan inrijden.
Wel is het zo dat je lagers ingereden moeten worden, vooral bij nieuwe lagers.
Ook bij het verwisselen van de cilinder is het noodzakelijk om je lagers in te rijden, alleen niet iedereen let daarop omdat dit vanzelf gebeurd tijdens het inrijden van je cilinder.
Het is geen onzin dat lagers ingereden moeten worden, want een andere cilinder levert ook een ander vermogen, en daar moeten je lagers even aan 'wennen'
bovendien is dit een brommerforum, geen afzeikforum
Klopt, en het is ook geen slap uit je nek lullen forum, en dit baseer ik niet alleen op deze post van jou....
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
GiGaHertz |
5-8-2004 18:49 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500
[...]
aha... en zeggen ze het dan als ze eraan gewend zijn?
Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 5-8-2004 18:48
Als je hallucineerd misschien
|
|
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag! |
|
John Huijben |
5-8-2004 18:59 |
Posts: 2433 |
je versnellingsbak kan je wel inrijden
als je een blok in elkaar hebt gezet dan moet de schakelwals en die 2 dingetjes zichzelf even "zetten".
als je een blok in elkaar hebt gezet komt het nl. ook vaak voor dat het in het begin moeilijk schakelt.
maarja "inrijden" is ee nbeetej het verkeerde woord ervoor vind ik.
gewoon eerst ff rustig schakelen maar dat spreekt ook voor zich.
ik had er int begin last van dat terugschakelen ( met name van 4 naar 3 ) moeilijk ging.
80 km later was het weg.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Dries-xpower |
7-6-2006 16:10 |
Posts: 293 |
ik weet dit is een oud topic
maar ik hebt nu met mn tzr
met nieuwe cilinder ( gilardoni2) , zuiger(prox) en lagers
al bijna 200 km ingereden aan 5/6000 toeren
hoe lang moet ik nu nog inrijden tot ik mn gas even mag opentrekken ?
of is rond 300/400 het beste ?
greetz
|
|
|
|
Henk-88 |
7-6-2006 16:16 |
Posts: 26703 |
beter in alle toerentallen wisselen nu, dus niet te lang op een toerental blijven hangen.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Moped Macho |
7-6-2006 16:16 |
Posts: 2037 |
500 km dacht ik
tis juist goed als je de cilinder af en toe wat toeren laat maken
kon ook makkelijk in het kleine vragen topic he
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
bart de scootergek |
7-6-2006 16:25 |
Posts: 8916 |
je kicked een topic uit 2004, graag niet meer doen.
topic closed
|
|
Honda RC-33 |
|
Dit topic is 21231 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|