Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20977 - hoe inrijden
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 5-8-2004 14:38 Print reply

Posts: 26877
... ik reageer hier niet eens meer op, lagers moeten in principe ingereden worden, klaar uit.

het is niet zo dat als je ze niet inrijdt dat ze dan vastlopen ofzo, maar het verlengt de levensduur van je lagers wel iets (al zal je dat op een brommertje toch weinig merken)
 
Joscross 5-8-2004 14:38 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

... ik reageer hier niet eens meer op, lagers moeten in principe ingereden worden, klaar uit.

het is niet zo dat als je ze niet inrijdt dat ze dan vastlopen ofzo, maar het verlengt de levensduur van je lagers wel iets (al zal je dat op een brommertje toch weinig merken)

Dat heet WARM rijden. Dat moet je iedere keer weer doen.
Inrijden is onzin.
 
Leen 5-8-2004 14:40 Print reply

Posts: 26877
ik heb het over inrijden, niet warmrijden..
maar ik hou verder m'n mond en laat jullie maar lekker je gang gaan
 
Joscross 5-8-2004 14:45 Print reply

Posts: 12501
Bijdehandje
Je zet je eigen alleen maar voor lul
 
BlizzarD 5-8-2004 14:47 Print reply

Posts: 2050
Lagers kun je niet inrijden.
Als dat 'glijspoor' er te diep in staat (en dus speling begint te krijgen) is ie alweer versleten. Wat wou je gaan inrijden bij lagers dan
 
Koos non-brommerloos!
Leen 5-8-2004 14:47 Print reply

Posts: 26877
Quote:
inrijden

Alle onderdelen die aan wrijving onderhevig zijn (lagers, zuigers in de cilinder of zuigerveren) dienen net als transmissiedelen die in elkaar grijpen (zoals tandwielen) eerst te worden 'ingereden'


zo staat het letterlijk in een boek autotechniek

Dit bericht is ge-edit door Leen op 5-8-2004 14:52
 
Joscross 5-8-2004 15:23 Print reply

Posts: 12501
En wat geeft dat boek als uitleg voor inrijden?
 
Leen 5-8-2004 15:30 Print reply

Posts: 26877
staat er niet bij, maar een nieuwe auto moet je iig ook iets van 3k kilometer rustig mee doen
 
StefanB 5-8-2004 15:40 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

staat er niet bij, maar een nieuwe auto moet je iig ook iets van 3k kilometer rustig mee doen


d00000h
en een auto heeft ook hele andere krukas en drijfstang lagers, lagerschalen namelijk, der zit gewoon een oliefilm laagje op, die lagers moet je wel wat meer op elkaar in slijten...

kogel lagers niet.
 
E24 M30b35@GT3576
Endymion 5-8-2004 15:42 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


d00000h
en een auto heeft ook hele andere krukas en drijfstang lagers, lagerschalen namelijk, der zit gewoon een oliefilm laagje op, die lagers moet je wel wat meer op elkaar in slijten...

kogel lagers niet.




lagers hebbe koud tog altij een beetje speling
dus op "bedrijfs temperatuur" is die weg
dan lope ze tog veel lekkerder ...
klinkt tog heel logisch
en over krukastappen en lagerschalen
dat is heeeel andere koek
 
As your agent, I am beyond death
the-roadrunner 5-8-2004 15:49 Print reply
Posts: 499
jah warm rijden bij brommer en motor doe je altijd.(gewoon rustig rijden totdat ie op bedrijfs temperatuur is)
maar inrijden van lagers van een brommertje???
en wat betreft lagers van auto met brommer vergelijken is net als appels en peren.

want dat zou betekenen dat als je dat verhaal van auto lagers aanhoud dat jij je brommer dus ook 3k gaat inrijden.
(met andere woorden je zegt inrijden moet bij bijde bla bla bla, dan moet je dus ook de inrij afstand volgens dat boekje van auto techniek aanhouden.)nou suc6
 
lalalalalala echt v@
Endymion 5-8-2004 15:51 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-roadrunner

jah warm rijden bij brommer en motor doe je altijd.(gewoon rustig rijden totdat ie op bedrijfs temperatuur is)
maar inrijden van lagers van een brommertje???
en wat betreft lagers van auto met brommer vergelijken is net als appels en peren.

want dat zou betekenen dat als je dat verhaal van auto lagers aanhoud dat jij je brommer dus ook 3k gaat inrijden.
(met andere woorden je zegt inrijden moet bij bijde bla bla bla, dan moet je dus ook de inrij afstand volgens dat boekje van auto techniek aanhouden.)nou suc6



appels en peren zijn zowat hetzelfde

van allebei is het stokje niet lekker

er zit een schil omheen

en er zit sap in ..


Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 5-8-2004 15:53
 
As your agent, I am beyond death
mbx-power 5-8-2004 16:06 Print reply
Posts: 468
lagers vallen niet in te rijden, het gaat goed of niet goed, en als het niet goed gaat zat er een braam in of scheef erin geperst.
en inrijden van auto's is ook onzin die gasten in de fabriek trappen die motoren tot in de begrenser om te checken of alles goed werkt, anders weten ze toch nooit of ze een goede moter afgeleverd hebben
 
Leen 5-8-2004 16:06 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-roadrunner
*slap zwetsverhaal*



hoe moeilijk is het om te lezen zeg, ik zeg toch ook niet dat je bij een auto 3k moet inrijden voor je lagers? dat heeft wel met wat meer zaken te maken zoals versnellingsbakken.

ik zeg aleen dat je rustig moet rijden met je auto

verder maakt het bij een brommer ook idd geen ene kut uit of je je lagers nou inrijd of niet, want die lagers hebben toch geen kut te verduren

pas als je met grotere motoren gaat werken (denk aan v30 diesels), dan worden die lagers zeker weten wel ingedraaid, m'n pa zegt het ook (die is machninist op een cutterzuiger met totaal vermogen van 9000 kilowatt, dus die weet wel hoe het zit hoor )


ps: ik zeg dit niet om stoer te doen ofzo, maar gewoon vertellen dat lagers die veel vermogen te verduren krijgen zeker weten wel worden ingedraaid


Dit bericht is ge-edit door Leen op 5-8-2004 16:08
 
henk huppelschoten 5-8-2004 16:41 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


hoe moeilijk is het om te lezen zeg, ik zeg toch ook niet dat je bij een auto 3k moet inrijden voor je lagers? dat heeft wel met wat meer zaken te maken zoals versnellingsbakken.

ik zeg aleen dat je rustig moet rijden met je auto

verder maakt het bij een brommer ook idd geen ene kut uit of je je lagers nou inrijd of niet, want die lagers hebben toch geen kut te verduren

pas als je met grotere motoren gaat werken (denk aan v30 diesels), dan worden die lagers zeker weten wel ingedraaid, m'n pa zegt het ook (die is machninist op een cutterzuiger met totaal vermogen van 9000 kilowatt, dus die weet wel hoe het zit hoor )


ps: ik zeg dit niet om stoer te doen ofzo, maar gewoon vertellen dat lagers die veel vermogen te verduren krijgen zeker weten wel worden ingedraaid


Dit bericht is ge-edit door Leen op 5-8-2004 16:08


hoe rijd je een versnellingsbak in?

volgens mij moet je met een auto de eerste zoveel km's rustig aan doen om de motor in te rijden niet de versnellingsbak
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!

Dit topic is 21230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved