Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20977 - hoe inrijden
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi_freak 5-8-2004 12:31 Print reply

Posts: 414
en heb je maar 4 versnellingen? dan zal je wel 80-85 halen hoor als je volgas rijdt
 
korte_mt5 5-8-2004 12:33 Print reply
Posts: 361
ik zie wel wat me top kan me niet zoveel schelen eigenlijk maar het is altijd leuk al je harder gaat als iemand anders
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de
GiGaHertz 5-8-2004 12:41 Print reply

Posts: 151
Het beste om een cilinder in te rijden is, monteren van de cilinder, zuiger etc. Daarna gooi je een extra dopje of scheutje olie in de tank.
Dan is het verstandig om je brommer 1 minutje stationair te laten lopen, en vervolgens kun je 4 minuten even wat met de gas spelen, zorg er voor dat je niet boven de 4000 toeren uitkomt.
Daarna kun je hem gaan inrijden. De een zegt dat 500km inrijden gelul is, dat is het echter niet. om alles goed te laten wennen is dat wel zeker nodig. Denk eraan dat naast het inrijden van je cilinder en zuiger er ook nog andere dingen zoals lagers bestaan.
Dus mijn advies is om gewoon je tijd te nemen en niet te gehaast doen, ik weet dat het irritant is, maar je krijgt er wel het beste voor terug.
P.S. je moet natuurlijk wel altijd zorgen dat je motor goed warmgedraait is.

Hou je mijn advies aan, dan zul je nog lang plezier hebben van je cilinder en nog lang kunnen
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
Saknet 5-8-2004 12:42 Print reply

Posts: 10355
lagers inrijden? nou breekt mijn klomp.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
GiGaHertz 5-8-2004 12:44 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

lagers inrijden? nou breekt mijn klomp.


Jep als je een nieuwe brommer hebt moeten je lagers ect goed ingereden worden, dit is om slijtage te verminderen
 
En meneer, weet u wel dat u veel te hard reed. U reed wel 150! Maar meneer de agent ik reed helemaal niet, ik vloog gewoon laag!
korte_mt5 5-8-2004 12:54 Print reply
Posts: 361
ja, lagers moeten worde ingerede
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de
puchmannetje 5-8-2004 13:11 Print reply

Posts: 1069
oo ik had gehoort dat je em beter eerst heel ff stationair kon laten lopen nja doe dat dan dus maar niet mijne loopt verder gewoon goed maar toch
 
**WIE HEEFT ER EEN PUCH SNORFRAME TE KOOP?**
gigo 5-8-2004 13:13 Print reply
Posts: 370
100 km rond de 6000 rpm rijden en daarna 50 km af en toe vol gos en weer laten zakken. natuurlijk goed warm rijden.
 
Saknet 5-8-2004 13:15 Print reply

Posts: 10355
kheb keer blok gereviceerd, 50snel erop, volgende dag heerenveen meeting gehad,gewoon rustig warm laten worden, daarna lekekr janke met die 50snel, alles bleef heel en het was _warm_
was dik jaar geleden en blok rijd nog goed

Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-8-2004 13:16
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Teun_GHC 5-8-2004 13:34 Print reply

Posts: 1588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gigo

100 km rond de 6000 rpm rijden en daarna 50 km af en toe vol gos en weer laten zakken. natuurlijk goed warm rijden.


klopt na de 50 km een keer vol op open blazen. anders word je cilinder lam
 
Polleke 5-8-2004 13:38 Print reply
Posts: 419
gewoon alles erop zetten met olie aan de cilinderwand gesmeerd. niet te veel. daarna gewoon eventjes stationair laten lopen, tot je merkt dattie wat warm begint te worden (1 min ongeveer) daarna gewoon rustig meej weg rijden, en de eerste 5 km gewoon vlot opschakelen. daarna is ie wel warm en kun je hem ietjes verder door laten trekken ( tot 7k ongeveer (heb ik iig altijd gedaan) en dit zo blijven herhalen als je gaat rijden de eerste 100km, daarna kun je hem wel steeds meer door laten trekken. maar geen lange stukken op top rijden. zo rij ik hem meestal in en is altijd vrij goed gegaan (behalve met immi suckers:P en slecht gehoont)

en lagers inrijden??? HUMOR. als een lager is ingereden moet je hem weggooien,wil nl zeggen dattie versleten is het ios wel verstanding om het ff rustig warm te rijden, en bij montage olie er in te doen. maar dat warmrijden moet je ook voor je cilal doen. dus bij nieuwe lagers hoef je je rijstijl niet aan te passen of wat dan ook.
 
Crazy Honda Team
Punk [Dave] 5-8-2004 14:21 Print reply

Posts: 7003
lagers inrijde whahaha lolheid strikes again.. cker van zen geleerd ofso?
je bedoeld cker lagers WARMrijde (c4 ofso)

Dit bericht is ge-edit door Punk [Dave] op 5-8-2004 14:21
 
Leen 5-8-2004 14:26 Print reply

Posts: 26877
mwah, lagers moeten opzich wel iets ingereden worden, maar dat is net aan 300meter ofzo
 
the-roadrunner 5-8-2004 14:32 Print reply
Posts: 499
whaha lagers in rijden hehehe welke tekenfilm heb jij gekeken?
 
lalalalalala echt v@
Ed Honda CB50J 5-8-2004 14:36 Print reply

Posts: 4190
Ja want als je maar 200m rijd en je trek het gas dan al open lopen je lagers vast en kan je je blok weggooien of reviseren


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 21240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved