Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20977 - hoe inrijden
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 21235 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

korte_mt5 4-8-2004 23:53 Print topicpost
Posts: 361
Hoe Kun Je Je nieuwe cilinder enzo, het beste inrijden
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de

Joscross 5-8-2004 0:03 Print reply

Posts: 12501
Door er liefe woordjes tegen te fluisteren.
UTFS/UTFQ
 
SIWWN 5-8-2004 0:03 Print reply
Posts: 7079
Gewoon rustig aan, niet doortrekken en lage toeren houwe.

Af en toe effetjes een keer doortrekken.
 
tsxerr 5-8-2004 0:04 Print reply

Posts: 1478
3kwart gas, 100 km lang. En daarna zoek je het maar uit wat je doet Is ovigens wel heel irri om in te rijden.
 
http://groups.msn.com/tsxer
SIWWN 5-8-2004 0:20 Print reply
Posts: 7079
Of ik nou 3/4 of 4/4 gas geef tis allebei volgas volgens mij....


3/4 gas is gewoon dom gelul
 
jackmasterTZR 5-8-2004 0:26 Print reply

Posts: 3062
veel in de stad rijden zodat het toerental vaak verschilt. dat is het beste.
 
miessie 5-8-2004 0:31 Print reply
Posts: 87
extra scheutje olie erbij voor wat extra smering en gewoon eerst goed warmrijden voordat je het gas helemaal open trekt. Het enige wat ik niet doe met een nieuwe cilinder is snel terugschakelen om sneller in de powerband te komen. Mijn 70 malossi van vroeger heb ik nooit zachtjes mee gereden, enkel bovenstaande aangehouden, hij reed heerlijk voor zolang dat mocht duren (politie). Nog nooit een vastloper of slechte prestaties gehad. ja enkel met een 2ehands 70imi met gescheurde wand..maar goed, dat was dan ook rommel

Dit bericht is ge-edit door miessie op 5-8-2004 0:32
 
puchmannetje 5-8-2004 1:55 Print reply

Posts: 1069
ik heb de mijne eerst een kwartier/half uurtje stationair laten lope, toen ongeveer 50km niet meer dan 5/6k gereden en toen nog een km 50 gewoon normaal rijden, maar snel overschakelen en goed warm rijden. (onder de 8k overschakelen.. en na 100 of 120 km kan je hem wel gewoon gaan doortrekken zonder dat je bang hoeft te zijn voor een vastnaaier.

en gooi der een paar scheutjes tts extra bij kan nooit kwaad
 
**WIE HEEFT ER EEN PUCH SNORFRAME TE KOOP?**
Rik 5-8-2004 2:05 Print reply

Posts: 3464
wat een oeter ben jij zeg.. halfuurtje stationair laten lopen???

hoe kom je daar bij....
 
Punk [Dave] 5-8-2004 4:51 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmannetje

ik heb de mijne eerst een kwartier/half uurtje stationair laten lope, toen ongeveer 50km niet meer dan 5/6k gereden en toen nog een km 50 gewoon normaal rijden, maar snel overschakelen en goed warm rijden. (onder de 8k overschakelen.. en na 100 of 120 km kan je hem wel gewoon gaan doortrekken zonder dat je bang hoeft te zijn voor een vastnaaier.

en gooi der een paar scheutjes tts extra bij kan nooit kwaad


je brommer onbelast laten lopen is dus NIET goed
 
TSX Peter 5-8-2004 10:12 Print reply

Posts: 113
gwoon veel rijden in lage toere, en als je dan een keer denk nu is ut wel genoeg dan ga volgas rijde. je moet gwoon een halve dag ofzo rustig toere dan is ie wel goed ingerede.
 
CARMAGE 5-8-2004 11:22 Print reply
Posts: 151
En als heel de brommer nieuw is natuurlijk ook de remmen even inremmen (niet te hard doorremmen en geregeld lang maar zacht remmen). Ik zie dat je 16 bent nog tijd genoeg om met die brommer te rijden maak er maar 200 a 300 km van! Kan immers geen kwaad

Btw: motor onbelast laten draaien is vrij slecht zeker als ie nieuw is!
 
Carmi
korte_mt5 5-8-2004 12:17 Print reply
Posts: 361
ik heb bijna alles nieuw nu cilinder 50cc eurokit,cilinderkop,membraan 4klep,carb 20mm mikuni,nieuwe krukas lagerz keeringen
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de
derbi_freak 5-8-2004 12:24 Print reply

Posts: 414
20 km kalm rijden, en dan rijdt je 50 km normaal door af en toe laten door te trekken en vanaf dan kan je gewoon rijden, 500 km inrijden is gelul, en inrijden met een ring in uitlaat is nog meer gelul, zo rijdt je je cilinder tam en gaat hij niet goed presteren, je moet er voor zorgen dat je cilinder gewoon is om te werken en veel toeren te maken, ideaal bij het inrijden is een steile berg uitkiezen en daar volgas oprijden, zo moet je cilinder werken, en 1 tip: rijdt nooit volgas een berg af, zelfs niet als je gedaan hebt met inrijden, soms zie ik hier scootertjes bij ons de berg afrijden(17%steil) en dan willen ze testen hoe snel ze gaan, je hoort die brommer echt kraken en dan staan ze stom dat ze vastlopen
 
derbi_freak 5-8-2004 12:27 Print reply

Posts: 414
en ik weet zeker dat hier ook mensen zijn met een schakel die gaan testen hoe snel ze kunnen in bergaf, vandaar dat jullie soms zo'n onmenselijke snelheden halen met een 50 cc
 
korte_mt5 5-8-2004 12:29 Print reply
Posts: 361
ik had 75 op rechte weg met half gas in z'n 4
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de

Dit topic is 21235 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved