Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie in veren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20965 - Olie in veren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dUDLEY 4-8-2004 13:01 Print topicpost
Posts: 8
Dag volk

Ik heb gisteren mijn olie van het voorvork van men yamaha RD 50 proberen te verversen.
Dus wat ik gedaan heb is het volgende: gewoon die 2 bouten die boven op mijn vork staan en daar olie in gekapt. En het gevolg is dat de veer even slap is, maar de veerafstand is korter, veele korter.
Moet ik mijn olie er weer uitkappen en egens anders ingieten of is het een systeem dat ik de olie naar beneden moet pompen op een of andere manier?

Graag wat uitleg over het verversen van voorvork olie.

Vriendelijke groeten
dUDLEY
 

mt80 4-8-2004 15:01 Print reply

Posts: 2071
meer olie is stugger, minder olie is slapper.. je kan ook verschillende soorten olie erin doen (ene olie is dikker dan ander) je zal er dus wat olie uit moeten halen als je een langere veerafstand wil hebben..
 
Mr.MTX 4-8-2004 16:05 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

meer olie is stugger, minder olie is slapper.. je kan ook verschillende soorten olie erin doen (ene olie is dikker dan ander) je zal er dus wat olie uit moeten halen als je een langere veerafstand wil hebben..


je moet je poot helemaal uittrekken, en dan olie er in doen, dan goed afsluiten (dop er weer op), en als de poot dan weer inzakt, ontstaat er druk in de poot, dus dan zal de vering ook wat stugger worden
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Ollie 4-8-2004 17:24 Print reply

Posts: 2468
En trouwens waarom zou je je v.voorvork olie verversen? Moet alleen zorgen voor tegendruk...
Hoeft daarbij geen super mooi nieuwe olie te zijn...
 
Mr.MTX 4-8-2004 17:25 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

En trouwens waarom zou je je v.voorvork olie verversen? Moet alleen zorgen voor tegendruk...
Hoeft daarbij geen super mooi nieuwe olie te zijn...


Nee ok, maar als mensen het net effe 'af' willen maken, dan doen ze er nieuwe olie in, dan hoeven ze er nooit meer naar om te kijken (tenzij voorvorkkeringen lek zijn)...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
dUDLEY 4-8-2004 18:39 Print reply
Posts: 8
Ja ok? ty. Maar et probleem is dat hij bijna niets meer veert. Oe kan dat? Doe ik het wel juist? is het de olie die de veer harder maakt? Zoniet wat dan wel.
 
Ed Honda CB50J 4-8-2004 19:30 Print reply

Posts: 4190
Als hij bijna niet meer veert zit er TEVEEL olie in je vork.

Tap alle olie weer af en gooi er 100ml olie in.
Dat is de standaard bij RD !

Dus 100ml olie erin
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
dUDLEY 6-8-2004 13:44 Print reply
Posts: 8
Ok zal ik doen (ik ga op reis voor een weekje)
maar kan het dan ook zijn dat mijn veren versleten zijn ?? Of zijn er geen veren in de vering van mijn RD?

Vriendelijke groeten dUDLEY

Dit bericht is ge-edit door dUDLEY op 6-8-2004 13:48
 
Mr.Pink 6-8-2004 13:53 Print reply

Posts: 776
In je voorvork zitten veren in als je je poten uit elkaar haalt kom je die tegen.
Al die andere zeggen te veel olie, haal er wat uit en kijk of die beter veert.

Wat voor RD heb je? RD50M, RD50MX?


Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 6-8-2004 13:54
 
Ed Honda CB50J 6-8-2004 13:56 Print reply

Posts: 4190
He MR.PINK hoe is het eigenlijk met je TY ?
Is die al af ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Mr.Pink 6-8-2004 13:59 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

He MR.PINK hoe is het eigenlijk met je TY ?
Is die al af ?


nee, ik ben bezig met het reviseren van me blok, maar er moet een nieuwe schakelas in. Ik ga binnenkort 2 RD blokken kopen en compleet en ??n voor onderdelen. Daaruit haal ik die schakelas en doe ik in mijn TY blok. Misschien cilinder honen, is een beetje beschadigt, stuur gespoten, koplamp gespoten, andere demper, uitlaat en demper gespoten. Misschien nog wel nieuwe carterdeksel(s).
 
Ed Honda CB50J 6-8-2004 14:10 Print reply

Posts: 4190
ik eet pringles.


maar je hebt je kappen frame e.d. NOG niet gespoten ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
[RRT] Lost-P 6-8-2004 14:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

ik eet pringles.


maar je hebt je kappen frame e.d. NOG niet gespoten ?


idd....duuurrtt laaanngg

 
Chille Tune shit dan
Blijhoofd 6-8-2004 14:41 Print reply

Posts: 7378
ik ben nu de voor poten van me tsx vork aan het spuiten staat inmiddles lkkr dik in de grondverf

maar hoeveel olie moet er bij tsx per kant in? en welk soort en wat kost het ongeveer? en wat kosten kering voor tsx?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 782 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved