Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125 rm cilinder ovaal.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20924 - 125 rm cilinder ovaal.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ties 2-8-2004 20:44 Print topicpost
Posts: 1333
Mijn cilinder van me rm is ovaal.
aan de kanten van de zuigerpen dus niet in de draai richting.
hoe kan dat?
zuiger heeft daar zelfs nog geen slijtsporen.
 

Joscross 2-8-2004 20:54 Print reply

Posts: 12501
Even voor de duidelijkheid, hij is dus ovaal in het gebied in het verlengde van de pistonpen? Dus niet het normale slijtage vlak?

Hoe kan je trouwens zien dat ie ovaal is, komt meestal op tienden van mm's?
 
Double-oe 2-8-2004 20:58 Print reply

Posts: 265
Als je dat met het blote oog kan zien, kan het alleen maar zijn dat iemand hem raar heeft liggen frezen ofzo. zoiets komt idd op tienden van mm's aan. Volgens mij hoort hij zelfs niet eens ovaal te zijn. ook niet heel iets. je zuiger is wel eivormig aan de zijkanten btw. (als hij koud is)
 
ties 2-8-2004 21:33 Print reply
Posts: 1333
was op 4 tiende mm verschil.
opgemeten door van waasbergen. ex prof crosser x nl kampioen geweest.
zuiger is wel rond.
cil in de draai richting is 54.02mm
in de piston pen richting 54.06
zuiger was gewoon 53.97

Dit bericht is ge-edit door ties op 2-8-2004 21:41
 
Double-oe 2-8-2004 21:42 Print reply

Posts: 265
maar als je hem op hebt laten meten door een ex prof crosser weet hij toch ook wel waarom hij ovaal is? of begrijp ik het nu verkeerd
 
ties 2-8-2004 21:45 Print reply
Posts: 1333
nee snapte et niet.
omdat et niet op de slijtage punten is en vorig jaar ge nicaad is.
 
PRO TUNING 3-8-2004 8:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

was op 4 tiende mm verschil.
opgemeten door van waasbergen. ex prof crosser x nl kampioen geweest.
zuiger is wel rond.
cil in de draai richting is 54.02mm
in de piston pen richting 54.06
zuiger was gewoon 53.97

Dit bericht is ge-edit door ties op 2-8-2004 21:41


Is geen 4/tiende maar 4/honderste verschil, maar te veel.
 
Rudy 3-8-2004 10:14 Print reply

Posts: 3471
Heb je wel eens luchtfilters schoongemaakt oid? . 4 hondersten is normaal ongeveer de speling tussen zuiger en cilinder .

Welk bj is die suzuki eigelijk?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
ties 3-8-2004 18:26 Print reply
Posts: 1333
na iedere manch/training bij wedstrijd nieuwe filter.
bj is 98.
maar koop nieuwe cil. kost me 400 euro bij bonenberg, dan nog kleppen en zuiger.
 
Ed Honda CB50J 3-8-2004 19:05 Print reply

Posts: 4190
Maar hij doet het wel goed ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Rudy 3-8-2004 19:06 Print reply

Posts: 3471
Met zulke spelingen houdt je geen vermogen over, zeker bij de lagere toerentallen niet.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
[RRT] Lost-P 3-8-2004 19:13 Print reply
Posts: 4578
beetje compressie verlies?
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 3-8-2004 20:00 Print reply

Posts: 10000
mag ik die cil hebben?
 
Allah is beter
ties 3-8-2004 20:11 Print reply
Posts: 1333
ding was ook niet zo super.
aan cil heb je nix meer.
klep houders zijn oook op dus.
had idd niet veel compressie voor 125.
en trok niet zo geweldig @ lage toeren hoge wel.

 
arie-de-arier 3-8-2004 20:12 Print reply

Posts: 10000
ja maar als je m anders toch weggooit wil ik m wel hebben
 
Allah is beter
ties 3-8-2004 20:14 Print reply
Posts: 1333
gooi em nie weg.
rijdt nog wel.
mooie reserve cilinder.
post misschien wel poortmap ofzo.
mag je em namaken
 

Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved