Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Grotere Carb. op een 4takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20906 - Grotere Carb. op een 4takt?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 1-8-2004 20:15 Print topicpost

Posts: 2468
Heeft dit zin of niet?

Stel ik wil mijn 20mm. vervangen voor een 22mm of een 24mm? Werkt dit?

En heeft het btw. zin om op een 4t een powerbox te monteren heeft dit dezelfde uitwerking als bij een 2takt?


Dit bericht is ge-edit door Ollie op 1-8-2004 20:25
 

SIWWN 2-8-2004 0:15 Print reply
Posts: 7079
Denk niet dat een powerbox gaat werken.

tenzij je inlaatklep nog losstaat terwijl ie bezig is met de compressieslag (van od naar bdp) dan zal er weer wat mengsel terug gaan naar je inlaat.

En een grotere carb kan helpen. Mooie vlakschuif, andere nokkenas enzo enzo


Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 2-8-2004 0:16
 
Dakana 2-8-2004 0:39 Print reply

Posts: 739
hoeveel cc blok?
bij 50cc niet
70 zou mogelijk zijn
licht beetje aan je inlaat klep + poort grote ..

en powerbox heeft nagenoeg geen zin op 4t, vermindert het verbruik ietsjes maar prestatie geweis miniem, tenzij je het over 119cc blokken hebt met gefokte nokkeas en dergelijken die willen nog wel is prestatie verschil hebben met powerbox maar verders niet
 
Ollie 2-8-2004 7:24 Print reply

Posts: 2468
Het is een 100cc 4takt blok en waarom zou een grotere carb. dan wel werken op een cilinder met grotere inhoud? omdat de kleppen langer open blijven staan?
 
Pistonpen Paultje 2-8-2004 9:22 Print reply

Posts: 8678
nee, simpel, grotere cilindervulling, dus zuigt meer aan.

Mja, carb wil opzich wel, maar meestal is het nuttiger om te beginnen bij ontsteking/nokkenas enz. (voorzover dat bij jou dan nog niet gebeurt is)

Wat ist voor iets?
 
wiebutt 2-8-2004 13:15 Print reply

Posts: 6264
Ik heb nog wel een 24mm vlakschuif van mikuni te koop
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Ed Honda CB50J 2-8-2004 15:46 Print reply

Posts: 4190
Wel een 4takt carb nemen

Mwa, als je hem ''echt'' wilt gaan opvoeren zou ik beginnen met een snelle(re) nokkenas.
Denk dat een carb weinig nut heeft, het zuipt alleen maar meer.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ollie 2-8-2004 19:45 Print reply

Posts: 2468
Is een Honda XR100.
Maar wat is het verschil tussen een 4takt carb. en een 2takt? niets toch?
En wat moet die Mikuni kosten?
 
wiebutt 2-8-2004 19:46 Print reply

Posts: 6264
Inbox me er ff over dan
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Dakana 2-8-2004 23:22 Print reply

Posts: 739
4takt vereist wat fijnere afstelling, en is dus ook wat preciezer af te stellen,
en -
en waarom zou een grotere carb. dan wel werken op een cilinder met grotere inhoud?

omdat bij een Te grote carb op te kleine cc hoeveelheid je doorstroom snelheid van je mengsel te langzaam is en hij haast niet uit zijn lage toeren komt dan

en de kleppen blijven niet automatisch langer open staan bij meer cc, dat word bepaald door je nokkeas..
en een xr100 heeft standaard een vrij heftige 20mm carb, die behoorlijk degelijk presteert .. ik zou als ik jouw was is kijken of je een vervroegende cdi unit kan krijgen voor dat ding, misschien dat een kitaco power rev past (60,-) dat zou een degelijke winst marge moeten leveren, is het eigenlijk een staand cilinder-blok of liggend?


Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-8-2004 23:22

Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-8-2004 23:23
 
Ollie 3-8-2004 7:49 Print reply

Posts: 2468
Is een staand blok.
Maar wat is een Kitaco power rev??
En wat doet het?
 
S1lv3r 3-8-2004 10:20 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Is een Honda XR100.
Maar wat is het verschil tussen een 4takt carb. en een 2takt? niets toch?
En wat moet die Mikuni kosten?


Een 4takt gaat 2 keer op ?n neer, een 2takt heeft bij elke keer dat ie omhoog gaat... kijk gewoon ff naar dit plaatje : http://www-ifkm.mach...e.de/Html/4takt.html


 
PRO TUNING 3-8-2004 10:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Is een Honda XR100.
Maar wat is het verschil tussen een 4takt carb. en een 2takt? niets toch?
En wat moet die Mikuni kosten?


Er zit een duidelijk verschil in setting van een 2 of 4 takt carburateur, deze afstelling krijg je niet door alleen de sproeier aan te passen.
 
SMALL HONDA 3-8-2004 11:34 Print reply

Posts: 1575
eeen 2takt carb heeft een hele andere venturi als een 4takt carb. Wanneer je een 4takt carb op 2 takt zet zal die alleen in laag of hoog toerengebied goed lopen, als die al goed loopt.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Hans F 3-8-2004 12:02 Print reply
Posts: 4326
is onzin, venturi is precies hetzelfde

wat anders is, is sproeierbus, naald
 
SMALL HONDA 3-8-2004 12:05 Print reply

Posts: 1575
nou als jij het zegt...................

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.

Dit topic is 3756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved