rasta man |
5-8-2004 17:23 |
Posts: 3612 |
lol 24 paginas al weer
Dit bericht is ge-edit door rasta man op 5-8-2004 17:23
|
|
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK |
|
[RRT] Lost-P |
5-8-2004 17:25 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rasta man
lol 24 paginas al weer
Dit bericht is ge-edit door rasta man op 5-8-2004 17:23
goeie Reply man
btw Bullet: erg leuke manier om ff "vals te spelen"
|
|
Chille Tune shit dan |
|
LVS |
5-8-2004 19:39 |
Posts: 98 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
oke ik weet nog iets leuks
Hier onder staat een testbank uitdraai van een aardig opgevoerde Rieju (tuned 70 Gilardoni, Yasuni Cross HM, 24 oko)
haalde een zeer goeie score van 14pk
dit is een *normale* run:
afbeelding
dit is een *speciale* run, met pescies dezelfde brommer/setup (dit is de 2de uitdraai, de eerste staat hierboven)
en dit keer haalt ie 17,1 pk!
dus rarara hoe kan dat?
afbeelding
-------------------------------------------
dit komt door meer gas er op houden met het schakelen, en dan de klap met de ketting.
je ziet ook dat het stukje maar een paar honderd toeren breed is.
het is beter om een run te maken in een versnelling [ de hoogste] en dan van laag naar hooge toeren te meten.de run duurt dan tussen de 5 tot 8 seconden. met een rol van 100 tot 200 kg.
dat soort grafieken zie je van mij op diverse forums staan.
de zware banken[400 tot 600 kg rol] zijn eigenlijk te zwaar voor brommers [ blokken slopers]
LVS Tuning.
Dit bericht is ge-edit door LVS op 5-8-2004 19:41
|
|
|
|
arrier |
5-8-2004 19:43 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LVS
[...]
-------------------------------------------
dit komt door meer gas er op houden met het schakelen, en dan de klap met de ketting.
je ziet ook dat het stukje maar een paar honderd toeren breed is.
het is beter om een run te maken in een versnelling [ de hoogste] en dan van laag naar hooge toeren te meten.de run duurt dan tussen de 5 tot 8 seconden. met een rol van 100 tot 200 kg.
dat soort grafieken zie je van mij op diverse forums staan.
de zware banken[400 tot 600 kg rol] zijn eigenlijk te zwaar voor brommers [ blokken slopers]
LVS Tuning.
Dit bericht is ge-edit door LVS op 5-8-2004 19:41
kijk dat verklaart een hoop
|
|
|
|
rasta man |
5-8-2004 20:10 |
Posts: 3612 |
|
|
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK |
|
[RRT] Lost-P |
5-8-2004 20:53 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rasta man
[...]
kep al een nuttige reply gegeve weet niet of je die hebt gezien
nope......
Zal dus ook wel niet zo nuttig geweest zijn, jou kennende
|
|
Chille Tune shit dan |
|
gonzales |
5-8-2004 21:22 |
Posts: 1319 |
kheb ooit gehoordt dat als je een felle brommer hebt en je zet die op een bank met rol zwaarder dan 200 kg dat dat falikant kan aflopen ... door de zware rol die in beweging komt heb je een grote massa .... eens op top als het gas gelost wordt kan dat resulteren in een "vrijloop" maar dan een vrijloop die zo groot wordt dat ze de koppelingsmand openspatten .... en ja dat komt af en toe eens voor bij brute set-ups en daarom niet met mina of andere "minder" blok . kan ook met honda het gebeurdt gewoon als de versnellingsbak de kruk wil aandrijven op extreem hoge rpm . ook hoor ik vaak dat bij honda de krukasmoer eraf loopt op te zware testbanken .. maar meeste personen die testbank staan hebben weten wel waar ze mee bezig zijn en doen geen zulke "stunts"
|
|
burn your rubber not your soul |
|
[RRT] Lost-P |
5-8-2004 21:25 |
Posts: 4578 |
je moet jou verhalen af en toe echt 3x lezen voor je goed begrijpt wat er staat
|
|
Chille Tune shit dan |
|
gonzales |
5-8-2004 21:28 |
Posts: 1319 |
ja sorry hebproblemen met leestekens . ja bij wim moters hebben ze mij indertijd hiervoor gewaarschuwdt . de gevolgen bij een te zware rol ..... heb hier ergens nog moer liggen van een honda mbx ... afgelopen tijdens de "run" . gelukkig buiten de moer geen verder noembare schade ...
|
|
burn your rubber not your soul |
|
-Zeroed in- |
5-8-2004 21:31 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LVS
[...]
-------------------------------------------
dit komt door meer gas er op houden met het schakelen, en dan de klap met de ketting.
je ziet ook dat het stukje maar een paar honderd toeren breed is.
het is beter om een run te maken in een versnelling [ de hoogste] en dan van laag naar hooge toeren te meten.de run duurt dan tussen de 5 tot 8 seconden. met een rol van 100 tot 200 kg.
dat soort grafieken zie je van mij op diverse forums staan.
de zware banken[400 tot 600 kg rol] zijn eigenlijk te zwaar voor brommers [ blokken slopers]
LVS Tuning.
Dit bericht is ge-edit door LVS op 5-8-2004 19:41
wat een wannabe interesant verhaal zeg
de eigenaar van deze grafiek heeft gewoon ze koppeling laten slippen in de powerband, vandaar de uitschieter naar 17pk.
|
|
|
|
Hans F |
5-8-2004 21:32 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-
[...]
wat een wannabe interesant verhaal zeg
de eigenaar van deze grafiek heeft gewoon ze koppeling laten slippen in de powerband, vandaar de uitschieter naar 17pk.
Wat hij zegt klopt gewoon hoor.
|
|
|
|
gonzales |
5-8-2004 22:26 |
Posts: 1319 |
wel goed gevonden dan .......
|
|
burn your rubber not your soul |
|
LVS |
5-8-2004 22:42 |
Posts: 98 |
Wat hij zegt klopt gewoon hoor.
---------------------------
dank je hans.
die ervaring krijg je als je veel runs maakt[ duizenden]
en als je ouder word.
|
|
|
|
gonzales |
5-8-2004 22:44 |
Posts: 1319 |
respect voor die lvs dude ..
|
|
burn your rubber not your soul |
|
foxbuster666 |
5-8-2004 23:22 |
Posts: 670 |
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|