Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #20890 - Honen
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 3515 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Honda MBX80 |
1-8-2004 9:49 |
Posts: 258 |
Normaal gesproken rij je met 5-6 honderdste speling, de meeste zwaar opgevoerde racescooters rijden met 2-3 honderdste, een voor sommige brommers/karts zijn zuigers te krijgen van het merk RSP, deze zuigers zetten een paar duizendste uit, kunnen dus strak in de cilinder gemonteerd wordenm, of met 1 honderdste speling.
|
|
|
|
mbrulezzz |
1-8-2004 11:34 |
Posts: 2084 |
als ik me niet vergis dan zit is een 40mm zuiger in werkelijkheid 39.95mm dus dan zit die 5 honderdste speling er al in.
|
|
MB racing |
|
bart de schakelgek |
1-8-2004 11:42 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
Normaal gesproken rij je met 5-6 honderdste speling, de meeste zwaar opgevoerde racescooters rijden met 2-3 honderdste, een voor sommige brommers/karts zijn zuigers te krijgen van het merk RSP, deze zuigers zetten een paar duizendste uit, kunnen dus strak in de cilinder gemonteerd wordenm, of met 1 honderdste speling.
spijt me zeer
dit is onzin
in de kartwereld (en die zogenaamde snelle scooters) rijden ze ook met 5-6 honderste speling, ga je minder, dan heeft de zuiger geen ruimte om uit te zetten, en loopt vast...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
als ik me niet vergis dan zit is een 40mm zuiger in werkelijkheid 39.95mm dus dan zit die 5 honderdste speling er al in.
spijt me voor jou ook
meet zoon zuiger maar eens na met een digitale schuifmaat, precies 40mm
|
|
Limburger |
|
RS_70_power |
1-8-2004 11:51 |
Posts: 1990 |
Bart heeft gelijk, alle materialen zetten uit wanneer ze warm worden . zuigers ook , en dat doe ALLE zuigers .
bij RS is de boring 40.3 MM , en de zuiger is 40.25 MM
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
PRO TUNING |
1-8-2004 11:54 |
Posts: 4000 |
Een cilinder moet eerst geboord en dan gehoond worden, als je cilinder namelijk scheef of onrond is blijft hij na het honen alleen ook scheef of onrond.
Speling 50 cc 0.05 - 0.06 mm
Bij een te kleine speling is de vastloopkans te groot en de motor wil geen top toerental draaien.
Alleen met een binnen & buiten micrometer bij 20 C kun je precies genoeg meten.
Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-8-2004 11:55
|
|
|
|
Honda MBX80 |
1-8-2004 12:10 |
Posts: 258 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
[...]
spijt me zeer
dit is onzin
in de kartwereld (en die zogenaamde snelle scooters) rijden ze ook met 5-6 honderste speling, ga je minder, dan heeft de zuiger geen ruimte om uit te zetten, en loopt vast...
Ik hoor iig dat je zoiezo geen ervaring met RSp zuigers, gerart mosterd raced ermee in zijn kreidler, en hier een stukje van hem : De RSP zuiger levert beter vermogen met een relatief grotere sproeier omdat ze thermisch anders reageren. Ze mogen ook met speling 0 gemonteerd, wij hebben geraced met 0.01 speling en dan loopt het heel mooi, omdat ze zo hard zijn zijn ze beter vastloperbestendig dan zachtere zuigers. Je hoeft zeker niet vetter te smeren, 1:35 is voldoende onder alle omstandigheden.
Groet Gerard
Dus het spijt me voor jou bart, dat je geen verstand van hetgeen waar je over praat, ik haal kartspullen altijd bij peter de bruijn en die die adviseert 3 honderdste, en een kennis van me, leo van der kade, die tuned scooters voor de bridgestone topscooterklasse water en luchtgekoeld, en raced met 2 honderdste, dus je heb nog een hoop te leren., maarja, je bent niet de enigste hier. Ligt er ook aan of ie water of luchtgekoeld rijdt, gietijzer of alu met nicasil bijv.
Als je evt. iets bij wilt leren over het hoe en wat over rsp zuigers, die er niet alleen voor kreidlers zijn, maar ook experimenteel voor bepaalde karts, kijk dan op http://www.kreidler.nl en gebruik de zoekfunctie in het forum, en zoek op rsp, dan kun je voorlopig weer vooruit.
owjah, en bart voor ik het vergeet te zeggen, je bent een lul . suc6
Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 1-8-2004 12:15
|
|
|
|
Joscross |
1-8-2004 13:26 |
Posts: 12501 |
Kan kloppen, in de formule 1 rijden ze met zuigers van een speciale legering, die niet uitzetten. Daardoor hebben ze geen zuigerveren meer nodig.
Vraag niet wat het kost
|
|
|
|
arie-de-arier |
1-8-2004 13:37 |
Posts: 10000 |
ook geen schraapveer meer?
|
|
Allah is beter |
|
Joscross |
1-8-2004 13:37 |
Posts: 12501 |
Dat lijkt me wel
|
|
|
|
Hondalover19 |
1-8-2004 14:54 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Dat lijkt me wel
owkee thx allemaal , kan ik weer verder , en zo'n RSP zuiger zal wel vreee duur zijn zeker anyway Mss als ik ooit in de toekomst geld teveel heb ofzo
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
arrier |
1-8-2004 16:28 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
ook geen schraapveer meer?
misschien erg dom maar wat is een schraapveer
|
|
|
|
arie-de-arier |
1-8-2004 16:50 |
Posts: 10000 |
een veer in je 4takt zuiger die de olie schraapt, bij 2takt is dat meestal gewoon je zuigerveer
|
|
Allah is beter |
|
Dit topic is 3515 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|