Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 630 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20890 - Honen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MBX80 1-8-2004 9:49 Print reply
Posts: 258
Normaal gesproken rij je met 5-6 honderdste speling, de meeste zwaar opgevoerde racescooters rijden met 2-3 honderdste, een voor sommige brommers/karts zijn zuigers te krijgen van het merk RSP, deze zuigers zetten een paar duizendste uit, kunnen dus strak in de cilinder gemonteerd wordenm, of met 1 honderdste speling.
 
mbrulezzz 1-8-2004 11:34 Print reply

Posts: 2084
als ik me niet vergis dan zit is een 40mm zuiger in werkelijkheid 39.95mm dus dan zit die 5 honderdste speling er al in.


 
MB racing
bart de schakelgek 1-8-2004 11:42 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80

Normaal gesproken rij je met 5-6 honderdste speling, de meeste zwaar opgevoerde racescooters rijden met 2-3 honderdste, een voor sommige brommers/karts zijn zuigers te krijgen van het merk RSP, deze zuigers zetten een paar duizendste uit, kunnen dus strak in de cilinder gemonteerd wordenm, of met 1 honderdste speling.


spijt me zeer
dit is onzin

in de kartwereld (en die zogenaamde snelle scooters) rijden ze ook met 5-6 honderste speling, ga je minder, dan heeft de zuiger geen ruimte om uit te zetten, en loopt vast...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

als ik me niet vergis dan zit is een 40mm zuiger in werkelijkheid 39.95mm dus dan zit die 5 honderdste speling er al in.




spijt me voor jou ook
meet zoon zuiger maar eens na met een digitale schuifmaat, precies 40mm
 
Limburger
RS_70_power 1-8-2004 11:51 Print reply

Posts: 1990
Bart heeft gelijk, alle materialen zetten uit wanneer ze warm worden . zuigers ook , en dat doe ALLE zuigers .

bij RS is de boring 40.3 MM , en de zuiger is 40.25 MM
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
PRO TUNING 1-8-2004 11:54 Print reply

Posts: 4000
Een cilinder moet eerst geboord en dan gehoond worden, als je cilinder namelijk scheef of onrond is blijft hij na het honen alleen ook scheef of onrond.

Speling 50 cc 0.05 - 0.06 mm

Bij een te kleine speling is de vastloopkans te groot en de motor wil geen top toerental draaien.

Alleen met een binnen & buiten micrometer bij 20 C kun je precies genoeg meten.

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-8-2004 11:55
 
Honda MBX80 1-8-2004 12:10 Print reply
Posts: 258
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


spijt me zeer
dit is onzin

in de kartwereld (en die zogenaamde snelle scooters) rijden ze ook met 5-6 honderste speling, ga je minder, dan heeft de zuiger geen ruimte om uit te zetten, en loopt vast...

Ik hoor iig dat je zoiezo geen ervaring met RSp zuigers, gerart mosterd raced ermee in zijn kreidler, en hier een stukje van hem : De RSP zuiger levert beter vermogen met een relatief grotere sproeier omdat ze thermisch anders reageren. Ze mogen ook met speling 0 gemonteerd, wij hebben geraced met 0.01 speling en dan loopt het heel mooi, omdat ze zo hard zijn zijn ze beter vastloperbestendig dan zachtere zuigers. Je hoeft zeker niet vetter te smeren, 1:35 is voldoende onder alle omstandigheden.
Groet Gerard

Dus het spijt me voor jou bart, dat je geen verstand van hetgeen waar je over praat, ik haal kartspullen altijd bij peter de bruijn en die die adviseert 3 honderdste, en een kennis van me, leo van der kade, die tuned scooters voor de bridgestone topscooterklasse water en luchtgekoeld, en raced met 2 honderdste, dus je heb nog een hoop te leren., maarja, je bent niet de enigste hier. Ligt er ook aan of ie water of luchtgekoeld rijdt, gietijzer of alu met nicasil bijv.

Als je evt. iets bij wilt leren over het hoe en wat over rsp zuigers, die er niet alleen voor kreidlers zijn, maar ook experimenteel voor bepaalde karts, kijk dan op http://www.kreidler.nl en gebruik de zoekfunctie in het forum, en zoek op rsp, dan kun je voorlopig weer vooruit.
owjah, en bart voor ik het vergeet te zeggen, je bent een lul . suc6

Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 1-8-2004 12:15
 
Joscross 1-8-2004 13:26 Print reply

Posts: 12501
Kan kloppen, in de formule 1 rijden ze met zuigers van een speciale legering, die niet uitzetten. Daardoor hebben ze geen zuigerveren meer nodig.

Vraag niet wat het kost
 
arie-de-arier 1-8-2004 13:37 Print reply

Posts: 10000
ook geen schraapveer meer?
 
Allah is beter
Joscross 1-8-2004 13:37 Print reply

Posts: 12501
Dat lijkt me wel
 
Hondalover19 1-8-2004 14:54 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Dat lijkt me wel


owkee thx allemaal , kan ik weer verder , en zo'n RSP zuiger zal wel vreee duur zijn zeker anyway Mss als ik ooit in de toekomst geld teveel heb ofzo
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
arrier 1-8-2004 16:28 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

ook geen schraapveer meer?

misschien erg dom maar wat is een schraapveer
 
arie-de-arier 1-8-2004 16:50 Print reply

Posts: 10000
een veer in je 4takt zuiger die de olie schraapt, bij 2takt is dat meestal gewoon je zuigerveer
 
Allah is beter

Dit topic is 3515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved