Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX rateld net voor het "boostpunt"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20868 - MTX rateld net voor het "boostpunt"
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_ThaMan_ 30-7-2004 16:04 Print topicpost
Posts: 8
Beste mede Crossfanaten

Ik heb een tijd geleden een oude Honda MTX gekocht. Dit is het oude model met de ronde koplamp (rood).

Er is/was van alles mis mee hehehe, maar daar gaat het uiteindelijk om om een beetje te sleutelen .

Toen ik hem kreeg liep het voor geen meter, en starte pas na een half uur, en had geen compressie. Dus cillinder eraf en even gekeken.....

Conclusie, Kop gescheurd :-( (Er liep een scheur van het punt waar de kop aan het frame wordt bevestigd naar de zuiger), Gat in zuiger, en cillinder wand vernaggeld.

Dus ik een nieuwe cillinder/zuiger en kop gekocht. Cillinder 70 cc van een of ander chinees merk (Niet gelijk beginnen te schelden heb gietnaden enzo weggedremeld, timing nog niets aan gedaan) Kop was een standaard Honda 50 cc kop die ik een klein beetje heb uitgdraaid zodat de zuigerkop erin pastte.

Hup alles weer in elkaar, weer niets! het duurde een half uur om aan te trappen, en nog steeds ratelen voordat hij boven de 6000 toeren schoot. Toch was de compressie goed 1:6,9 vanuit de fabriek omhoog gebracht naar 1:10

Na hier wat op het forum te hebben rondgeneusd zou het best weleens de keering van de krukas aan de kant van het vliegwiel kunnen zijn.

Dus blok uit elkaar alle keeringen vervangen, Lagers waren nog goed.
Nog niets.......

De carbeateur laat zich niet afstellen, wel is het zo wanneer ik wil starten, ik de luchtschrioef helemaal dicht moet draaien, dan duurd het een trap of 30. Wanneer hij warm is en ik wil boven de 6000 toeren rijden moet ik de luchtschroef + weer eruit draaien :-S.

Membraam sluit goed (Wel nog stalen plaatjes) Overal nieuwe pakkingen

Overal juist momenten gebruikt voor het vastdraaien van dergelijke (Momentsleutel)

Nu ik dus zo'n beetje alles heb gehad weet ik het onderand niet meer.......

In het kort....
Setup
- 70cc Loempia merk (Wel Gietnaden weggerdremeld)
- Kop -> orig honda uitgedraaid
- Carb. Origineel met 85 sproeier
- Voordemper, Proma
- Achterdemper, Proma

Ik geef het op....... Ben er al bijna een jaar mee bezig

Alvast bedankt voor de reacties

edit..... Deze is het--->(Plaatje)




Dit bericht is ge-edit door _ThaMan_ op 30-7-2004 16:09

Dit bericht is ge-edit door _ThaMan_ op 30-7-2004 16:12
 

hondambx 30-7-2004 16:52 Print reply
Posts: 359
kan goed zijn dat je bougie kapot is vervang hem eens. en wat je ook kunt doen is de electrodo afstand van de bougie verkleinen. verder kun je kijken naar bougiekabel, cdi, bobine, ontsteking (of die goed staat) is volgens mij een faq over.
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 30-7-2004 16:57 Print reply
Posts: 359
en kijk gelijk wat je bougiekleur is . dan kan je hem aan de hand hiervan afstellen. is die zwart dan krijgt ie teveel bezine. is die wit dan krijgt ie te weinig. is die koffiebruin dan zit je in de goede richting. dan kun je hem nog verder afstellen met de gasnaald. en kijk gelijk of die geen valse lucht pakt ergens

 
www.tipsforlife.nl/forum
Abarth-500 30-7-2004 17:01 Print reply

Posts: 1532
heb je dat wegdremelen al wel eens vaker gedaan met succes? anders kan je het daarmee wel eens verkloot hebben..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Marthin 30-7-2004 17:03 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondambx

kan goed zijn dat je bougie kapot is vervang hem eens. en wat je ook kunt doen is de electrodo afstand van de bougie verkleinen. verder kun je kijken naar bougiekabel, cdi, bobine, ontsteking (of die goed staat) is volgens mij een faq over.


idd, zet je onsteking eens 2mm vroeger of later.
 
Saknet 30-7-2004 17:05 Print reply

Posts: 10355
eh..

ikj snap dit ff niet hoor, als ding rateld, dan ligt dat toch niet aan de afstelling
meestal gewoon dom lager stuk ofzo

Dit bericht is ge-edit door barteld op 30-7-2004 17:05
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Darkranger2468 30-7-2004 17:08 Print reply
Posts: 124
dat rammelen is waarschijnlijk resonatie

 
???
Saknet 30-7-2004 17:37 Print reply

Posts: 10355
hm resonatie in de search = 0 resultaten
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Darkranger2468 30-7-2004 17:46 Print reply
Posts: 124
het heet resonantie,
bij een bepaalde toeretal gaat dan je blok trillen of uitlaat

*sorry typ foutje *
 
???
Ed Honda CB50J 30-7-2004 18:03 Print reply

Posts: 4190
Probeer eens wat met je ontsteking te kutten...
Dus ff vroeger of later zetten.

En jah, andere bougie proberen he, maar das standaard

En controleer ook gewoon de bobine CDI blablabla alles wat met de ontsteking te maken heeft ff doormeten en checken op lekage.

En je luchtfilter is niet verstopt ofzo ?

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
_ThaMan_ 30-7-2004 18:28 Print reply
Posts: 8
Bedankt voor de snelle replys....

Ik ben niet al te uitvoerig geweest in de openingspost, maar hij was al zo lang :-S

kan goed zijn dat je bougie kapot is vervang hem eens. en wat je ook kunt doen is de electrodo afstand van de bougie verkleinen. verder kun je kijken naar bougiekabel, cdi, bobine, ontsteking (of die goed staat) is volgens mij een faq over.

Er zit een nieuwe bougie in, type B8H S van NGK. De electrode afstand bedraagd 0,5 mm. Ik heb een nieuwe CDI gekocht bij de fietsenmaker deze geeft dezelfde resultaten. uiteraard een nieuwe bougie dop en kabel.

en kijk gelijk wat je bougiekleur is . dan kan je hem aan de hand hiervan afstellen. is die zwart dan krijgt ie teveel bezine. is die wit dan krijgt ie te weinig. is die koffiebruin dan zit je in de goede richting. dan kun je hem nog verder afstellen met de gasnaald. en kijk gelijk of die geen valse lucht pakt ergens

De bougie zit er nu 100Km in. De kleur is zwart maar neigt naar bruin. Toch stinkt de bougie naar benzine.


heb je dat wegdremelen al wel eens vaker gedaan met succes? anders kan je het daarmee wel eens verkloot hebben..


Jah, ik heb enige ervaring met dremelen aan cillinders, maar ik heb hier alleen de oneffenheden uit de spoelpoorten weggehaald, ik heb niets aan de timing gedaan


dat rammelen is waarschijnlijk resonatie


hihi neej dat bedoel ik niet, het lijkt net of hij loopt te "viertakten". Wanneer ik optrek in zijn ??n gaat hget goed tot 6000 rpm wanneer ik dan hoger in de toeren wil mopet ik de koppeling laten slippen. Doe ik dit niet dan komt hij niet hoger.

Wat ik er wel bij wil vermelden dat het blok het ook al had met xdie gare ciollinder en kop.
 
_ThaMan_ 30-7-2004 18:32 Print reply
Posts: 8
Ik kan er beter bijvertellen wat ik nog niet hheb vervangen hahahaha

- Carberateur
- Bobine
- blok (zonder cillinder en carb)

hihi neej dat bedoel ik niet, het lijkt net of hij loopt te "viertakten". Wanneer ik optrek in zijn ??n gaat hget goed tot 6000 rpm wanneer ik dan hoger in de toeren wil mopet ik de koppeling laten slippen. Doe ik dit niet dan komt hij niet hoger.


Even een aanvulling, maakt het duidelijker:

wanneer het toerental 7000rpm bedraagt kan ik mn koppeling weer loslaten en trekt ie met ghemak naar 11000 toeren.
 
[RRT] Lost-P 30-7-2004 19:59 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _ThaMan_

Ik kan er beter bijvertellen wat ik nog niet hheb vervangen hahahaha

- Carberateur
- Bobine
- blok (zonder cillinder en carb)

hihi neej dat bedoel ik niet, het lijkt net of hij loopt te "viertakten". Wanneer ik optrek in zijn ??n gaat hget goed tot 6000 rpm wanneer ik dan hoger in de toeren wil mopet ik de koppeling laten slippen. Doe ik dit niet dan komt hij niet hoger.


Even een aanvulling, maakt het duidelijker:

wanneer het toerental 7000rpm bedraagt kan ik mn koppeling weer loslaten en trekt ie met ghemak naar 11000 toeren.



lijkt mij dan gewoon te grote sproeier...
 
Chille Tune shit dan
_ThaMan_ 31-7-2004 10:04 Print reply
Posts: 8
Ik ga vandaag weer verder sleutelen, ik zal een 55 sproeier kopen die ik met 0,01 mm per keer ophoog. Zelf denk ik ook dat het aan de CDI kan liggen ik heb de nieuwe eens nagezocht hier op brommerforum.nl staat dat ie tot een peugoet walaroo toebehoord en is begrensd vanaf 7000 toeren

Dat ik dat niet eerder heb gezien, dus eren nieuwe CDI en een sproeiers!

Bedankt voor de reacties!


 
mt80 31-7-2004 10:19 Print reply

Posts: 2071
nieuwe cdi?
 
hondadriver_chris 31-7-2004 10:19 Print reply

Posts: 1042
probeer ook is een bougie met een lagere hittegraag bijv. 7
er zat een gat in je eerste zuiger?
meestal betekent dat dat de ontsteking veel te vroeg staat.

zit de massadraad van de bobine goed en zit er roest op de massa punten want als die zijn massa niet kwijt kan brand hij langzaam maar zeker door

en de massa van de cdi zou ik maar is nakijken.
en als je nieuwe cdi nodig heb (kan je bij mij terecht )
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!

Dit topic is 826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved