BlizzarD |
6-8-2004 18:24 |
 Posts: 2050 |
Nee oliepompje gaat er NIET uit, klaar gewoon! Ding werkt perfect en ik ga niet kloten met zelf mengen elke keer. Rijd al 16.000 km zonder ook maar 1 probleem, dus is gewoon pure onzin om dat ding eruit te halen!
Ik ga gewoon die streepjes tegen over elkaar zetten voor als je geen gas geeft, als hij teveel olie krijgt merk ik dat snel genoeg lijkt me (veel witte rook)
Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 6-8-2004 18:25
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
6-8-2004 18:27 |
 Posts: 7007 |
gewoon op ze rijkst zetten, een tsx (of elke ouwe schakelbrommer) KAN je niet perfect afstellen
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Aard |
6-8-2004 18:33 |
 Posts: 710 |
Je bedoelt het oliepompje of de hele brommer? 
Want een Tsx, Mt of wat dan ook kun je heel mooi laten lopen hoor..
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
6-8-2004 18:42 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
sta je dan om 11 uur savonds met een lege tank en zonder 2-takt olie.
kwestie van planning en zuinigheid
ik vond het ritje door de regen fietsen naar de (totaal niet) lokale bromboer voor een nieuwe cilinder toch een stuk vervelender
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Aard |
6-8-2004 18:44 |
 Posts: 710 |
Vraagje, er word steeds gezegt dat dat ding kapot gaat enzo.
Maar wat kan eraan kapot, het is in principe een heel simpel ding, ofniet dan?
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
6-8-2004 18:48 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
Vraagje, er word steeds gezegt dat dat ding kapot gaat enzo.
Maar wat kan eraan kapot, het is in principe een heel simpel ding, ofniet dan?
slangetje kan verstopt raken
plastic-tandwiel-aandrijvind waarvan de tandjes in ene verdwenen zijn  * kuch * kijk me profiel voor pic. *kuch*
kabeltjes die los kunnen schieten
slangetje die lek gaan.
maargoed , het blijft een eigen keuze he
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Aard |
6-8-2004 19:12 |
 Posts: 710 |
Al deze dingen kun je voorkomen door onderhoud en controle van je voertuig lijkt mij.
Tenminste, ik neem aan dat je zo eens een keer in de week je brommer bekijkt/controleerd of er geen vreemde dingen te zien zijn?
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
6-8-2004 19:21 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aard
Al deze dingen kun je voorkomen door onderhoud en controle van je voertuig lijkt mij. 
Tenminste, ik neem aan dat je zo eens een keer in de week je brommer bekijkt/controleerd of er geen vreemde dingen te zien zijn?
ehhmm neej nog nooit elke week gedaan eerlijk gezegt, mijn brommer is betrouwbaar sinds het oliepompje eraf is 
en wat wil jij dan bekijken ?
mijn olie slangentjes zijn niet echt doorzichtig.
elke keer carterkap eraf halen om evt tandwiel te bekijken lijkt me ook niet alles.
maja dit lijkt mij oplossingen zoeken voor een eventueel probleem dat nu al opgelost kan worden.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
BlizzarD |
6-8-2004 20:04 |
 Posts: 2050 |
Mja heb laatst nog mijn blok open gehad, en olie pomp tandwieltje zag er nog perfect uit  En aangezien hij het al zo lang goed doet, laat ik m lekker zitten
Maandag als het goed is m'n cilinder weer terug, heb er zin in
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
master of disaster_rs50 |
7-8-2004 16:25 |
Posts: 1839 |
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
BlizzarD |
17-8-2004 14:45 |
 Posts: 2050 |
Nou straks mn cilinder ophalen  (eindelijk  )
Nu wil het toch zeker weten: hoe moet hij nou staan om 1:40 te smeren?
Ik heb hem nu zo staan, dat bij volgas het streepje op de oliepomp tegenover het laatste puntje op de 'hendel' staat.
Kan niemand even snel kijken?
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
de_koen |
17-8-2004 15:34 |
 Posts: 5595 |
gewoon zo afstellen dat je nog net je carb max open krijgt...
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|