Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - meerdere vragen mtx ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20865 - meerdere vragen mtx ot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondadriver_chris 30-7-2004 14:51 Print topicpost

Posts: 1042
heey mensen,

ik heb weer wat vraagjes over mijn mtx ot

ik reed gister met 50cc snel en vandaag met 70cc
bij allebij stotterde ze met 9k ligt dat aan de vervroegde ontsteking?

en ik heb nu al 3 toeters kapot gemaakt
gewoon van die alarmtoeters
op de zwarte draad dus die komt van het kontaktslot af en bevat als het goed is 12v gelijksstroom
ik heb er een extra zekering tussen gezet bij de brommerhandel zeiden ze dat er nix meer fout kon gaan
nu is met toeter alweer kapot en me zekering is nog heel'

ik heb de plus draad op de zwarte draad en de min naar de schakelaar die massa maakt als je em indrukt wat doe ik fout???
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!

[RRT] Lost-P 30-7-2004 14:55 Print reply
Posts: 4578
dat ie stottert bij de 9k, lijkt me meer een afstellings probleem dan een ontstekingsprobleem...check je bougie eens.
En je toetertjes, da wee k niet hoor
 
Chille Tune shit dan
arrier 30-7-2004 14:57 Print reply
Posts: 2221
weet je zeker dat die toeters wel op 12volt moete worde aangeslote?
 
hondadriver_chris 30-7-2004 15:03 Print reply

Posts: 1042
yep 12v gelijkstroom
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
[RRT] Lost-P 30-7-2004 15:08 Print reply
Posts: 4578
weet je zeker dat ie via je accu gaat, of sowieso wel gelijkstroom krijgt? want ui je brommer zelf komt wisselspanning ( toch?), en dat gaat niet werken met een gelijkstroom-apparaatje, die kunnen niet echt tegen stroompieken enzo...

(correct me if i'm wrong he


edit: typolio...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 30-7-2004 15:09
 
Chille Tune shit dan
arrier 30-7-2004 15:09 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

weet je zeker dat ie via je accu gaat, of sowieso wel gelijkstroom krijcht? want ui je brommer zelf komt wisselspanning ( toch?), en dat gaat niet werken met een gelijkstroom-apparaatje, die kunnen niet echt tegen stroompieken enzo...

(correct me if i'm wrong he

heb je gelijk in maar volgens mij zij hij al dat het daarlangs zat, en zowiezo komt er van je vliegwiel af veel meer dan 12volt dacht ik
 
[RRT] Lost-P 30-7-2004 15:11 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

heb je gelijk in maar volgens mij zij hij al dat het daarlangs zat, en zowiezo komt er van je vliegwiel af veel meer dan 12volt dacht ik


Ja daarom juist...weet hij zeker dat t goed aangesloten zit, weet hij zeker dat die draad vanaf zo contact wel over die accu gaat

Edit: omdat hij zei: "komt van het kontaktslot af en bevat ALS HET GOED IS 12v gelijksstroom..."...
Daar maak ik uit op dat hij t niet zeker weet

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 30-7-2004 15:12
 
Chille Tune shit dan
hondadriver_chris 30-7-2004 15:14 Print reply

Posts: 1042
wit van de spoelen gaat naar de gelijksrichter die word rood en gaat naar de accu en naar het contactslot en vanaf het contactslot gaat er een zwarte draad terug die dus 12v gelijksgerichte stroom bevat
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
[RRT] Lost-P 30-7-2004 15:15 Print reply
Posts: 4578
dan klopt dat dus

Edit:, maar je zei dat je er een extra zekering tussen had gezet...dan is die miss. zwaarder dan wat je toeter kan hebben, waardoor de zekering niet doorbrandt maar de toeter zelf...ik zou zeggen zoek ff een goede zekering erbij...( niet echt een oplossing voor je probleem, maar dan verneuk je iig geen toeters meer )

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 30-7-2004 15:17
 
Chille Tune shit dan
hondadriver_chris 30-7-2004 15:19 Print reply

Posts: 1042
maar waarom brand een toeter door?
1. teveel stroom
2. te hoge ampere
3. kan zijn massa niet kwijt

als hij zijn massa niet kwijt kan zou hij het neit eens doen en hij heeft het gedaan
als hij teveel stroom kreeg zou naar mijn weten de zekering doorbranden
en als het ampere te hoog zou worden zou de zekering ook doorbranden
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
[RRT] Lost-P 30-7-2004 15:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris


als hij teveel stroom kreeg zou naar mijn weten de zekering doorbranden
en als het ampere te hoog zou worden zou de zekering ook doorbranden


Dat zeg ik toch juist...is je zekering niet gewoon zwaarder dan wat de toeter aan kan. Waardoor dus de zekering heel blijft want die kan het teveel aan stroom/amperes aan, maar de toeter niet waardoor die kapot gaat...dan heeft je zekering geen nut zeg maar, kijk ffies na of dit zo is, en frot er dan een lichtere zekering in...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved