Weet ik (heb ik met natuurkunde gehad), maar toch heb ik met een travo. Van 12v naar 6v gekregen. Was ook een accu.
ja maar dan zit er nog iets anders tusse, namelijk hoe je van gelijkstroom wisselstroom kan make, ik heb al na zitte denke hoe je dat kan doen maar kben dr nog steeds niet achter, misschien met een elektromotor en daar een dynamo op ofzo maar dan minder simpel waarschijnlijk
ja maar dan zit er nog iets anders tusse, namelijk hoe je van gelijkstroom wisselstroom kan make, ik heb al na zitte denke hoe je dat kan doen maar kben dr nog steeds niet achter, misschien met een elektromotor en daar een dynamo op ofzo maar dan minder simpel waarschijnlijk
2 halve circel die niet in contact staan. Daar 2 koolstof borstels tegen aan zetten. En je hebt wisselspanning, volgengs mij.
Van gelijkspanning wisselspanning maken is niet zo simpel. Er zijn wel schakelingen om van 6V naar 12V te gaan, maar in dit geval is het slimmer om of een 12V accu te kopen of hem gewoon op de spanningregelaar van je brommer aan te sluiten.
Van gelijkspanning wisselspanning maken is niet zo simpel. Er zijn wel schakelingen om van 6V naar 12V te gaan, maar in dit geval is het slimmer om of een 12V accu te kopen of hem gewoon op de spanningregelaar van je brommer aan te sluiten.
maar weet jij hoe je van gelijkstroom wisselstroom kan maken? ik ben eigenlijk nogal benieuwd
Van gelijkspanning wisselspanning maken is niet zo eenvoudig als van wisselspanning gelijkspanning maken. Je hebt daar een berg elektronica voor nodig en dit gaat ook ver boven het gemiddeld niveau hier en heeft echt geen zin om helemaal uit te leggen. Komt er in het kort en simpel op neer dat je met een soort schakelaar (FET) de gelijkspanning gaat schakelen met nog een berg besturingselektronica en filters.