arie-de-arier |
28-7-2004 21:59 |
Posts: 10000 |
kan wel, wil alleen nog wel eens wat vaker vastlopen omdat je olie tekort krijgt in je cillinder omdat je olie pompje daar niet voor gemaakt is
|
|
Allah is beter |
|
Arjanus |
28-7-2004 22:03 |
Posts: 9073 |
wat een onzin
ik kan met men oliepomp precies regelen hoeveel olie "er bij men cilinder komt"
mijn oliepomp staat zo afgesteld dat hij 1 op 35 mixt
ik zie niet in wat daar dan gevaarlijk aan zou zijn
die troep die je bij het benzinestation uit de mixpomp krijgt is ook niks
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
arie-de-arier |
28-7-2004 22:03 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
wat een onzin
ik kan met men oliepomp precies regelen hoeveel olie "er bij men cilinder komt"
mijn oliepomp staat zo afgesteld dat hij 1 op 35 mixt
ik zie niet in wat daar dan gevaarlijk aan zou zijn
die troep die je bij het benzinestation uit de mixpomp krijgt is ook niks
hoe heb jij dat gedaan dan?
|
|
Allah is beter |
|
Arjanus |
28-7-2004 22:09 |
Posts: 9073 |
heel simpel , kabel iets verder opdraaien
hoe meer gas je geeft hoe meer hij smeert dus dat is sowieso al beter als mengsmering (hij smeert meer wanneer er meer gas gegeven wordt en minder bij minder gas)
ik heb de kabel gewoon iets opgespannen zodat de pomp constant iets meer olie geeft als normaal (heel veilig bij bijv 70cc)
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
arie-de-arier |
28-7-2004 22:10 |
Posts: 10000 |
dat heb je wel mooi uitgerekent zeker zo kan er niks misgaan natuurlijk en smeert ie ook zeker 1:35
|
|
Allah is beter |
|
Arjanus |
28-7-2004 22:15 |
Posts: 9073 |
niet uitgerekent gewoon proberen
eerst gebruikte de oliepomp 1:45
toen heb ik er een 70cc op gezet en voor de veiligheid de kabel iets aangespannen
na een paar honderd kilometer weet je ongeveer hoeveel olie de pomp gebruikt en of je het eventueel nog moet aanpassen
wel oppassen dat je de slangetjes goed vastmaakt (ervaring mee -> verrot bigend )
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
richard3 |
28-7-2004 23:55 |
Posts: 5198 |
oke dat van die 6k had ik door
nu moek ff opzoeken hoeveel olie er in mijn blok gaat en dan ga ik dat overmorgen ff doen wat voorn olie raden jullie aan ??
en ik tank altijd bij de shell enigste wat ik hier in de beurt heb want dat ding is niet verzekerd en ik ben geen 16
hoe warm mag die brommer nu eigelijk worden want het was vandaag redelijk heet ff stukje gaan rijden maar nu wordt alles dus heel warm zit koelvloeistof in dunno hoeveel best veel ingegooit 1.5 liter maar was veel uit gegaan door lek (totaal 1.5 liter)dus niet in 1x maar verdeeld hij lekt niet meer moet ik hem gewoon vullen tot de radiator vol zit of ??
alvast bedankt
|
|
op naar de grote brommers |
|
kpotappel86 |
28-7-2004 23:59 |
Posts: 2679 |
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
richard3 |
29-7-2004 19:18 |
Posts: 5198 |
het is een honda nsr (50)weet iemandt hoe ik cc om reken naar ml ??
|
|
op naar de grote brommers |
|
doggone |
29-7-2004 20:13 |
Posts: 155 |
er gaat ongeveer een liter in... maar je mag er maar 800-850 ml in gooie
(blok olie)
Dit bericht is ge-edit door doggone op 29-7-2004 20:17
|
|
|
|
doggone |
29-7-2004 20:14 |
|
SkaBla [Pim] |
29-7-2004 20:14 |
Posts: 4659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
het is een honda nsr (50)weet iemandt hoe ik cc om reken naar ml ??
cc = ml
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
doggone |
29-7-2004 20:16 |
Posts: 155 |
maarre je moet je radiator helemaal volgooie... dan km of 2 rijden... als er dan meer bij kan, volgooie
enne olie ken je et beste bij de bromboer hale (gewoon bus van honda zelf, zit 1 liter in) kost iets van 5,-
Dit bericht is ge-edit door doggone op 29-7-2004 20:18
|
|
|
|
Joscross |
29-7-2004 20:23 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
niet uitgerekent gewoon proberen
eerst gebruikte de oliepomp 1:45
toen heb ik er een 70cc op gezet en voor de veiligheid de kabel iets aangespannen
na een paar honderd kilometer weet je ongeveer hoeveel olie de pomp gebruikt en of je het eventueel nog moet aanpassen
wel oppassen dat je de slangetjes goed vastmaakt (ervaring mee -> verrot bigend )
Zit wel een limiet aan hoever je de kabel op kan draaien/olie die de pomp geeft
Dus je hebt kans dat ie op ze top te weinig krijgt..
|
|
|
|
arie-de-arier |
29-7-2004 20:38 |
Posts: 10000 |
heb je nog expansievat?
rad gewoon schoonspuiten met hoge drukreiniger als ie te vies is, niet te dichtbij dan buig je sommige stukken, ook niet op de grond leggen want waar kan het vuil dan naar toe
rad moet je gewoon helemaal vol gooien, ff schudden, denoods even kicken in zn vrij met contact uit, dan kan er weer wat bij dus weer wat kvs bij doen, niet in het expansievat vullen maar in de radiator, expansie vat is niet nodig, maar dat zorgt er voor dat ie altijd genoeg kvs heeft, tenzij je ergens een lek hebt, kvs zet uit als het warm wordt dus als je geen expansie vat hebt kan het er uitspuiten, niet afsluiten dus, het bouwt wsl ook druk op als het uitzet, dus dan kan je je rad lek maken, als er niets uitkomt terwijl je cil toch redelijk warm is, kun je extra vloeistof bijvullen maar dat raak je toch wel kwijt tot het op het optimale punt is dat het niet meer zoveel uitzet dat het uit je rad komt, dan hoef je ook niet meer bij te vullen in principe, kost alleen geld, en nee mijn brommer raakt nooit overhit, het pijltje komt niet eens over een kwart van de teller
|
|
Allah is beter |
|