Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoeveel cc blok is dit? en wat voor cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 501 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20807 - hoeveel cc blok is dit? en wat voor...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 27-7-2004 11:53 Print topicpost

Posts: 6164
ik zou van iemand een 80cc watergekoeld blok+cilinder krijgen, maar nu heb ik het thuis en begin een beetje te twijfelen.

namelijk de cilinder heeft een diameter van 47mm.

en volgensmij is dit dan een 70cc.

en als het een 70cc is past die toch niet op een 80cc blok.

op de cilinder staat niets, behalve in de uitlaatpoort staat: BM3.

zie foto's:



 

brommercrazy 27-7-2004 12:00 Print reply

Posts: 2594
voor welke brommer?
 
Hannes 27-7-2004 12:00 Print reply

Posts: 4530
Suzuki 80cc, van een RG80.
Vorige eigenaar heeft de inlaat nogal verneukt
Heb je de cilinderkop met pakking ook, en de zuiger ook?
en de slag is anders van zo'n blok dus daarom is de 47mm toch 79cm3



Enigste foto die ik van het blok even kon vinden, maar zoals je ziet dit is het dus. Normaal zit er een rubber metalen spruitstuk op waar je geen 2bouts maar een rondschuif carb doet.

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 27-7-2004 12:21

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 27-7-2004 12:26
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Marthin 27-7-2004 12:25 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

Suzuki 80cc, van een RG80.
Vorige eigenaar heeft de inlaat nogal verneukt
Heb je de cilinderkop met pakking ook, en de zuiger ook?
en de slag is anders van zo'n blok dus daarom is de 47mm toch 79cm3

afbeelding

Enigste foto die ik van het blok even kon vinden, maar zoals je ziet dit is het dus. Normaal zit er een rubber metalen spruitstuk op waar je geen 2bouts maar een rondschuif carb doet.

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 27-7-2004 12:21


ja ik heb hem helemaal compleet dus cilinderkop,pakking,zuiger,motorblok, radiateur, die beugel waar de radiateur aanvast komt etc.

 
Hannes 27-7-2004 12:26 Print reply

Posts: 4530
da's mooi, anders is het altijd zo'n hels karwei om die zaken te zoeken
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Marthin 27-7-2004 12:26 Print reply

Posts: 6164
maar het is dus wel een 80cc cilinder?

en moeten hier dezelfde maten keerringen en lagers in als bij het 50cc blok?

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 27-7-2004 12:28
 
Neonlampje 27-7-2004 12:27 Print reply

Posts: 14825
Zijn trouwens leuke hebo cilinders voor te krijgen
 
Hannes 27-7-2004 12:28 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Zijn trouwens leuke hebo cilinders voor te krijgen


Neej lul, dat is TSW 50cc LC
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Hannes 27-7-2004 12:29 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

maar het is dus wel een 80cc cilinder?

en moeten hier dezelfde maten keerringen en lagers in als bij het 50cc blok?

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 27-7-2004 12:28


Ja het is 80cc, staat aan de zijkant als het er niet afgevijlt is.
Keerringen en lagers zijn hetzelfde als 50cc blok als ik me niet vergis. Keertje nameten om het zeker te weten.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Neonlampje 27-7-2004 12:33 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

[...]


Neej lul, dat is TSW 50cc LC
oh, sorry (ben niet zo goed bekend met suzuki spul )
 
Hannes 27-7-2004 12:35 Print reply

Posts: 4530
tis ook eigenlijk niet vooruit te branden troep daar niet van . Maar voor dit blok zijn geen snelle cilinders te krijgen. Die RG cilinder kun je wel goed laten tunen. Vooral de uitlaat is zeer zwaar begrenst.
Je moet even kijken hoe de 6 bak inelkaar steekt. Als het een ts80x blok is is het normaal, maar daar is de cilinder zwart van en niet zo grijs dus ik weet haast wel zeker dat het een RG blok is, want daar is de cilinder altijd grijs van en dan heb je een omgedraaide 6 bak.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Ralf 27-7-2004 12:58 Print reply

Posts: 9073
50 blok is half zuig half membraan gestuurd, dit is dus zeker 80 Ori cilinder is 46 bij 46 dacht ik..
 
wipe-out 27-7-2004 23:49 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-7-2004 23:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

50 blok is half zuig half membraan gestuurd, dit is dus zeker 80 Ori cilinder is 46 bij 46 dacht ik..


46 bij 47

stond in politie rapport
 
Marthin 27-7-2004 23:52 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]


46 bij 47

stond in politie rapport


wat betekent dat precies: 46 bij 47?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-7-2004 23:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

maar het is dus wel een 80cc cilinder?

en moeten hier dezelfde maten keerringen en lagers in als bij het 50cc blok?

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 27-7-2004 12:28


jep

alleen pakkingen zijn anders

kijk ff op 50cc.nl, staat t allemaal op
 

Dit topic is 1986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved