Ik ben bezig met een scootertje te repareren, kymco dj. Ding heeft altijd gelopen maar nou doet ie niet veel meer.
Gister beetje mee aan de gang gegaan toen liep ie weer ff maar later ging hij niet meer aan.
Ik denk dat het voornamelijk afstelling van de carburateur is. De 2 schroeven stonden allebei helemaal ingedraaid. Er zitten schroeven boven elkaar, een wat grotere en een kleine. Welke is lucht en welke stationair?
De grotere die iets uitsteekt (heel erg moeilijk te zien) is stationair. Je moet je achterwiel van de grond liften (stapel stenen eronder o.i.d.) en dan moet je hem helemaal open draaien (met lopende motor uiteraard) tot het achterwiel langzaam begint te draaien. Dan moet je hem een halve slag terugdraaien en je stationair schroef is afgesteld. Lucht mot je dan zelf nog maar uitvogelen wat je zelf het fijnst vind.
Een vriend van mij had gistern t zelfde en wilde zuh aerox weer opbouwen maare moesten ook zo afstelluh.
je laat hem dus ook stationair lopen, liefst wat hoger als normaal, en begint dan te draaien aan de luchtschroef, bij de stand van het hoogste toerental is je luchtschroef goed, nu stationair weer terug draaien en je hebt ze allebei afgesteld.
hoi.
meschien moet je ff copressie meten dat is meestal de oorzaak.als je alles gaat meten dan kan je kijken wat er stuk is of niet goed afgesteld is.
groet velde tuning.