Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Scooter loopt niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20806 - Scooter loopt niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 27-7-2004 11:23 Print topicpost

Posts: 3032
Ik ben bezig met een scootertje te repareren, kymco dj. Ding heeft altijd gelopen maar nou doet ie niet veel meer.

Gister beetje mee aan de gang gegaan toen liep ie weer ff maar later ging hij niet meer aan.

Ik denk dat het voornamelijk afstelling van de carburateur is. De 2 schroeven stonden allebei helemaal ingedraaid. Er zitten schroeven boven elkaar, een wat grotere en een kleine. Welke is lucht en welke stationair?
 
http://www.durtikkers.tk

brommercrazy 27-7-2004 12:01 Print reply

Posts: 2594
de ene die evenwijdig ligt met je gasschuif is de stationair schroef en de andere waarschijnlijk dan de luchtschroef
 
Hardcore 27-7-2004 12:06 Print reply

Posts: 699
de grotere is meen ik meestal de stationeer
 
bart de scootergek 27-7-2004 13:36 Print reply

Posts: 8916
wat is de bougiekleur toen hij net had gelopen?
en wat is je sproeier dan.
schroef die je kan zien als de gasschuif eruit is de stationair schroef.
 
Honda RC-33
Jop 27-7-2004 13:55 Print reply
Posts: 1290
ik zou maar eens beginnen met de luchtstelschroef 2 slagen open te zetten (dus 2 rondjes 720 graden)
 
Da Senda Man 8-8-2004 15:52 Print reply
Posts: 133
De grotere die iets uitsteekt (heel erg moeilijk te zien) is stationair. Je moet je achterwiel van de grond liften (stapel stenen eronder o.i.d.) en dan moet je hem helemaal open draaien (met lopende motor uiteraard) tot het achterwiel langzaam begint te draaien. Dan moet je hem een halve slag terugdraaien en je stationair schroef is afgesteld. Lucht mot je dan zelf nog maar uitvogelen wat je zelf het fijnst vind.

Een vriend van mij had gistern t zelfde en wilde zuh aerox weer opbouwen maare moesten ook zo afstelluh.
 
bart de scootergek 8-8-2004 15:53 Print reply

Posts: 8916
luchtschroef is makkelijk

je laat hem dus ook stationair lopen, liefst wat hoger als normaal, en begint dan te draaien aan de luchtschroef, bij de stand van het hoogste toerental is je luchtschroef goed, nu stationair weer terug draaien en je hebt ze allebei afgesteld.
 
Honda RC-33
TTVT 8-8-2004 17:05 Print reply
Posts: 36
hoi.
meschien moet je ff copressie meten dat is meestal de oorzaak.als je alles gaat meten dan kan je kijken wat er stuk is of niet goed afgesteld is.
groet velde tuning.

 
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT

Dit topic is 631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved