Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr verhogen/verlagen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20793 - nsr verhogen/verlagen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 2948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 26-7-2004 18:19 Print topicpost

Posts: 10000
ik ben van plan om mn nsr (zon lelijke) te verhogen achter, maar die van blorn en van hans zien er niet echt mooi uit zo verhoogd(die hans toen die rood was en blorn de zwart witte)

daarom wil ik weten of je de voorvork niet makkelijk in kunt korten dan krijg je hetzelfde effect lijkt me alleen kun je het beter regelen zodat ie niet te hoog komt,
maar hoe kun je dit het makkelijkst doen, die voorpoten door de kroonplaat heen? of zorgen dat je de bovenkant gewoon 1cm oid afslijpt(natuurlijk precies gelijk)

het speelt natuurlijk mee wat het makkelijkst wordt en het mooist

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 26-7-2004 18:21
 
Allah is beter

Joscross 26-7-2004 18:28 Print reply

Posts: 12501
Enige manier is idd om de kroonplaten wat te laten zakken, maar dan heb je dus 2 stukjes vork die een beetje aan de bovenkant uitsteken..
Nou zou je dat in principe wel af kunnen zagen ja, maar dan moet je waarschijnlijk je vork aan de binnenkant uitboren (omdat onder het schroefdraad waar je die 2 bouten aan de bovenkant indraaid de binnendiameter van je vork minder groot wordt) en er draad in tappen zodat die bouten er weer op passen

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 26-7-2004 18:28
 
[RRT] Lost-P 26-7-2004 18:28 Print reply
Posts: 4578
beter laat je m gewoon zakken, dus door de kroonplaten heen steken...Ziet er wel cool uit een stukiej, en als je m weer normaal wilt hebben is t zo weer terug gedaan
 
Chille Tune shit dan
Blukaap2 26-7-2004 18:29 Print reply

Posts: 9953
En probeer maar eens een tap te vinden voor die maat.....
Gewoon kroonplaat vervangen door iets anders, bv een MT kroonplaat en die uitbaggeren zodat die NSR vork er door past.
 
Stoere brommers
arie-de-arier 26-7-2004 18:30 Print reply

Posts: 10000
slet nu net doen als of je er alles van af weet he:P

het is niet mogelijk om de boven kant open te laten he? heb ik wel gezien bij motoren, dat ze er zon mooie glimmende goude pimp moer op hadden maar dan zou olie er uit spuiten toch? en daar staat teveel druk op om af te dekken met een rubberplugje of niet? (geil)

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 26-7-2004 18:31
 
Allah is beter
arie-de-arier 26-7-2004 18:31 Print reply

Posts: 10000
bas maak eens fotos van nsr en mt kroonplaat naast elkaar :P
 
Allah is beter
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-7-2004 18:48 Print reply

Posts: 5996
je kan toch dat 3hoekige pro link ding omdraaien waardoor je em ophoogd?
 
ik haat mensen
arie-de-arier 26-7-2004 18:49 Print reply

Posts: 10000
ja maar dat vind ik niet mooi, kijk maar naar die rode van hans f dan kan je het zien zonder naar skoeterfreaks te gaan om naar die van blorn te kijken
 
Allah is beter
mtx_ruleert 26-7-2004 18:53 Print reply

Posts: 410
kijk wel uit dat je ze niet te ver verlaagt voor want dan krijg je teveel gewicht op je voorwiel en heb je een levensgevaarlijke wegligging spreek uit ervaring
 
tuut tuut
Luc 26-7-2004 19:06 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

En probeer maar eens een tap te vinden voor die maat.....
Gewoon kroonplaat vervangen door iets anders, bv een MT kroonplaat en die uitbaggeren zodat die NSR vork er door past.


Taps voor die maat zijn er makkelijk, je draadafstand is dan wel nogal groot. Maar je kunt ervoor ook weer een bout maken..
 
Blorn 26-7-2004 19:09 Print reply

Posts: 13825
Even voor de duidelijkheid, ik heb hem eerst opgehoogd gehad met een MTX ophoogbeugel. Dit was veel te extreem, zag er niet uit en reed voor geen meter.

Later (toen ik met de rode tank reed) heb ik prolink beugel omgedraaid, dit was al stukken beter (zowel qua uiterlijk als rijeigenschappen)...
 
arie-de-arier 26-7-2004 19:13 Print reply

Posts: 10000
ok blorn

maar jij hebt toch ook die cbr verlaagd, hoeveel heb je m verlaagd, en hoeveel zou je een nsr aan de voorkant maximaal verlagen vanwege rij eigenschappen?
 
Allah is beter
Blorn 26-7-2004 20:12 Print reply

Posts: 13825
Voorkant van de CBR verlagen is easy, bouten los in kroonplaten en laten zakken maar. Maar bij NSR gaat dat niet zo makkelijk (als ik het me goed herinner) omdat je clipons op de kroonplaat en de vork zitten.

CBR is btw aan de voorkant 1-1,5cm verlaagd oid.
 
arie-de-arier 26-7-2004 20:13 Print reply

Posts: 10000
en verder kun je niet echt gaan wil je nog goede wegligging hebben?

clipons komen toch onder de kroonplaat dus maakt niet uit
 
Allah is beter
Blorn 26-7-2004 20:15 Print reply

Posts: 13825
Vind de voorkant wel best zo, geen idee hoever je zou kunnen gaan (daar komt nog eens bij dat als ik m verder verlaag ik de onderkuip helemaal tegen de grond ga rijden)...
 
arie-de-arier 26-7-2004 20:16 Print reply

Posts: 10000
zal ik geen last van hebben, kort ik m een stukje in :P
 
Allah is beter

Dit topic is 2948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved