Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Piston

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20771 - Piston
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CagivaPrima 25-7-2004 18:33 Print topicpost
Posts: 1
Mag een piston plat zijn of moet hij een beetje gebogen zijn.En helpt het veel als je er een laagje afdoet?Zoja hoeveel in mm?
 

PRO TUNING 25-7-2004 19:19 Print reply

Posts: 4000
Een zuiger mag vlak zijn, als de cilinderkop er ook op is aangepast.

Maar waarom wil je een vlakke zuiger ??
 
[RRT] Lost-P 25-7-2004 20:15 Print reply
Posts: 4578
zeker gehoord dat dat meer compressie geeft oid?
 
Chille Tune shit dan
Pistonpen Paultje 25-7-2004 20:22 Print reply

Posts: 8678
Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??
 
Neonlampje 25-7-2004 20:25 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??
Als je de zeikanten afvlakt wel...

Verder is een vlakke zuiger minder sterk, en is het volgensmij ook niet geweldig voor je spoelingen (Maar tis een of andere scooter hype ofzo momenteel )
 
[RRT] Lost-P 25-7-2004 20:25 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??



ligt eraan, je rekent met timingen vanaf het laagste randje van de zuiger...dus niet de bolling ( om t zo te noemen), als je alleen de bolling weghaalt verandert er niets....vlak je m zo af dat ook t laagste punt vd kop van de zuiger lager komt te liggen, dan wel


Vaaaag stukje


Edit: Kut Lude ...btw Lude, heb je je inbox nou al een keer nagekeken!!!


Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 25-7-2004 20:26
 
Chille Tune shit dan
Pistonpen Paultje 25-7-2004 20:27 Print reply

Posts: 8678
Ja ok, bovenkant boeit idd niet met tmingen
 
Neonlampje 25-7-2004 20:29 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



ligt eraan, je rekent met timingen vanaf het laagste randje van de zuiger...dus niet de bolling ( om t zo te noemen), als je alleen de bolling weghaalt verandert er niets....vlak je m zo af dat ook t laagste punt vd kop van de zuiger lager komt te liggen, dan wel


Vaaaag stukje


Edit: Kut Lude ...btw Lude, heb je je inbox nou al een keer nagekeken!!!

Oeh fuckiefuck, nog niet gereageerd? (zeker vergeten, sry)
 
[RRT] Lost-P 25-7-2004 20:30 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Oeh fuckiefuck, nog niet gereageerd? (zeker vergeten, sry)


geeft niet Lude (K)
 
Chille Tune shit dan
MBX_cruiser 26-7-2004 18:32 Print reply

Posts: 828
Ik had ook eerst een platte imitatiepiston om men MBX, die heb k vastgereden (ligt niet aan de piston hoor :P).
Nu had ik zo'n Proxx gekocht, met een bolle bovenkant, ik heb de indruk dat deze slechter rijdt, hij tikt ook op een of andere manier tegen de kop aan, want hij rammelt een beetje, maar met 2 voetpakkingen niet, maar dan rijdt hij echt cut.

DIt alles komt mss gewoon omdat men cilkop gevlakt is...

maarja, ik ga me binnenkort weer gewoon zon imitatiepistonnetje aanschaffen
 
arie-de-arier 26-7-2004 18:32 Print reply

Posts: 10000
@ cruiser, kun je dan niet beter kop aan passen en met degelijke zuiger rijden?
 
Allah is beter
MBX_cruiser 26-7-2004 18:37 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

@ cruiser, kun je dan niet beter kop aan passen en met degelijke zuiger rijden?


dat zou me te veel geld kosten...
En deels nostalgie, hij blaasde er zo lekker mee
 
arie-de-arier 26-7-2004 18:37 Print reply

Posts: 10000
kop aanpassen kost je net 20 euro ofzo
 
Allah is beter
MBX_cruiser 26-7-2004 19:08 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

kop aanpassen kost je net 20 euro ofzo


een piston 15 euro
en dan heb k nog een reserve,
zoveel verschil zal t wel niet uitmaken zeker.

btw, sorry dat k dit topic ff gebruik maar,
ik heb al 2 bougies kapot gereden op 50km ofzo,
maar als ik rustig kick hoor ik de piston niet tikken ofzo, kan iemand dit verklaren?

Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 26-7-2004 19:09
 
arie-de-arier 26-7-2004 19:10 Print reply

Posts: 10000
die veel sneller slijt ivt normale vertex/prox en kost het je uiteindelijk meer
 
Allah is beter
MBX_cruiser 26-7-2004 19:13 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

die veel sneller slijt ivt normale vertex/prox en kost het je uiteindelijk meer

kan ik de piston niet gewoon afvlakken?
 

Dit topic is 639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved