PRO TUNING |
25-7-2004 19:19 |
Posts: 4000 |
Een zuiger mag vlak zijn, als de cilinderkop er ook op is aangepast.
Maar waarom wil je een vlakke zuiger ??
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
25-7-2004 20:15 |
Posts: 4578 |
zeker gehoord dat dat meer compressie geeft oid?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pistonpen Paultje |
25-7-2004 20:22 |
Posts: 8678 |
Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??
|
|
|
|
Neonlampje |
25-7-2004 20:25 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??
Als je de zeikanten afvlakt wel...
Verder is een vlakke zuiger minder sterk, en is het volgensmij ook niet geweldig voor je spoelingen (Maar tis een of andere scooter hype ofzo momenteel )
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
25-7-2004 20:25 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Timingen veranderen wel als je zuiger afvlakt....Toch??
ligt eraan, je rekent met timingen vanaf het laagste randje van de zuiger...dus niet de bolling ( om t zo te noemen), als je alleen de bolling weghaalt verandert er niets....vlak je m zo af dat ook t laagste punt vd kop van de zuiger lager komt te liggen, dan wel
Vaaaag stukje
Edit: Kut Lude ...btw Lude, heb je je inbox nou al een keer nagekeken!!!
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 25-7-2004 20:26
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pistonpen Paultje |
25-7-2004 20:27 |
Posts: 8678 |
Ja ok, bovenkant boeit idd niet met tmingen
|
|
|
|
Neonlampje |
25-7-2004 20:29 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
25-7-2004 20:30 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
Oeh fuckiefuck, nog niet gereageerd? (zeker vergeten, sry)
geeft niet Lude (K)
|
|
Chille Tune shit dan |
|
MBX_cruiser |
26-7-2004 18:32 |
Posts: 828 |
Ik had ook eerst een platte imitatiepiston om men MBX, die heb k vastgereden (ligt niet aan de piston hoor :P).
Nu had ik zo'n Proxx gekocht, met een bolle bovenkant, ik heb de indruk dat deze slechter rijdt, hij tikt ook op een of andere manier tegen de kop aan, want hij rammelt een beetje, maar met 2 voetpakkingen niet, maar dan rijdt hij echt cut.
DIt alles komt mss gewoon omdat men cilkop gevlakt is...
maarja, ik ga me binnenkort weer gewoon zon imitatiepistonnetje aanschaffen
|
|
|
|
arie-de-arier |
26-7-2004 18:32 |
Posts: 10000 |
@ cruiser, kun je dan niet beter kop aan passen en met degelijke zuiger rijden?
|
|
Allah is beter |
|
MBX_cruiser |
26-7-2004 18:37 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
@ cruiser, kun je dan niet beter kop aan passen en met degelijke zuiger rijden?
dat zou me te veel geld kosten...
En deels nostalgie, hij blaasde er zo lekker mee
|
|
|
|
arie-de-arier |
26-7-2004 18:37 |
Posts: 10000 |
kop aanpassen kost je net 20 euro ofzo
|
|
Allah is beter |
|
MBX_cruiser |
26-7-2004 19:08 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
kop aanpassen kost je net 20 euro ofzo
een piston 15 euro
en dan heb k nog een reserve,
zoveel verschil zal t wel niet uitmaken zeker.
btw, sorry dat k dit topic ff gebruik maar,
ik heb al 2 bougies kapot gereden op 50km ofzo,
maar als ik rustig kick hoor ik de piston niet tikken ofzo, kan iemand dit verklaren?
Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 26-7-2004 19:09
|
|
|
|
arie-de-arier |
26-7-2004 19:10 |
Posts: 10000 |
die veel sneller slijt ivt normale vertex/prox en kost het je uiteindelijk meer
|
|
Allah is beter |
|
MBX_cruiser |
26-7-2004 19:13 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
die veel sneller slijt ivt normale vertex/prox en kost het je uiteindelijk meer
kan ik de piston niet gewoon afvlakken?
|
|
|
|