Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Veel te heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20756 - Veel te heet
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rewie 15-9-2004 18:18 Print reply
Posts: 79
vandaag thermometer meegenomen van school

niet eens 15 minuten rijden, maak ik mn rad open, eerst spuit er een zooitje koelvloeistof uit daarna doe ik mn thermometer erin, loopt langzaam op tot 92 graden.
let wel, ik heb niet eens een kwartiertje gereden, zonder thermostaat.
 
Ns-1 Blower 15-9-2004 21:09 Print reply

Posts: 634
Slippende koppeling of koppelingsplaten versleten ?
 
rewie 15-9-2004 21:56 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower

Slippende koppeling of koppelingsplaten versleten ?



geen slippende koppeling iig, koppelt wel erg licht maar dat is denk ik kwestie van afstellen

 
rewie 15-9-2004 21:57 Print reply
Posts: 79
hoe weet je of je koppelingsplaten versleten zijn

 
kpotappel86 15-9-2004 23:06 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinstadt

hoe weet je of je koppelingsplaten versleten zijn



je brommer valt niet terug bij overschakelen blijft dan op zelfde toeren hangen trekt niet eigenlijk... als hij bij de powerband komt klapt hij ineens door in ze toeren...

wordt hij nou nog te warm of niet...?

of ben jij de topic starter niet ?

wordt je radiateur wel gewoon goed warm ook ?

en hoe is je tandwiel verhouding... rij je niet continue in over toeren...

en heb je ook een goede uitlaat die hem niet afknijpt...

en hoeveel mm is je carbo ?


EDIT: dump die 50cc proma eens en zet er een normale 80cc uitlaat onder da zou kunnen schelen al...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-9-2004 23:15
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Honda_mbiloss [Emiel] 15-9-2004 23:08 Print reply

Posts: 3697
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower

Slippende koppeling of koppelingsplaten versleten ?


Lijkt me niet echt de reden dat die zo heet word. Als die goed koppelt is er niks mis mee. Niet slipt etc. merk je gauw genoeg of die slipt. heb je nml. heel erg last van.

iig ik weet niet hoeveel graden die hoort of kan worden, maar 92 lijkt me eigenlijk aan de hoge kant voor kvs en dan een kwartier gereden te hebben. Nu weet ik niet hoe jij rijd?

Idd dump die proma 50.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 15-9-2004 23:21
 
Marthin 16-9-2004 0:25 Print reply

Posts: 6164
wel motorblokolie erop?

 
rewie 16-9-2004 6:25 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


je brommer valt niet terug bij overschakelen blijft dan op zelfde toeren hangen trekt niet eigenlijk... als hij bij de powerband komt klapt hij ineens door in ze toeren...

wordt hij nou nog te warm of niet...?

of ben jij de topic starter niet ?

wordt je radiateur wel gewoon goed warm ook ?

en hoe is je tandwiel verhouding... rij je niet continue in over toeren...

en heb je ook een goede uitlaat die hem niet afknijpt...

en hoeveel mm is je carbo ?


EDIT: dump die 50cc proma eens en zet er een normale 80cc uitlaat onder da zou kunnen schelen al...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-9-2004 23:15


mn koppeling is dus nog gewoon goed.
en die 92 graden dat is in mn radiateur gemeten, vind ik vrij warm. tandwiel verhouding is 16-42
24 mm carberateur zit erop.

en tjah die uitlaat..zat er al op toen ik hem kocht...verdenk dat ding ervan een 50 uitlaat te zijn maar weet niet helemaal zeker. maar zaterdag komt er iig een 80bocht op
 
brommercrazy 16-9-2004 7:20 Print reply

Posts: 2594
die 140 sproeier, is dat in keihin maten of een mikuni?
Als dat een mikuni is, is je sproeier veels te klein.
 
mtx_ruleert 16-9-2004 10:06 Print reply

Posts: 410
heb je het hele zooitje wel ontlucht .. dan wil die ook flink heet worden (ervaring)
 
tuut tuut
rewie 16-9-2004 19:40 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

die 140 sproeier, is dat in keihin maten of een mikuni?
Als dat een mikuni is, is je sproeier veels te klein.


Ik heb een FRC carberateur, niet echt bekend merk.

geen idee wat voor merk die sproeier is die er in zit, dacht dat die maten universeel waren.
sproeier is 6 hoekig ding en op de bovenkant staat 140.

ra ra wat voor merk is deze sproeier?:p
 
Harm 16-9-2004 19:44 Print reply

Posts: 3032
mikuni
 
http://www.durtikkers.tk
Roedi-Loerbeek 16-9-2004 20:20 Print reply

Posts: 1492
word die als je langer rijdt dan een kwartiertje nog heter dan? want anders zou ik hem zo laten, bij sommige auto's gaat de thermostaat ook pas bij 95 graden los.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
rewie 17-9-2004 8:00 Print reply
Posts: 79
ja wordt nog heter als je langer rijdt.
en bij een auto is die 95 graden de temperatuur in de motor. mijn 92 graden is in de radiateur dus ik neem aan dat het in mn cilinder nog een stuk warmer is.
en thermostaat is eruit, dus eigenlijk zou mn brommer heel langzaam of helemaal niet op bedrijfstemperatuur moeten komen.

maar goed,ik ga nog wel een keer nieuwe sproeiertjes proberen.

 
rewie 17-9-2004 20:29 Print reply
Posts: 79
welke maat sproeier moet ik ongeveer hebben in mikuni/keihin maten?
 

Dit topic is 6309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved