Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Veel te heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20756 - Veel te heet
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rewie 24-7-2004 21:22 Print topicpost
Posts: 79
ik heb een mtx met een mbx80 blok eronder.
maar mn cilinder wordt VEEL te heet en daardoor de rest dus ook. Thermostaat is er al uit gehaald, radiateur zit niet verstopt, waterpomp doet het goed(stroomt heel hard) Koelvoeistof is nieuw. kleur van mn bougie is goed. ik heb nu 140 sproeier dus volgens mij krijgt ie ook wel genoeg benzine.

Ik weet niet precies hoeveel graden het is, maar mn bougiedop smelt, en na 5 min rijden kan je al niks meer aanraken. dus niet gaan zeggen dat het hoort dat ie zo warm wordt.

iemand suggesties?

Ralf: excessive caps


Dit bericht is ge-edit door Ralf op 24-7-2004 22:02
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-7-2004 22:02 Print reply

Posts: 17929
kvs leiding goedom?

alles goed schoon?
 
gonzales 24-7-2004 22:10 Print reply

Posts: 1319
welke koeler heb je onder je brommer hangen ??? de standaard mtx 50 koeler ?? meschien zit je probleem daarin . moest dat het geval zijn . een andere mtx50 koeler zoeken en die aan de linkerkant bijhangen ..... heb je meer koeling
 
burn your rubber not your soul
Joostvdw 24-7-2004 22:13 Print reply

Posts: 4789
of mss gewoon een mbx rad? of maakt dat geen verschil?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
gonzales 24-7-2004 22:18 Print reply

Posts: 1319
mbx rad heeft dezelfde inhoud als een mtx rad d8 ik hij is wel groter maar is pak dunner . ideaal is gewoon onder de linker kap een mtx rad bijplaatsen . het ziet eruit zolas het altijd zo geweest is en het koelt goed
 
burn your rubber not your soul
de_koen 24-7-2004 22:30 Print reply

Posts: 5595
idd ff beginnen met andere rad, zorg dat alle lammellen recht/schoon zijn, en dan binnenkant netjes is

hang eens een tempmeter in je koelvloeistof na stukje rijden

rad bij beunen is ook oplossing, al zul je dan wel creatief met slangen moeten zijn...
 
Honda 5-Bak te koop
RRT_TEAM_MARCEL 24-7-2004 23:20 Print reply

Posts: 103
misschien is je bougie te diep en moet je s een kortere proberen (hoe langer de bougie hoe warmer)

 
mBeter 24-7-2004 23:22 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RRT_TEAM_MARCEL

misschien is je bougie te diep en moet je s een kortere proberen (hoe langer de bougie hoe warmer)


he jij ook online?

niet de bougie te lang want dan zou ie tegen de zuiger aan komen maar de isolator, hoe lager ie verbinding heeft met de kop, hoe kouder de bougie, dus kan je meer warmte opwekken bv. bij een snelle cilinder maar dat zou ie wel goed hebben .
 
gSuper?
Luc 24-7-2004 23:23 Print reply

Posts: 3590
Hier een site voor je; waar onder een derbi 2 rads zijn gemaakt; het is er wel een voor de racerij; ik heb onderdelen van hem gekocht, daar ken ik hem van;
klik

Mss kun je hem eens vragen hoe de verbinding is tussen de 2 rads, en hun om hulp vragen.
 
Hardcore 24-7-2004 23:26 Print reply

Posts: 699
site werkt niet
 
bart de schakelgek 24-7-2004 23:53 Print reply

Posts: 5987
Limburger
LambalraceR 24-7-2004 23:57 Print reply

Posts: 2187
ik heb net een rad van een RG, is maatje groter mss een idee
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
bart de schakelgek 24-7-2004 23:59 Print reply

Posts: 5987
dubbele radiateur doorverbinden is makkelijk

je hebt 1 aansluiting wat naar je cilinderkop gaat(zit bovenop)

en 1 aansluiting die naar je waterpomp toe gaat(zit onderop)

je pakt 2 rads
ik volg nu de waterslang: je gaat van cilinder kop naar aansluiting, daarna ga je naar 2e aansluiting naar aansluiting (die eigenlijk naar cilinderkop moet) naar je 2e rad, en dan leg je een slang aan tussen de aansluiting onder en de waterpomp. best logisch, zo heb ik ook lang rond gereden
 
Limburger
PlaceR 25-7-2004 0:16 Print reply
Posts: 1588
wor dje rad wel warm?
anders pompt hij je koelvloeistof gewoon niet rond.


 
SpeedyR 25-7-2004 11:56 Print reply

Posts: 1220
heel leuk allemaal die iedeen maar een mtx met mbx80 blok zou zowiezow niet gruwelijk heet MOGEN worden zover ik weet,dus ik denk dat er ergens gewoon een probleempje zit


vraag van robin zelf: als er nou een 50cc uitlaat op zou zitten zou dat het probleem niet kunnen wezen?
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......
de_koen 25-7-2004 11:57 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard655

heel leuk allemaal die iedeen maar een mtx met mbx80 blok zou zowiezow niet gruwelijk heet MOGEN worden zover ik weet,dus ik denk dat er ergens gewoon een probleempje zit


vraag van robin zelf: als er nou een 50cc uitlaat op zou zitten zou dat het probleem niet kunnen wezen?


mwa 50proma gaat wel...

check mijn vorige reply...
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 6308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved