Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oliepomp behouden of verwijderen???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 510 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20706 - Oliepomp behouden of verwijderen???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 22-7-2004 20:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vincent1988

[...]


Maar kan het kwaad als het tandwieltje nog in je blok zit en je pomp er ook nog op zit?


Niet echt d8 ik....Maar draait dan beetje loos...
 
Chille Tune shit dan
POM 22-7-2004 20:42 Print reply

Posts: 757
waarom kan dat pompje de smering van snelle cilinders niet aan???

ik heb er nooit last van gehad dat ie het niet deed...
ik rij nu met 70 malossi @ MT @12.000rpm werkt prima
ook geen tekort aan olie dat kan je afstellen
 
arie-de-arier 22-7-2004 20:47 Print reply

Posts: 10000
sommige mensen lopen het risico dat ie stuk gaat gewoon liever niet en die olie pomp is brakker bij nieuwere brommers dan bij oudere, master of disaster heeft daar mooie plaatjes van
 
Allah is beter
ties 22-7-2004 21:24 Print reply
Posts: 1333
met een 100 malossi kan je zelfs ori pompje houden.
bij dt wel. staat in de handleiding.
dus waarom zou dat ding het dan niet goed doen op een ori 80 of iets snellere.
gewoon pompje er op.
anders altijd weer dat stomme ge klier met olie. die je niet meekannemen in een opbergvakje ofzo.
 
arie-de-arier 22-7-2004 21:25 Print reply

Posts: 10000
er staat in de handleiding dat je brommer het blifjt doen met je olie pompje als je de 100cc vervangings cillinder van malossi er op zet, bruut yamaha heeft gewoon geen zelf respect, ze gaan er gelijk al van uit dat hun cilinders zo bagger zijn dat ze vervangen worden
 
Allah is beter
ties 22-7-2004 21:54 Print reply
Posts: 1333
nee in de handleiding van malossi.
en de ori 80 is ook net zo snel als een ts80x

 
gonzales 22-7-2004 21:58 Print reply

Posts: 1319
sorry heb ooit eens oliepompje vertrouwdt ... resultaat : fukking verneukte cillinder en drijfstang. ok was ook deels door slijtage maar toch sedert dien nooit meer vertrouwdt . weet trouwens dat een oliepomp wel beetje kr8 vreet niet veel maar eum : je betrouwbaarheid van je brommer gaat omhoog . je gaat der in principe sneller door . wat wil je nog meer ? flikker dat ding der gewoon af

 
burn your rubber not your soul
Joostvdw 22-7-2004 21:58 Print reply

Posts: 4789
je loopt de kans dat als je je pompje wel aangesloten op het blok laat maar niks laat pompen, dat het pompje vastloopt en bvrolijk troep in je blok rondslingert, omdat er niks meer smeert.

je kan dan OF een slangetje van de ingang naar de uitgang van het pompje doen met olie derin, dan pomptie dat leuk rond, OF het tandwiel weghalen en pompje laten zitten (zoals al was gezegd)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
gonzales 22-7-2004 22:03 Print reply

Posts: 1319
pompje heeft ionderdaad veel kans vast te lopen als je ze niet laat olie pompen . geeft geen directe schade aan blok bij honda . is namelijk maar nylon tnadwiel maar het is gewoon kut onhandig en het lijkt op een vastloper of dergelijke . dus zou ik ineens nieuwe koppelingsdekselpakking nemen en gewoon koppelingsdeksel eraf te halen en dat nylon tandwiel eruit te halen
 
burn your rubber not your soul
stylelessflyer 22-7-2004 22:09 Print reply

Posts: 53
ik heb m er laatst af gehaald rijd veel beter en nu met inrijden smeer ik zelf en daarna gewoon 2takt benzine ... staat om de hoek en benzine station ...

 
mr200r 22-7-2004 22:17 Print reply
Posts: 5122
gewoon laten zitten die r2 loopt er al minstens 15 jaar op.
 
mr200r

Dit topic is 4369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved