Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #20694 - Honda ns1 Informatie.....
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 4247 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
opperhoofd |
21-7-2004 22:57 |
Posts: 330 |
K ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar informatie op internet over de honda ns1...
Waar kan ik eventueel pakkingen bestellen, als ik mijn cilinder laat honen wat voor zuiger moet er dan weer in, want die zal je hier in ned niet kunnen krijgen...
Is honda ns1 een 6-bak?
Welke (snellere) uitlaatlaten passen op een ns1 van een vergelijkbaar andere brommer of zijn pas te maken....
Wat zijn ervaringen met de ns1 en wat is er zo identiek aan het blok....
Zoveel vragen kan iemand mij mss een site geven om mij deze informatie geven?
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
21-7-2004 23:30 |
Posts: 8678 |
Onderdelen kun je voor een heel end denkik bij johan van de weteringen halen, ns1 is idd 6bak, er zijn speciale snellere pijpen voor NS1. Hoewel MBX proma bijvoorbeeld oojk een heel end zal passen (ophangpunt wss anders, maar toch)
Ervaring met ns1 is dat ze vrij vlot zijn, onderdelen zijn zonder adressjes en ebay.de best lastig. En wat er zo identiek is aan NS1 blok? Gewoon MBX blok ongeveer, maar dan met andere pen en een mooi cilindertje (krukas is dus iig anders, wss carters dus ook wel enzo)
|
|
|
|
opperhoofd |
22-7-2004 10:37 |
Posts: 330 |
En als ik hem laat honen, welke zuiger kan er dan in van een andere brommer?
Of kan ik gewoon een prox nemen met de goede diameter?....
|
|
|
|
Double-oe |
22-7-2004 12:31 |
Posts: 265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd
En als ik hem laat honen, welke zuiger kan er dan in van een andere brommer?
Of kan ik gewoon een prox nemen met de goede diameter?....
Je brommerboer heeft waarschijnlijk wel een overmaat zuiger.
|
|
|
|
opperhoofd |
22-7-2004 12:38 |
Posts: 330 |
Mijn bromhoer heeft niet voor 75cc +
|
|
|
|
MBX_cruiser |
22-7-2004 12:48 |
Posts: 828 |
op 50cc.nl kan je zowat alle zuigers bestellen,
de reeks 'mb' zuigers, ik heb er ook zo een in men mbx, is net hetzelfde voor een nsr, en wrs ook voor een ns1.
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
22-7-2004 13:00 |
Posts: 8678 |
Dat is het probleem van NS1. Alle honda's hebben pen 12 of 14, maar NS1 pen 13
Dus MBX, MB, MT, MT8 of wat dan ook zuigers, passen niet!
|
|
|
|
opperhoofd |
22-7-2004 13:32 |
Posts: 330 |
Hmmm, ik moet een zuiger hebben van 48.25 waar moet ik deze nou vandaanhalen???
|
|
|
|
opperhoofd |
22-7-2004 15:24 |
Posts: 330 |
Kej laat maar...
Kben er al achter dat een overmaat zuiger vinden niets word omdat ik gewoon met de dia an de pen zit...
Een dikker naaldlager was ook een optie alleen die zijn er dus alleen in het plastic dus dat word ook niets....
Ik heb dus nog deze opties over:
Een compleet mbx blok kopen en die eronder hangen...
Een mbx rukas aanschaffen en die erin beunen, of een nieuwe ns1 cilinder vinden...
En daar een standaard zuiger voor zoeken....
Wat zouden jullie nu doen?
|
|
|
|
Joostvdw |
22-7-2004 15:42 |
Posts: 4789 |
als de slag van mbx en ns-1 hetzelfde is, kan je een prox drijfstang van een mbx in een ns-1 krukas laten persen, en daardoor kan je veel meer verschillende zuigers vinden
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
opperhoofd |
22-7-2004 15:48 |
Posts: 330 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
als de slag van mbx en ns-1 hetzelfde is, kan je een prox drijfstang van een mbx in een ns-1 krukas laten persen, en daardoor kan je veel meer verschillende zuigers vinden
dat heeft niets met verschillende zuigers te maken...
Ik heb nu een maat van het small end lager dat daar is de diameter 13 van en ik wil hem naar 14 hebben(mbx), zodat ik gewoon nsr/mbx enz zuigers erop kan zetten, voorderest zijn ze precies dezelfde alleen die pen is een tussenmaat
|
|
|
|
Joostvdw |
22-7-2004 16:01 |
Posts: 4789 |
jaja dat weet ik wel, ns-1 is pin 13 en mbx pin 14, maar als je de drijfstang laat vervangen door een pin 14 prox (een mbx vervangings onderdeel dus) dan passen mbx zuigers enzo ook gewoon en kan je je oude krukas houden
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
opperhoofd |
22-7-2004 16:04 |
Posts: 330 |
Maar dan is het toch veel makkelijker en goedkoper om gewoon een goede mbx krukas erin te zetten....?
|
|
|
|
Joostvdw |
22-7-2004 16:07 |
Posts: 4789 |
ligt eraan hoe makkelijk je beide kan krijgen, je blok moet bij beide open dus dat maakt niet uit,
prox drijfstang en evt. een nieuw bigend moet je laten doen bij de bromboer, iets van 30 euro geloof ik
mbx krukas kopen, 2dehands kan riskant zijn, dan moet je mss alsnog bigend en drijfstang laten persen en krukas lagers waarschijnlijk ook, en dat is uiteindelijk duurder denk ik zo
dus imo kan je beter drijfstang laten persen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Blukaap2 |
22-7-2004 16:47 |
Posts: 9969 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
jaja dat weet ik wel, ns-1 is pin 13 en mbx pin 14, maar als je de drijfstang laat vervangen door een pin 14 prox (een mbx vervangings onderdeel dus) dan passen mbx zuigers enzo ook gewoon en kan je je oude krukas houden
MBX80 is pin 12, maar goed.
|
|
Stoere brommers |
|
Joostvdw |
22-7-2004 17:11 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
MBX80 is pin 12, maar goed.
sorry, mijn fout, maar het ging erom dat ze verschillend zijn
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dit topic is 4247 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|