Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opschakelen met am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20547 - opschakelen met am6
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 16-7-2004 15:26 Print reply

Posts: 9968
Net voordat je schakelt stomme tsjech....
En als je dat doet voordat die vork op je schakelas uberhaupt aangrijpt mol je helemaal niks.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

omdat ze m dan laten slippen en geen last hebben van het terugvallen in de toeren, als ik lekker ga touren dan schakel ik ook altijd zonder koppeling, lekker shaggie draaien, iets drinken, heerlijk zon systeem helm


Onderweg ijsjes eten enzo .
Systeemhelmen roelen echt.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 16-7-2004 15:28
 
Stoere brommers
opperhoofd 16-7-2004 15:29 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

omdat ze m dan laten slippen en geen last hebben van het terugvallen in de toeren, als ik lekker ga touren dan schakel ik ook altijd zonder koppeling, lekker shaggie draaien, iets drinken, heerlijk zon systeem helm


Als ik zonder koppeling schakel voelt dat niet lekker aan en gaat lang niet zo soepel..

En als ik er dan ook nog by bedenk dat het gewoon de moeite niet is om simpel ff je koppeling in te trekken.
 
KaWaReZ 16-7-2004 15:31 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

[...]


Als ik zonder koppeling schakel voelt dat niet lekker aan en gaat lang niet zo soepel..

En als ik er dan ook nog by bedenk dat het gewoon de moeite niet is om simpel ff je koppeling in te trekken.


naab

@ Harrie.. ja ok
maar asje langdurig druk blijft uitoefenen tijdens het rijden... ^^
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
arie-de-arier 16-7-2004 15:33 Print reply

Posts: 10000
dan ben je gewoon dom

@harrie, jaa ijsjes zijn ook vet chill, alleen niet in de regen

Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 16-7-2004 15:33
 
Allah is beter
MTX 80 RII H 16-7-2004 16:41 Print reply
Posts: 336
als je het een beetje fatsoenlijk kunt, is schakelen zonder koppeling veel vloeiender, je voelt dan bijna niets. Behalve dat je een fractie van een seconde geen trekkracht hebt...

Voor degenen die het nog niet helemaal doorhebben: terugschakelen kun je hetzelfde doen als opschakelen:
je rijd en wilt afremmen, dus je laat je gas los.
Als het toerental is gedaalt tot het niveau waarop je wilt schakelen, geef je even gas, zodat er weer trekspanning op je bak en ketting komt. je laat je gas gelijk weer los, en trapt hem een versnelling terug, maar ipv nu weer gas te geven zoals bij optrekken, blijf je gewoon op de motor remmen.
Zo kun je alle versnellingen afgaan tot je ver genoeg afgeremd bent om de bocht te maken (of je remt nog een beetje bij om stil te laten vallen/staan)

Bij een versnellingsbak kun je van 3 situaties spreken:
trekken, onbelast en getrokken worden.

Trekken is tijdens optrekken en rijden met contstante snelheid.
Onbelast is in zn vrij, als je de koppeling inknijpt en op het moment dat je de gas loslaat als je rijdt, dus tussen trekken en getrokken worden in. Er werkt dan geen resulterende kracht op je bak/ketting/wiel.
Getrokken worden is als je afremt op de motor.

Schakelen zonder koppeling doe je op het moment dat de bak onbelast is (anders draai je idd alles in de soep).
Om de tijd dat je bak onbelast is te vergroten (als je wilt oefenen), kun je je ketting slapper zetten (niet TE slap natuurlijk).

Als je een beetje geoefend bent, kun je ook terugschakelen zonder eerst gas bij te geven (JAH, VLOEIEND jah).
 
It's a multiple-station rotation installation

Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved