Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #20547 - opschakelen met am6
|
Pagina 8 van 9
|
Dit topic is 4625 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kpotappel86 |
15-7-2004 23:07 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JCG
[...]
Opschakelen: gas dicht en schakelen. Je moet het wel goed timen, want als je je gas los laat staat er ven bijna geen "spanning" op de tandwielen. Race motoren, die hebben een knopje die tijdelijk de onsteking onderbreekt, dat geeft het zelfde effect, maar dan hoef je je gas niet los te laten.
Afschakelen: geen idee
wat ik al zei... afremmen tot in lagere toeren ern terug tikken... dan weer af remmen en terug tikken tot de goede versnelling
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-7-2004 23:07
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
wiebutt |
15-7-2004 23:09 |
Posts: 6264 |
Tot hoeveel toertjes moet die ongeveer trg vallen dan ?
Of gewoon ff gas totaal los en gelijk opschakelen ?
Ik heb et nog nooit geprobeerd , zal et binnekort is doen
goo17 is een man naar me hart
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
JCG |
15-7-2004 23:13 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
[...]
wat ik al zei... afremmen tot in lagere toeren ern terug tikken... dan weer af remmen en terug tikken tot de goede versnelling
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-7-2004 23:07
ik type niet zo snel, toen ik begon met typen stond je reply er niet
BTW: koop een C50 blok, altijd schakelen zonder je kopppeling in te knijpen
Dit bericht is ge-edit door JCG op 15-7-2004 23:14
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
goo17 |
15-7-2004 23:16 |
Posts: 109 |
waarom ben ik een man naar je hart?
|
|
|
|
kpotappel86 |
15-7-2004 23:18 |
|
wiebutt |
15-7-2004 23:20 |
Posts: 6264 |
Hij maakt wel zon 13000 toertjes
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
kpotappel86 |
15-7-2004 23:20 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Hij maakt wel zon 13000 toertjes
dan kun je da wel doen bij die toernetallen die ik eerder zei 5 6...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
wiebutt |
15-7-2004 23:22 |
Posts: 6264 |
Okey , zal et is proberen
Bler je dan veel harder door ?
Zo ja weer iets om lekker scootertjes eruit te blaze
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Jurgen |
15-7-2004 23:28 |
Posts: 1334 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
En nog schakeld een auto ook prima zonder koppeling...
Een lease-auto zeker!!
Achteruit naar 1 hoef je ook niet eerst te remmen..
(ik ben nu aan m'n 4de lease-auto bezig.. )
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
Blukaap2 |
16-7-2004 1:08 |
Posts: 9953 |
Auto's schakelen idd ook prima zonder koppeling (zowel op als neer).
Hoewel het per auto verschilt, sommige vallen vrij snel terug in toeren, dan is het wat lastiger.
Maar een brommer/motor is gewoon doodsimpel:
Hele lichte druk op je pedaaltje uitoefenen (dat is een vrij belangrijke stap die ik nog niet gezien heb) en dan gewoon gas los, dan floept ie er vanzelf in.
Terugschakelen precies hetzelfde, maar als je gas los laat en omlaag gaat met je voet moet je even kort gas bijgeven.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
[...]
Als je onbelast (dus met koppeling in) schakelt geeft dat gewoon minder slijtage als met.
Waarom ?
Als je zonder koppeling schakelt neem je zelf de functie van de koppeling over, koppeling is er gewoon voor om te zorgen dat het altijd goed gaat.
Als je zonder koppeling goed schakelt gaat dat vaak zelfs soepeler dan met.
|
|
Stoere brommers |
|
Saknet |
16-7-2004 5:08 |
Posts: 10355 |
ja jonge als je koppeling nie gebruikt, slijten je platen ook niet, scheelt ook weer vooral bij brutere setups he
Dit bericht is ge-edit door barteld op 16-7-2004 5:09
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
arrier |
16-7-2004 15:23 |
Posts: 2221 |
lekker boeiende discussie is het nou zoveel moeite om je koppeling in te knijpen?
en als de koppeling helemaal niet nodig is om te schakelen waarom gebruikt iedereen hem dan wel
|
|
|
|
Blukaap2 |
16-7-2004 15:24 |
Posts: 9953 |
Omdat het prutsers zijn.
En de reden om het te doen is dat je zo sneller op kan schakelen en minder verliest met het slippen vd koppeling.
|
|
Stoere brommers |
|
arie-de-arier |
16-7-2004 15:25 |
Posts: 10000 |
omdat ze m dan laten slippen en geen last hebben van het terugvallen in de toeren, als ik lekker ga touren dan schakel ik ook altijd zonder koppeling, lekker shaggie draaien, iets drinken, heerlijk zon systeem helm
|
|
Allah is beter |
|
KaWaReZ |
16-7-2004 15:26 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Auto's schakelen idd ook prima zonder koppeling (zowel op als neer).
Hoewel het per auto verschilt, sommige vallen vrij snel terug in toeren, dan is het wat lastiger.
Maar een brommer/motor is gewoon doodsimpel:
Hele lichte druk op je pedaaltje uitoefenen (dat is een vrij belangrijke stap die ik nog niet gezien heb) en dan gewoon gas los, dan floept ie er vanzelf in.
Terugschakelen precies hetzelfde, maar als je gas los laat en omlaag gaat met je voet moet je even kort gas bijgeven.
[...]
Waarom ?
Als je zonder koppeling schakelt neem je zelf de functie van de koppeling over, koppeling is er gewoon voor om te zorgen dat het altijd goed gaat.
Als je zonder koppeling goed schakelt gaat dat vaak zelfs soepeler dan met.
alsje (lichtjes) druk uitoefent op je pook ga je (langzamerhand) je bakje mollen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Dit topic is 4625 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 9
|
|