Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opschakelen met am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20547 - opschakelen met am6
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 15-7-2004 19:24 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


je bedoelt een hydraulische bediening van de koppeling, zou anders ook volgens mij geen doen zijn in zon race, en spelen met koppeling word denk ik alleen nog met 125jes(80cc buitengelaten) gedaan, 250 heeft wel voldoende kracht onderin.

en motogp gaan niet eens van het gas af als ze schakelen dus das nog een ander systeem.



Juist ja een hydraulische bediening wist neit meer wat de naam juist was en idd alleen bij 125 cc kameraad van mij heeft dat op zijn honda nl . Duur spul dat mototje

Moto Gp Heb ik ooit gezien hier in belgi? ( wel dan geen moto gp ) maar iets gelijkaardigs op het circuit van zolder hier , en die hadden ook een speciaal systeem alleen mocht ik neit weten wat het juist was enzo maardat is normaal ha
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Blorn 15-7-2004 20:13 Print reply

Posts: 13825
Blijven we nu verders ontopic?
 
arie-de-arier 15-7-2004 20:15 Print reply

Posts: 10000
verder
 
Allah is beter
Soepkip 15-7-2004 20:31 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

idd dat is de laatste tijd flink veranderd


Ja dat weet jij ook heel goed

Geregistreerd op 10-6-2004


 
GroesNap 15-7-2004 20:53 Print reply
Posts: 230
OTNOPIC :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Het is gewoon beter van niet.

Je blok gaat er niet direct stuk van maar als je het 5 jaar lang doet en je haalt je blok open ga je dat echt wel zien.]


Moet je het ook goed doen.
Wat is goed?

De primaire en secundaire versnellingsbak as draaien een bepaald toerental. Als je dan opschakelt zonder te koppelen moet de primaire as ineens langzamer gaan draaien, net als de krukas. En dat heeft bij elkaar een behoorlijke massa, die dus ineens een lager toerental krijgt. Daar krijgt het tandwiel van de bak een flinke klap van, veel harder dan wanneer je dat toerentalverschil langzaam laat verlopen met behulp van de koppeling.

Ik ben het met je eens dat als je het met beleid doet het best lang goed kan gaan. Maar het is echt wel slechter voor de tandwielen, door die stootbelasting heb je gewoon meer slijtage.

Dus met een ragcrossbrommer die toch na 2 jaar helemaal afgetrapt is, is het niet erg. Maar bij een oude kreidler ofzo die is is het gewoon niet verstandig om zo te rijden.
 
Blukaap2 15-7-2004 21:00 Print reply

Posts: 9953
Hoeveel vermogen komt daar nu op te staan ?
BTW: als je het goed doet synchroniseert die bak zichzelf, anders zou ie er uberhaupt al niet in vallen.
De versnellingsbak van een motor/brommer werkt natuurlijk heel wat anders dan die van een auto, bij een motor/brommer staan alle tandwielen constant met elkaar in verbinding.
 
Stoere brommers
Blorn 15-7-2004 21:00 Print reply

Posts: 13825
En nog schakeld een auto ook prima zonder koppeling...
 
GroesNap 15-7-2004 21:05 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hoeveel vermogen komt daar nu op te staan ?
BTW: als je het goed doet synchroniseert die bak zichzelf, anders zou ie er uberhaupt al niet in vallen.
De versnellingsbak van een motor/brommer werkt natuurlijk heel wat anders dan die van een auto, bij een motor/brommer staan alle tandwielen constant met elkaar in verbinding.
Als je onbelast (dus met koppeling in) schakelt geeft dat gewoon minder slijtage als met.
En de versnellingsbakken waar ik mee pruts (honda ss50/c50) hebben wel tandwielen die over de bakassen schuiven tijdens het schakelen, en dus niet de hele tijd met elkaar in verbinding staan. Maar hoe dat zit bij andere modellen weet ik dus niet.

En @Blorn, een autoversnellingsbak zit heel anders in elkaar dan een brommerbak, maar ook bij een auto geldt, als je schakelt met koppeling in geeft dat op de lange duur gewoon minder slijtage.
 
StreetFighter 15-7-2004 22:09 Print reply
Posts: 173
als je zonder koppeling gaat schakelen met een gwn brommertje ZONDER race-versnellingsbak verneuk je je bak egt helemaal hor..gaan je tandwielen der egt aan..me neef heeft een rs250 racer die omgebouwd is voor straatgebruik..maar der zit nog steeds een raceversnellingsbak in..die kan duz wel zonder kopelling schakelen..maar als ie dat altijd zou doen is ie ook veel eerder kapot..
 
Soepkip 15-7-2004 22:25 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

als je zonder koppeling gaat schakelen met een gwn brommertje ZONDER race-versnellingsbak verneuk je je bak egt helemaal hor..gaan je tandwielen der egt aan..me neef heeft een rs250 racer die omgebouwd is voor straatgebruik..maar der zit nog steeds een raceversnellingsbak in..die kan duz wel zonder kopelling schakelen..maar als ie dat altijd zou doen is ie ook veel eerder kapot..


Malossi tandwielen zeker?


..Sorry

Maar wat versta jij onder raceversnellingsbak?
 
Kampersjaak 15-7-2004 22:40 Print reply

Posts: 12285
close ratio bak?

 
oderint dum metuant
PaulTSX 15-7-2004 22:57 Print reply

Posts: 485
kan iemand dan is duidelijk uitleggen wat je precies moet doen bij het opschakelen EN afschakelen zonder koppeling
 
http://groups.msn.com/paultsx
-Wheelie-Johie- 15-7-2004 22:58 Print reply

Posts: 2814
wat een lachwekkend topic whahahaha echt lol hoe die gloo17 ofzo uitgelult word door blukaap en nielesi maar er word hier best krom afgelult. als je echt alles exact wil weten moet je maar boeken lezen

op je brommer kun je gewoon zonder koppeling schakelen als je maar gewoon gas terug neemt en trap niet gelijk 3 stuks snellingen terug want dat gaat janken en is idd niet goed.

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX

kan iemand dan is duidelijk uitleggen wat je precies moet doen bij het opschakelen EN afschakelen zonder koppeling


je trekt weg met koppeling en als je bij het eind van je toeren bent dan doe je je rechterhandje ff in mum van tijd naar boven zodat het gas ff stil ligt en dan zet je hem beheerst in zijn 2 en geeft weer (beheerst) volgas.
ligt beetje aan je set up maar kijk uit voor powerwheelies

ennuh goo17 mag gewoon bij ze moeder op schoot nblijven zitten tijdens het opschakelen



Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 15-7-2004 23:03
 
trots BMW e30 325i eigenaar
kpotappel86 15-7-2004 23:01 Print reply

Posts: 2679
het schakelen opzich gaat best goed heb bij me yamaha 2 weken zonder koppelingsmechanisme gerede moest iets van besteld worden je schakelt gewoon op toeren dan gaat het best goed zonder al te veel klappen alleen wegrijden is triest en ze vrij zoeken...gewoon doortrekken en met beleid door tikken gaat perfect... terug schakelen ook maar maar 1 versnelling tegelijk doen... ff afremmen en weer 1...

het kan met iedere brommer en als je het goede toerental zoekt schakelt het best goed(hoge toeren gaat het best rond de 9 ofzo bij mijn yamaha en zulu ook rond die koers rond de 3 4 gaat het klote...

je moet maar kijken...

ik schakelde 'swinters wel eens zonder koppeling(hand in jaszak tindelende vingers) gaat best... hahahaha
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
JCG 15-7-2004 23:06 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaulTSX

kan iemand dan is duidelijk uitleggen wat je precies moet doen bij het opschakelen EN afschakelen zonder koppeling


Opschakelen: gas dicht en schakelen. Je moet het wel goed timen, want als je je gas los laat staat er ven bijna geen "spanning" op de tandwielen. Race motoren, die hebben een knopje die tijdelijk de onsteking onderbreekt, dat geeft het zelfde effect, maar dan hoef je je gas niet los te laten.

Afschakelen: geen idee
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 4624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved