Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20540 - diesel
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Soepkip 15-7-2004 20:36 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

nos is veel makkelijker te maken als diesel

boor gewoon een gaatje in je spruitstuk en daar sluit je zo'n nos fles op aan en als je dan op top rij druk je op een knopje en dan gaat ie nog wat harder



Maar we willen in dit topic helemaal niet harder, maar juist goedkoper rijden, met 16K rpm slijt alles ook nog eens mega snel
 
Blorn 15-7-2004 20:38 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

[...]


Zeur niet zo, daar gaat het nu niet over, we kijken gewoon waarom het niet kan en wat de redenen dus zijn...

Heeft niet met mag ``wel`` en mag `` niet`` te maken..
Ik zeur niet, ik geef info. Voordat we zometeen weer een 'ik ben zo zielig want ik heb een bekeuring' topic hebben. Want wat heb je eraan als je er niet mee mag rijden?

@ Puch_master: STFU noob.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 15-7-2004 20:38
 
opperhoofd 15-7-2004 20:42 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Ik zeur niet, ik geef info. Voordat we zometeen weer een 'ik ben zo zielig want ik heb een bekeuring' topic hebben. Want wat heb je eraan als je er niet mee mag rijden?

@ Puch_master: STFU noob.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 15-7-2004 20:38



Hmmm oke,

Maar je denkt dus dat de ultra moderne politie mannetjes een reageerbuisje uit je benzine tank neemt, en dat vervolgens opgestuurd word naar het ``lab`` om onderzocht te worden of het wel 100% benzine inzit?
 
gonzales 15-7-2004 20:48 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

[...]



Hmmm oke,

Maar je denkt dus dat de ultra moderne politie mannetjes een reageerbuisje uit je benzine tank neemt, en dat vervolgens opgestuurd word naar het ``lab`` om onderzocht te worden of het wel 100% benzine inzit?

doebn ze toch op vrachtwagens enzo ook om te zien als ze wel niet o huisbrandolie rijden ?
 
burn your rubber not your soul
Blorn 15-7-2004 20:52 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

[...]



Hmmm oke,

Maar je denkt dus dat de ultra moderne politie mannetjes een reageerbuisje uit je benzine tank neemt, en dat vervolgens opgestuurd word naar het ``lab`` om onderzocht te worden of het wel 100% benzine inzit?
Ooit het geluid van een dieselmotor vergeleken met die van een benzine motor?

En laatst was er een topic op MF, waarin ong hetzelfde gevraagd werd.. Of het haalbaar was om een motor om te bouwen naar LPG. Het antwoord (kwam van een kennis van mij overigens) was dus nee, omdat je dan niet meer verzekerde bent omdat het brandstof type niet meer klopt. En je dergelijke ombouwsels niet door de keuring krijgt bij de RDW.
 
opperhoofd 15-7-2004 20:55 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Ooit het geluid van een dieselmotor vergeleken met die van een benzine motor?






Het ging om 10% diesel in benzine....
Is dat hoorbaar?
 
GroesNap 15-7-2004 20:55 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Ooit het geluid van een dieselmotor vergeleken met die van een benzine motor?

En laatst was er een topic op MF, waarin ong hetzelfde gevraagd werd.. Of het haalbaar was om een motor om te bouwen naar LPG. Het antwoord (kwam van een kennis van mij overigens) was dus nee, omdat je dan niet meer verzekerde bent omdat het brandstof type niet meer klopt. En je dergelijke ombouwsels niet door de keuring krijgt bij de RDW.
Jij rijdt ook altijd overal keurig 40? Want anders rij je op een ongekeurde brommer, pas op hoor!
 
Blorn 15-7-2004 20:57 Print reply

Posts: 13825
Op een brommer mag je binnen de kom maar 30, dus geen 40. Bovendien rij ik geen brommer dus mag ik overal 50

En vind je zelf ook niet dat je een beetje makkelijk denkt?

Bovendien is jouw manier van denken nog verkeerd, want een opgevoerde brommer hoeft niet perse een niet goedgekeurde brommer te zijn.

En niemand bekend met het verhaal van de auto die op frituurvet liep...?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 15-7-2004 20:58
 
GroesNap 15-7-2004 21:00 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Op een brommer mag je binnen de kom maar 30, dus geen 40. Bovendien rij ik geen brommer dus mag ik overal 50

En vind je zelf ook niet dat je een beetje makkelijk denkt?
Dit topic gaat toch over de techniek, niet of het mag of niet.
Dr zijn hier ook zat topics over opvoeren, dan ga je toch ook niet elke keer neerzetten: "ho stop dit is niet mogelijk, het is namelijk tegen de wet"
 
Joscross 15-7-2004 21:02 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Op een brommer mag je binnen de kom maar 30, dus geen 40. Bovendien rij ik geen brommer dus mag ik overal 50

En vind je zelf ook niet dat je een beetje makkelijk denkt?

Bovendien is jouw manier van denken nog verkeerd, want een opgevoerde brommer hoeft niet perse een niet goedgekeurde brommer te zijn.

En niemand bekend met het verhaal van de auto die op frituurvet liep...?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 15-7-2004 20:58


Wel met het verhaal van de vrachtwagens die op kippenvet lopen
Die komen trouwens wel door de verzekering heen!?
 
opperhoofd 15-7-2004 21:03 Print reply
Posts: 330
Dat is wat ik dus ook wou duidelijk maken...
 
-jaZper- 15-7-2004 23:59 Print reply

Posts: 3841
nog ff 1 ding, waarom denk je dat er in 100 jaar dat rudold diesel zijn uitvinding deed er maar 2/3 motoren zijn geweest met diesel? zegt genoeg lijkt me, te ingewikkeld om het te laten werken
 
groene motoren gaan harder
Blorn 16-7-2004 0:03 Print reply

Posts: 13825
Ingewikkeld is het niet. Wel lomp, zwaar en sloom (al worden de diesels wel steeds sneller).
 
User 927 16-7-2004 0:10 Print reply

Posts: 6405
Komt geloof ik binnenkort neie motor uit met dieselmotor, maar veel weet ik er niet van af. Had wel foto's gezien, best leuk ding
 
arrier 16-7-2004 11:23 Print reply
Posts: 2221
nu zegge jullie wel dat diesel perse kompressie nodig heeft maar als je nou in een pannetje diesel doet en je stookt het goed warm dan brand het toch ook zonder compressie
als je nou gewoon een gloeibougie dr in gooit die net iets warmer is dan de ontbrandingstemperatuur van diesel dan bouw je dr injectie op als hij op het bovenste dode punt is spuit hij de diesel erin dan verbrand de diesel toch gewoon door de heel erg warme gloeibougie dus zou het toch lopen?
 

Dit topic is 4230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved