Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - diesel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20540 - diesel
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 15-7-2004 12:43 Print topicpost
Posts: 2221
ik weet het dr zijn al veel topics over diesel geweest de een zeg dat het wel gaat de ander niet blablablabla
maar ik had dus t volgende idee:
t lukt niet omdat bij een normale diesel de zuurstof zo hard word samengeperst dat het heel warm word als je dan de diesel inspuit ontbrand het gelijk.
maar als het s winters heel koud is moeten ze soms voorgloeien zodat het wat warmer word en wat gemakkelijker ontbrand

nu heb een brommer natuurlijk heel weinig compressie dus zal de lucht niet echt warm worden maar als je nou een constante gloeibougie heb die ongeveer op de ontbrandingstemperatuur van diesel blijft en dan injectie op je brommer maakt zou het dan werken?
heeft iemand nog ideeen wat probleme op kan gaan leveren ik zit al over de injectie te denke hoe dat moet gaan lukke.
maar ik vond dit misschien wel een leuk project voor op een puch ofzo
 

opperhoofd 15-7-2004 14:25 Print reply
Posts: 330
Een diesel moet megaveel compressie hebben
 
bart de scootergek 15-7-2004 14:26 Print reply

Posts: 8916
volgens mij als je hem warmrijd, kun je er daarna gewoon diesel in doen dacht ik hier ooit eens gelezen te hebben.
 
Honda RC-33
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-7-2004 14:27 Print reply

Posts: 17929
diesel moet indd veel compressie hebben

je zou t kunne testen op een di-tech die al goed warm is
 
opperhoofd 15-7-2004 14:29 Print reply
Posts: 330
veel te weinig compressie, en volgens mij door de hogere compressie word de motor/cilinder ook veel warmer en heeft een een betere koeling nodig..
 
-Niellesie- 15-7-2004 15:40 Print reply

Posts: 6454
probeer op ori mt die hebveel compressie of op een 80 blok met 100 immi oid moet mischien wel lukken maar ik geef je weinig kans van slagern

(op een puch werkt et niet zelf getest(benzine was op))
 
allalallalallalalallalala
puch_master 15-7-2004 15:43 Print reply

Posts: 3429
compressie van opel astra 1.7D is 1:23 minimaal
dat haal je (waarschijnlijk) nooit met een brommer
 
Toyota AE86 Levin coupé
bart de scootergek 15-7-2004 15:45 Print reply

Posts: 8916
zorg voor een te krappe squish, en rij gewoon op benzine en je keijgt hetzelfde effect.
martijn had het op zijn mt, zat te lange drijfstang op en hierdoor bleef zijn brommer aan nadat hij contact had omgedraaid en zelfs bougiedop eraf had gehaald.
 
Honda RC-33
-Niellesie- 15-7-2004 15:45 Print reply

Posts: 6454
mischien ist wel mogelijk lpg erop te bouwen
 
allalallalallalalallalala
bart de scootergek 15-7-2004 15:46 Print reply

Posts: 8916
tank op je rug of niet?
 
Honda RC-33
senda freak 15-7-2004 15:47 Print reply
Posts: 171
Ooit (lang geleden) met m'n zatte kop al eens een puchje bijgetankt met diesel... (tja allemaal boeren hier dus allemaal dieseltank) en het werkte wel...

Eerst warm gereden (goed warm door op stut plankgas te laten lopen) en toen diesel door de benzine heen gedaan (90% diesel 10% benzine), het dampte onzettend (duh) en je moest hem opslepen (achter de trekker) maar hij liep wel (ook zonder bougiedop) maar als je je snelheid minderde sloeg hij gewoon af... Maar ik denk dat je je carb wel anders af moet stellen zodat hij beter loopt...

Daarna was alles verkoolt, uitlaat zat ongeveer dicht, alles vet, dus goed is het niet...

Dit bericht is ge-edit door senda freak op 15-7-2004 15:48
 
Officieel Team DR teambaas... www.drekracers.nl
-Niellesie- 15-7-2004 15:49 Print reply

Posts: 6454
gewoon tank aan de zijkant vastlassen van je puch is wel goedkoop
 
allalallalallalalallalala
-Niellesie- 15-7-2004 15:51 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda freak

Ooit (lang geleden) met m'n zatte kop al eens een puchje bijgetankt met diesel... (tja allemaal boeren hier dus allemaal dieseltank) en het werkte wel...

Eerst warm gereden (goed warm door op stut plankgas te laten lopen) en toen diesel door de benzine heen gedaan (90% diesel 10% benzine), het dampte onzettend (duh) en je moest hem opslepen (achter de trekker) maar hij liep wel (ook zonder bougiedop) maar als je je snelheid minderde sloeg hij gewoon af... Maar ik denk dat je je carb wel anders af moet stellen zodat hij beter loopt...

Daarna was alles verkoolt, uitlaat zat ongeveer dicht, alles vet, dus goed is het niet...

Dit bericht is ge-edit door senda freak op 15-7-2004 15:48
wij hadden gewoon volgegoten met benzine hij deed wel plof plof maar da was ut en ranzige bende idd alles zat eronder

frituurvet als olie door benzine flikkeren werkt wel ruikt ook lekker(vooral gebruikte)
 
allalallalallalalallalala
bart de scootergek 15-7-2004 15:51 Print reply

Posts: 8916
aan hoeveel liter tank zat je te denken dan?
lijkt me wel fijn rijden, heb je hem volgegooid, wijkt hij constant naar een kant af.
 
Honda RC-33
-Niellesie- 15-7-2004 16:00 Print reply

Posts: 6454
hmmz een 20 liter tank tussen je frame zetten?
 
allalallalallalalallalala
opperhoofd 15-7-2004 16:01 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

hmmz een 20 liter tank tussen je frame zetten?


Jij bent echt sneu
 

Dit topic is 4227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved