hoi
ik heb afgelopen zondag een opknap vespa gekocht. Meteen mijn eerste eigen sleutelbrommertje maar nou ben ik bezig om mijn blok schoon te maken en kwam ik erachter dat er tussen het carter deksel en de carter waar normaal een pakking zit??? daar zit allemaal hars tussen en krijg um dus niet open en denk wel dat het een keer nodig is omdat het hele blok onder een dikke laag koek zat.
Nog een vraagje ik krijg mijn bougie met geen mogelijkheid los met de bougiesleutel.
En de carburateur kun je bij een vespa niet afstellen? alleen stationair stelschroef zie ik.
Alvast bedankt
Die hars zal wel vloeibare pakking zijn. Als je zeker weet dat alle bouten en moeren los zijn gewoon hard trekken/draaien met het deksel. Niet gaan wrikken, want dan kan hij gaan lekken.
Ik neem aan dat je de goede kant op draait? Kruip olie al geprobeerd? Het zou kunnen dat het vastgeroest zit ofzo, anders haal je gewoon een ander kopje en een nieuwe bougie, mocht je hem helemaal niet loskrijgen.
En die carburateur zal wel net zoiets zijn als een 12mm bing die standaard op een Puch zit, waarbij je alleen de sproeier kunt verwisselen.
dat die carterdeksel blijft hangen is niet gek dat is bij veel van die blokjes maar hij kan eraf door lang te proberen en te draaien en op een gegeve moment komt ie los.
idd warmstoken, heb ik pas nog gedaan. Kan ook met een verfafbrander, als ie goed heet is valt ie dr zowat vanzelf af, anders met de rubbere hamer aan de gang, ikzelf heb heel zachtjes op de krukas geslagen, ging perfect... suc6.
beetej wrikken enzo krijg je best los hoor op een origi vespa zit een del'lortho 10/10 10mm dus daarvoor zijn gewoon alle sproeiers voort te krijgen hoor... je hebt geen luchtschroef neej dat klopt...
bougie je draait wel linksom hoop ik... verleng je sleutel met een pijp ofzo.. draai je het verrot ken je altijd nog andere kop halen...
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<