Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda NSR50RX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20520 - Honda NSR50RX
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

shibby 21-7-2004 23:03 Print reply

Posts: 770
jah als je een gt4 en een ge2 standaard belgisch
zou tunen tot het maximum zou je geen verschil meer merken.
optie is natuurlijk een GE2 laten tunen, dan gaatie sneller als standaard GT4
 
opperhoofd 21-7-2004 23:06 Print reply
Posts: 330
K heb een GE2 die getuned gaat worden voor mijn ns1
 
bart de scootergek 21-7-2004 23:07 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

ja is een optie

maar van die race cilinders zijn de spoelpoorten en boostpoorten meestal ook vrij groot en goed getimed

en dit is voor bijna niemand mogelijk om zelf te tunen en om hem bijna volledig overeen te laten komen met de race cilinder


alsof de grootte iets zegt
 
Honda RC-33
boostah 21-7-2004 23:08 Print reply
Posts: 308
tja begrijp ik wel maar richting en stuff is ook iets meer naar het midden gericht dacht ik
en de oppervlakte is ook iets groter (als onze meting klopten)
 
Joscross 21-7-2004 23:09 Print reply

Posts: 12501
Cilinders hebben ook veel tuningspotentieel omdat er vrij veel ruimte voor is/dikke wanden ed geloof ik
Ze zijn beiden wel gewoon gietijzer toch?
 
boostah 21-7-2004 23:10 Print reply
Posts: 308
tja mijn GE2 was opgeboort tot hij 58cc had dacht ik

wel een dun wandje maarja goed voor de koeling toch

+nog eens de uitlaatpoort aangepast
geraakte op mijn mtx rond de 75 dacht ik met ori belgishe pijp (beste voor ge2 volgens mij) en 16mm carb

Dit bericht is ge-edit door boostah op 21-7-2004 23:11
 
gonzales 21-7-2004 23:12 Print reply

Posts: 1319
getunde gt4 en ge2 maakt geen enkele reet uit . aan gt4 is minder werk das alles
 
burn your rubber not your soul
boostah 21-7-2004 23:14 Print reply
Posts: 308
zoals ik al zei zijn de spoel en boostpoorten iets anders en dit is voor velen toch een probleem om te tunen
 
Blukaap2 21-7-2004 23:16 Print reply

Posts: 9953
Volgens mij kun je de GT4 ook stukken verder tunen dan de GE2
 
Stoere brommers
shibby 21-7-2004 23:16 Print reply

Posts: 770
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

tja mijn GE2 was opgeboort tot hij 58cc had dacht ik

wel een dun wandje maarja goed voor de koeling toch

+nog eens de uitlaatpoort aangepast
geraakte op mijn mtx rond de 75 dacht ik met ori belgishe pijp (beste voor ge2 volgens mij) en 16mm carb

Dit bericht is ge-edit door boostah op 21-7-2004 23:11


volgens mij ga je door dat boren, de timingen naar de klote helfen, niet ? want als je al zover laat honen...
 
boostah 21-7-2004 23:17 Print reply
Posts: 308
tja das ook niet gans juist

zolang je het juiste materiaal hebt kun je elke cilinder met hetzelfde aantal poorten en de zelfde boring (ge2 en gt4 is dit hetzelfde) even ver tunen
 
shibby 21-7-2004 23:18 Print reply

Posts: 770
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Volgens mij kun je de GT4 ook stukken verder tunen dan de GE2


denk je?
het zijn allebei exact dezelfde cilinder? niet dan, als je ze allebei optimaal laat tunen, dan gaat de GE2 zijn minderwaardige timingen niet meer hebben, je betaalt gewoon meer om de GE2 te laten afwerken dan de GT4... kan zijn dat ik er compleet naast zit, maar ach ...
 
boostah 21-7-2004 23:19 Print reply
Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shibby

[...]


volgens mij ga je door dat boren, de timingen naar de klote helfen, niet ? want als je al zover laat honen...


had ik niet echt problemen mee

volgens degene die het had gedaan hadden de poorten nog steeds dezelfde richting en opp

(heb het wel zelf niet gecontroleert)

ik denk dat het gewoon afhangt van hoe de poorten zijn aangesloten op de vertikale schacht die hen voedt
 
gonzales 21-7-2004 23:38 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Volgens mij kun je de GT4 ook stukken verder tunen dan de GE2

nee fout een ge2 is even snel als een gt4 grootste verschil ligt in groter membraamschelp aar waar je membraam inkomt . van gt4 past daar standaard een cr80 membraam in en van ge2 moet je dat bijdremelen .
 
burn your rubber not your soul
de_koen 22-7-2004 9:59 Print reply

Posts: 5595
goh wat een geblaat hier weer

standaard ge2 leverd top vermogen op 9.5k ofzo, niet 13k boostah... nah lang doortrekken maakt hij mss wel 13k ja, maar dat doet elke cil

en beste pijp op mtx voor ge2 is proma, dan rij je ontuned 85 echte...

overigens heb je 47mm zuigers , dan zit je al tegen de 68cc oid, ipv 58cc... je cilinder is dan wel pak laagtoeriger geworden...

je maat zal trouwens wel gewoon een immi gehad hebben, gemaakt van de buitenmal van een gt4, oa charmoo enz doen dit, verklaart ook waarom dat ding zo'n "grote" boring had

gt4 heeft idd ander membraan gedeelte, maar ook andere vorm van boostpoort .ge2 kan je niet dezelfde "vorm" geven als gt4 (volgens tuner waarmee ik sprak)

Je hebt ook gt4 membranen/inlaatspruitstukken, dat zijn die met dat witte opvul stukje in om de flow te verbeteren



In Belgie racen de meesten met ge2 overigens.

Ik rij nu met blote nsr met ge2 licht bijgewerkt, 16 keihin, gt4 membraan, en onbekende snelle uitlaat, 15-38 vertand ,105digi, moet wel geluk hebben dat hij 6de trekt dan, met 14-38 reed ik vlot 97digi, dan plat liggen en 100digi

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 22-7-2004 10:01
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 10998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved