Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vespa Ciao wil niet sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20494 - Vespa Ciao wil niet sneller
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 13-7-2004 14:37 Print reply

Posts: 2506
nee ik heb geen W-poort uitlaat, het is een soort extra boostpoort, in het midden van de cilinder
@ aprilia AF-1: de inlaat is al uitgeboord naar 13mm
@ poesje: andere poelie? er ligt nu de ori poelie op, maar hij trekt al slecht, zal met kleinere nog wel erger zijn, ff kijken ik heb een kleinere liggen maar geen snaar volgens mij, ff zien
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
arie-de-arier 13-7-2004 14:39 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: poesje

das pas een uitlaatpoortje voor een vespa!!!
woow g?????k


lijkt heel groot is het niet, en stfu nu
 
Allah is beter
Aprilia-AF1 13-7-2004 14:41 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

zonde waar zijn die krengen eigelijk allemaal op begrenst?
overbrening in t blok? secundaire overbrenging?
luchtfilter?
uitlaat...

wat zou je dan wel aan uitlaten kunnen halen voor zon ding? is best nieuw model
[...]


Ik zelf had op mn ciao mix de Simonini Calibrata, maar deze is wel erg duur. Beter koop je een Polini SP carbon, oid.
Dit zijn kwalitatief goede uitlaten , met leuke resultaten, en een prachtsound. Koop iig geen techno circuit, proma city power of weet ik veel wat, zou zonde zijn van je setup nu.
Begrenzing zit er amper op, als je een snor hebt, snorklok vervangen door bromklok, je kunt wat met poulies proberen,luchtfilter, cilinder & carb. scheelt al een hoop, en als je een vario overbrenging hebt, is ook wel leuk.. Bij ons is een jongen met een ciao met vario, trekt binnen 7 seconden naar de 100


 
Marcel.
bart de scootergek 13-7-2004 14:42 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


lijkt heel groot is het niet, en stfu nu


totaal nutteloze poortvorm ook, kan alleen wel erg breed, maar dat kan een vlinder ook. tis dat het cilindertje zo goedkoop, alu is, en het de afwerking van een gila heeft.

en nu weer ontopic

kleinere poulie kan toch wel, je kan je achterwiel toch stellen of niet
 
Honda RC-33
chriss 13-7-2004 14:44 Print reply
Posts: 1859
was meer van plan zon 40 te gaan rijden met dat ding. als k em koop vanavond ff kijken naar luchtfilter enzo... wat bedoel je met klok? overbrenging in het blok ofzo?

zit er begrenzing in uitlaat(poort)?

en wat voor uitlaat zou ik op een ciau mix kunnen zetten dan?
 
bart de scootergek 13-7-2004 14:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

was meer van plan zon 40 te gaan rijden met dat ding. als k em koop vanavond ff kijken naar luchtfilter enzo... wat bedoel je met klok? overbrenging in het blok ofzo?

zit er begrenzing in uitlaat(poort)?

en wat voor uitlaat zou ik op een ciau mix kunnen zetten dan?


dat is de overbrenging die in het achterwiel zit, bij een snorbrommer is die vertanding zodanig dat de top lager is als bij een bromblok.
 
Honda RC-33
chriss 13-7-2004 14:49 Print reply
Posts: 1859
oh ok. wat is ongeveer max snelheid wat je met dat ding kan halen? je kan toch ook met poulies gaan kloten of niet?

moet ongeveer 40 lopen.....

heb dus echt geen verstand van die vespa krengen... en als je dr nu es een cheape 70 onder gooit kom je dan beetje van de plaats of niet?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


dat is de overbrenging die in het achterwiel zit, bij een snorbrommer is die vertanding zodanig dat de top lager is als bij een bromblok.

 
Aprilia-AF1 13-7-2004 14:51 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

was meer van plan zon 40 te gaan rijden met dat ding. als k em koop vanavond ff kijken naar luchtfilter enzo... wat bedoel je met klok? overbrenging in het blok ofzo?

zit er begrenzing in uitlaat(poort)?

en wat voor uitlaat zou ik op een ciau mix kunnen zetten dan?

Begrenzing in de uitlaat is een expansiepijpje, meestal vlak na de bocht.
Gewoon een hol pijpje, die de doorgang versmalt. Deze kun je er met een hamer & schroevendraaier/bijtel zo uittikken. Pas wel op dat hij niet naar beneden zakt, dan krijg je hem er moeilijk uit
 
Marcel.
JCG 13-7-2004 14:56 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

oh ok. wat is ongeveer max snelheid wat je met dat ding kan halen? je kan toch ook met poulies gaan kloten of niet?

moet ongeveer 40 lopen.....

heb dus echt geen verstand van die vespa krengen... en als je dr nu es een cheape 70 onder gooit kom je dan beetje van de plaats of niet?
[...]



van zelf plaats komt die dan wel hoor, verwacht alleen geen 120 ofzo, ciao's zijn gewoon niet al te snel. Maar citta's (dezelfde motorblok) kunnen 40 wel halen met ori cilinder.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
theredone51 13-7-2004 15:01 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia-AF1

en als je een vario overbrenging hebt, is ook wel leuk.. Bij ons is een jongen met een ciao met vario, trekt binnen 7 seconden naar de 100




wat voor setup heeft die? en wat voor gewichten erin?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Aprilia-AF1 13-7-2004 15:02 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


van zelf plaats komt die dan wel hoor, verwacht alleen geen 120 ofzo, ciao's zijn gewoon niet al te snel. Maar citta's (dezelfde motorblok) kunnen 40 wel halen met ori cilinder.

Max. snelheid = 100,110 zoiets.
Maar dan moet je echt je best doen, en echt fyn rijdt het niet zo zonder fatsoenlike vering
 
Marcel.
Aprilia-AF1 13-7-2004 15:03 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


wat voor setup heeft die? en wat voor gewichten erin?

Poeh ..
Staat geloof ik op polini.ch ofzo, heb hem eens gezien..
Zal eens zoeken ..
 
Marcel.
JCG 13-7-2004 15:08 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia-AF1

[...]

Max. snelheid = 100,110 zoiets.
Maar dan moet je echt je best doen, en echt fyn rijdt het niet zo zonder fatsoenlike vering


, en dan die kleine flut remmetjes nog. Echt wat voor een camikaze piloot.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Aprilia-AF1 13-7-2004 15:11 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

[...]


, en dan die kleine flut remmetjes nog. Echt wat voor een camikaze piloot.

KLopt, maar en EBR voorvork met schijfrem of puch vorkje werkt meestal ook wel

 
Marcel.
NSR RULEZZ 13-7-2004 15:20 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia-AF1

[...]

KLopt, maar en EBR voorvork met schijfrem of puch vorkje werkt meestal ook wel


je kan je beter druk maken om je achterbrug je voorvork houd het wel ff vol
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 4489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved