Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder warmgedraaid...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20481 - Cilinder warmgedraaid...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Davidjuhh 12-7-2004 18:44 Print topicpost

Posts: 367
Goed ik heb een zeta 70 cc, met vierkleps membraan, en een 21 mm dell ortho, met 140 sproeier. Proma uitlaat en twinair filter (zo'n spons).
Reed als een trein, maar nou heb ik een warmloper gehad. Wiel blokkeerde dus brom in de berm en verder lopen.
Kom ik 's middags om em op te halen, ik ff voelen aan de kickstarter, en hij kon gewoon slagen maken.
Dus ik probeer em aan te lopen, en dat lukte heel vreemd... Maar goed, natuurlijk niet de prestaties als van te voren, btje logisch . Geen compressie meer etc etc.
Maar nu komt de vraag, hoe kan het dat ie een warloper heeft? Sproeier te klein? Te veel lucht?
Please help...

En dan nog een vraag weet iemand wat het kost om een nieuwe chroom wand te laten zetten?

Alvast bedankt!!


EDIT: Sorry is de tweede

Dit bericht is ge-edit door Davidjuhh op 12-7-2004 18:46
 

Joscross 12-7-2004 18:59 Print reply

Posts: 12501
Waarschijnlijk een te kleine sproeier ja, of zoog je brommer mischien valse lucht?

En een nieuwe wand in je cilinder laten zetten kost erg veel, ben je goedkoper uit met een nieuwe cilinder..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 12-7-2004 19:02
 
Davidjuhh 12-7-2004 19:10 Print reply

Posts: 367
Oke euhm, iig geen valse lucht, nog op gechecked. En ik rij meestal op de choke omdat hij niet goed rijd gewoon (omdat dus de sproeier te klein is ) Niet slim dat weet ik, maar kan dat zo snel effect hebbe dan? En als ik em nou minder lucht geef door een ander luchtfilter derop te doen zou dat dan helpen?

 
bart de scootergek 12-7-2004 19:10 Print reply

Posts: 8916
waarom geen grotere sproeier?
 
Honda RC-33
Joscross 12-7-2004 19:12 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Davidjuhh

Oke euhm, iig geen valse lucht, nog op gechecked. En ik rij meestal op de choke omdat hij niet goed rijd gewoon (omdat dus de sproeier te klein is ) Niet slim dat weet ik, maar kan dat zo snel effect hebbe dan? En als ik em nou minder lucht geef door een ander luchtfilter derop te doen zou dat dan helpen?


Door minder luchttoevoer zou je het kunnen compenseren ja..
Maar ik zou gewoon een goeie sproeier er in zetten
 
Davidjuhh 12-7-2004 19:16 Print reply

Posts: 367
Oke grotere sproeier is het best, goed dan doe ik dat.
Maar... (there's alway's a but ) Ik heb nu dus 140 en rijd niet jovel... Kun je ergens een formule ofzo vinden om de juiste sproeiermaat te zoeken? Of moet ik gewoon gokken en 160,180 nemen?

 
bart de scootergek 12-7-2004 19:18 Print reply

Posts: 8916
bougiekleur?

wit=te klein
zwart= te groot
koffiebruin= goed

dus als hij nu wat witjes is, dan ga je naar 150 toe, is hij mega wit dan 160. en dan iedere keer kijken of hij groter of dat hij kleiner moet.
 
Honda RC-33
Davidjuhh 12-7-2004 19:20 Print reply

Posts: 367
God ja, is ook zo, de bougie hehehe thanks

Iemand iets meer info over dat cilinder wandjes gedoe????
 
bart de scootergek 12-7-2004 19:28 Print reply

Posts: 8916
wand erin zetten was iets van 180 euro ofzo, niet de moeite waar voor die zeta denk ik. maar je weet natuurlijk niet hoe erg je wand er aan toe is. trek hem los en misschien alleen ff poetsen en een nieuwe zuiger erin.
 
Honda RC-33
Davidjuhh 12-7-2004 19:51 Print reply

Posts: 367
Oke ik trek em der morgen wel af, en dan zien we weer. Jongens bedankt!!
Wat mij betreft is deze topic gesloten
greets
 
de_koen 13-7-2004 11:59 Print reply

Posts: 5595
140 keihin is redelijk groot op een 70cc hoor
Kijk dus maar naar valse lucht ed

Met welke olie reed je btw ?


 
Honda 5-Bak te koop
-jaZper- 13-7-2004 12:15 Print reply

Posts: 3841
beetje vaag dat hij na een warmloper meteen minder compressie heeft enzo, ik kan niet echt verschil merken kwa compressie en presaties, misschien toch iets meer aan de hand? aka zuigerveren ofzo
 
groene motoren gaan harder
jupiler 13-7-2004 21:06 Print reply
Posts: 846
ja vindt ik ook een beetje vaag dat je gelijk compressieverlies merkt....heb zelf pas nog 3 warmlopers achter elkaar gehad en zelfs toen hadk nog geen merkbare compresievelies.....misschien toch je zuigerveer gebroken dan ofzo
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
gonzales 13-7-2004 21:10 Print reply

Posts: 1319
als je warm genoeg klomt slijt je zuigerveer ZEER snel en daardoor gebeurdt et dat je geen compressie meer hebt . zuiger en zuigerveer kunnen zeer snel beginnen slijten . pakweg slijtage van 1 op 10.000 dus slijtage die je op 1km doet kan bij te hoge temperatuur 10.000keer zo groot worden dus heb je op 1km de wslijtage die je op 10.000km doet
 
burn your rubber not your soul

Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved