Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Tzr - 9000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20444 - Yamaha Tzr - 9000 toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CC x-power 11-7-2004 2:03 Print topicpost

Posts: 1215
Heb m'n tzr nu nog wat meer ontgrenst en nu ga ik gemakkelijk naar de 9000 toeren, maar m'n pa vind dat ik hem wat forceer wat ik dus niet vind, maarja;..

Vraag : Als ik nu altijd naar de 9000 toeren trek, ipv vroeger naar de 7000-7500; zal dit veel meer slijtage en een KORTERE levensduur van de cilinder geven ? of het hele motorblok...
 
CC

Joscross 11-7-2004 3:51 Print reply

Posts: 12501
Ja
maar 9k is imo niet erg veel hoor..
En als je goed warmrijd zal dat reuze meevallen..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-7-2004 3:51
 
[RRT] Lost-P 11-7-2004 8:57 Print reply
Posts: 4578
k denk niet dat je dat erg merkt....van 7500 naar 9000 toeren...En idd wat Joscross zei, 9000 is nog niet veel
 
Chille Tune shit dan
Blukaap2 11-7-2004 9:33 Print reply

Posts: 9953
Als ie maar warmgereden is en fatsoenlijk gesmeerd.

Boeie....
 
Stoere brommers
-Wheelie-Johie- 11-7-2004 10:02 Print reply

Posts: 2814
9k is niks je doet echt nog iets verkeerd lijkt me. hij moet makkelijk 10k - 11k kunnen halen. als je hem opvoert looptie 13000
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Hannes 11-7-2004 10:47 Print reply

Posts: 4530
Ik schakel altijd over bij de 6d ongv. Maar het zal zeker wel een klein beetje meer slijten, maar echt niet zo dat je morgen je brommer weg kan gooien. Denk niet dat jij daar nog probs mee zal krijgen op de tijd die je op je tzr rijd.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Cebess 11-7-2004 12:55 Print reply

Posts: 1203
Ik rij zo'n beetje tussen de 8k en de 10k. Doortrekken naar de 11k gaat wel maar heeft weinig zin, alleen in de 6de versnelling laat ik hem verder gaan dan 10k.

Owja en slijtage wordt best meer maarja sloom rijden heb ik persoonlijk ook weinig zin in. Ik rij nu met deze brommer al zo'n 13.000 km waarvan 9.000 met deze cilinder.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 11-7-2004 12:57
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Punk [Dave] 11-7-2004 13:21 Print reply

Posts: 7003
kheb nu een best hoogtoerige uitlaat.. dus trek em door tot de 12k, daar stopt me powerband ongeveer nu.. binnekort die 80cc eronder.. dies laagtoerig.. dus zal dan wel minder worden maar 9k is egt nie veel hor
 
Greppel 11-7-2004 13:23 Print reply

Posts: 478
ik trok mn mt met zn 70imi en bigone uitlaat altijd wel tot 11k, zal nu wel flink wat lager worden met mn nieuwe standaard mb8 blok en standaard 80cc uitlaatje...

9k stelt niet veel voor, laat staan dat het je cilinder oid veel sneller gaar maakt
 
<== kijk, greppel <==
User 927 11-7-2004 14:08 Print reply

Posts: 6405
Met een RX (met snelle pijp) trek ik em rustig tot de 10k, gaatie echt niet stuk van. En met m'n MT maak ik nog wel meer toeren.

En schakelen bij de 6k Hannes? Hmmz, valt dat ding dan niet terug? Dan zittie ja nog niet eens in z'n powerband
 
Nightbat 11-7-2004 14:31 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Met een RX (met snelle pijp) trek ik em rustig tot de 10k, gaatie echt niet stuk van. En met m'n MT maak ik nog wel meer toeren.

En schakelen bij de 6k Hannes? Hmmz, valt dat ding dan niet terug? Dan zittie ja nog niet eens in z'n powerband


Jawel, zo'n AM6je begint bij 5000/5500 te trekken
de mijne blijft kracht geven tot 11K
daarna word het nutteloos

Forceren zal wel meevallen, vind dat bij m'n
Rs2 het zelfs "te makkelijk" loopt
(volledig ontgrenst)
 
Tyler 11-7-2004 14:37 Print reply
Posts: 171
ik trek meestal tot de 11 12 met mijn 70cc en homoet special
 
http://groups.msn.com/Tylerandeweg/homepage
Cebess 11-7-2004 17:40 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CC x-power

Heb m'n tzr nu nog wat meer ontgrenst en nu ga ik gemakkelijk naar de 9000 toeren, maar m'n pa vind dat ik hem wat forceer wat ik dus niet vind, maarja;..

Vraag : Als ik nu altijd naar de 9000 toeren trek, ipv vroeger naar de 7000-7500; zal dit veel meer slijtage en een KORTERE levensduur van de cilinder geven ? of het hele motorblok...


Hehe mijn pa zei hetzelfde, komt omdat die brommers van vroeger niet zo hoogtoerig waren.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
[RRT] Lost-P 11-7-2004 17:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Hehe mijn pa zei hetzelfde, komt omdat die brommers van vroeger niet zo hoogtoerig waren.


wat zei je?

13000 toeren met mn 50 imi voor MT


Edit: MT vind ik "vroegah" ja



Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 11-7-2004 18:01
 
Chille Tune shit dan
Cebess 12-7-2004 2:12 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


wat zei je?

13000 toeren met mn 50 imi voor MT


Edit: MT vind ik "vroegah" ja



Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 11-7-2004 18:01


Lol mijn pa is 62, toen hadden ze nog geen mt's laat staan imitatie cilinders voor een mt
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
kpotappel86 12-7-2004 10:20 Print reply

Posts: 2679
kan echt geen kwaad hoor ik rij altijd ronde de 10k en heb 1 keer zuiger vervangen bij de 18.000 km...

dus ja...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 2389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved