Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - o-ring nsr kop, mallossi 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 557 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20441 - o-ring nsr kop, mallossi 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boertie 10-7-2004 22:39 Print topicpost

Posts: 565
ik heb m'n mallossi uitlaten boren/honen naar de grootste overmaat 46,3 en daar een nieuw mallossi zuigertje voor gekocht van 60 euro. Ik heb toen m'n originele kop ook heengebracht die zou aangepast worden aan een 70cc voor 15 euro. Toen ik hem weer kreeg was alles netjes voor elkaar en had hij er een 0-ring ingedraaid is altijd dicht zei hij. Dus gemonteerd en eerst is inrijden 100 km gereden keertje naar de 9.000 toeren trekken want onder de 8500 ist niks aan. rij ik ongeveer 80 in de 6e versnelling goed door laten trekken houd hij in 1x op ik dach shit dus koppeling in geknepen ff gewacht tot hij wat afgekoeld was toen in de 1e en ff kijken of die nog vast zat gelukkig nie meer. Door vriend naar huis laten slepen en gedemonteerd. Paar glim plekjes weg geschuurd nieuwe o-ring erin want die was kapot en weer rijden naar 100 km weer ff los trekken reed ik 100 op teller weer vast. toen dacht ik hier klopt iets nie. dus paar foto's. Dur zijn een paar hoekjes uit de kop omdat hij de ring te dicht bij de koelgaten gedraaid heeft. valt hier wat aan te doen. alu lassen, locktite? en dan weer vlak maken of kan ik beter me andere kop heen brengen en die in 1x goed laten maken. De bromboer heeft het uiteindlijk verkeerd gedaan.

hier me kop met de stukjes uit de rand weg bij die gaten

niet echt duidelijk

hier zuiger met glimplekjes
waar kan dit aan liggen de o-ring is steeds kapot als ik hem er af haal na dat hij is vast/warm gelopen. Ik denk dat die kop nie goed is maar kun je daar nog wat aan laten doen? en kop is van alu toch ofniet kan ik misschien opt werk laten lassen is dat optie?
 

Ralf 10-7-2004 23:54 Print reply

Posts: 9073
Andere kop, cilinder poetsen, nieuwe zuiger en branden.
 
arie-de-arier 10-7-2004 23:57 Print reply

Posts: 10000
en dat mag de bromboer betalen
 
Allah is beter
-Niellesie- 11-7-2004 0:52 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Andere kop, cilinder poetsen, nieuwe zuiger en branden.

cilinder was nu op ze grootst
 
allalallalallalalallalala
Blukaap2 11-7-2004 9:33 Print reply

Posts: 9955
Niet.
 
Stoere brommers
CARMAGE 11-7-2004 10:47 Print reply
Posts: 151
Gewoon naar de winkel vriendelijk uitleggen dat het niet juist is en waarschijnlijk geeft hij je wel een nieuwe. Zij willen immers geen slechte reclame
Wij hebben het een keer met onze auto voorgehad naar de invoerder geschreven. BAM nieuwe turbolader

trouwens maar dat zal hier niets mee te maken hebben hoor. Als je inrijdt toch nog even iets langer wachten om hem eens door te laten trekken.
 
Carmi
Mark_o 11-7-2004 11:01 Print reply
Posts: 232
mijn malossie cilinder zit nu op 47.2mm
 
de_koen 11-7-2004 11:04 Print reply

Posts: 5595
en je kopmoeren op 12Nm oid vast zetten, denk dat jij ze nogal vast trekt

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 11-7-2004 11:04
 
Honda 5-Bak te koop
John Huijben 11-7-2004 11:06 Print reply

Posts: 2433
na 100 km kan je hem echt wel ns goed door laten trekken hoor, kweenie hoe jij inrijd maar normaal moet zon cilinder dat echt wel kunnen hebben hoor.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bart de scootergek 11-7-2004 11:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

en je kopmoeren op 12Nm oid vast zetten, denk dat jij ze nogal vast trekt

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 11-7-2004 11:04


precies, dat slijtspoor rechts lijkt me precies op de plek waar een tapeind zit, dus volgende keer momentsleutel doen maar.
 
Honda RC-33
boertie 12-7-2004 18:42 Print reply

Posts: 565
tja dat zei de bromboer ook al maar ik draai hem met een heel klein rateltje aan waar net als grootste een 12 oppast en dan nie strak maarja, toch maar ff momentsleutel proberen. ik zit al op 46,3 maar ik denk dat deze zuiger nog wel kan als ik die plekjes ff poleist. en van die kop zie ik nog wel
 
Pingu 12-7-2004 19:54 Print reply
Posts: 1842
zuiger polijsten:S ?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 12-7-2004 20:04 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boertie

tja dat zei de bromboer ook al maar ik draai hem met een heel klein rateltje aan waar net als grootste een 12 oppast en dan nie strak maarja, toch maar ff momentsleutel proberen. ik zit al op 46,3 maar ik denk dat deze zuiger nog wel kan als ik die plekjes ff poleist. en van die kop zie ik nog wel
Doe dat dan weet je zeker dat je wand strax naar de klote is
 
boertie 12-7-2004 21:48 Print reply

Posts: 565
moet die stroef blijven dan, ik bedoel met die hele kleine ribbeltjes. Dus die glimpleksjes zijn glad en moet ik een nieuwe zuiger , nouja ik zie wel. koop ik liever een nieuwe cilinder.
 

Dit topic is 619 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved