Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch probleempje -> puch-kenners gezocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20439 - puch probleempje -> puch-kenners ge...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 10-7-2004 22:17 Print topicpost

Posts: 1729
ik heb dus een puch maxi-s gekocht voor m'n vrienden, hij is van een achterbuurjongen geweest, voor 35 euro gekocht nadat hij in brand was gevlogen,
heel weinig schade, ik kreeg er een blok bij (in orde) compleet met onsteking en carb en cil.
nu dus de onsteking van het losse blok op het blok onder de brommer gezet, hij startte wel, reed wel alleen had geen kracht en viel af en toe uit.
nu dus onsteking eraf gehad en opnieuw erop gezet en nu start hij niet meer.
ik heb de ballen verstand van puchies om het zo maar te zeggen.

hoe stel je de onsteking af? (zo ff kijken of er een FAQ voor is)

en hoezo start hij niet (ideen?)

de zuiger moet er gewoon in met de pijl naar de uitlaat poort?
hoe moet de cilinderkop precies op de cilinder?

alvast bedankt en iedereen fijne vakantie.
 

[RRT] Lost-P 10-7-2004 22:34 Print reply
Posts: 4578
cilinderkop kan er ( als t goed is) maar op 1 manier op, die kan je dus niet fout hebben ( wel gewoon goed en kruislings aandraaien he)...
Dat hij niet start zal waarschijnlijk aan de contactpuntjes/ontsteking liggen, die moet je dus ff goed afstellen....( Daar heb ik btw GEEN verstand van, heb mooie magneetontsteking )
 
Chille Tune shit dan
Cabrinha 10-7-2004 22:53 Print reply

Posts: 1729
ja ik ook, alleen moet die puch ook rijdende hebben:P

 
John Huijben 11-7-2004 2:39 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

cilinderkop kan er ( als t goed is) maar op 1 manier op, die kan je dus niet fout hebben ( wel gewoon goed en kruislings aandraaien he)...
Dat hij niet start zal waarschijnlijk aan de contactpuntjes/ontsteking liggen, die moet je dus ff goed afstellen....( Daar heb ik btw GEEN verstand van, heb mooie magneetontsteking )


puch kop kan je er op verschillende manieren opzetten, de 4 tapeinden liggen precies even ver van elkaar af, zoals het bij de meeste brommers is.
als je van bovenaf naar de cilinderkop kijkt zie je dat een kant iets langer is als de andere drie, een soort rechthoek die bijna vierkant is.
op de cilinder is dat ook.
de lange kant moet dus bij de cilinder en kop op dezelfde plek liggen ( volgens mij was het rechts als je van voren maar de cil kijken maar weet ik niet zeker )
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
PieterF 11-7-2004 10:39 Print reply

Posts: 33
Gewoon goed de cilinder en de kop vergelijken dan zie je wel hoe hij erop moet.

Ehm 't klinkt alsof je condensator of je ontstekings spoel gaar is.
Kan je niet iemand met een puch? Dat je daar ff de ontsteking van test. Dat is wel zo makkelijk.
Stel hij doet het dan nog niet dan moet je naar anderen dingen opzoek gaan.
 
Puch Maxima - Polini 70cc | Std 50cc Kop | 15mm Bing | Std Filter | Twv: 16-40 | Top: 90 km/h digitaal
Wizzel 11-7-2004 11:28 Print reply

Posts: 100
Ik zou een nieuwe bougie kopen, contactpuntjes afstellen met voelermaat, (zijn 101 topics en faq's over). En je cilinderkop en cilinder hebben aan 1 kant een rondje die dus op mekaren moeten.
 
kreidler rs 11-7-2004 12:07 Print reply

Posts: 6202
op de kop staat een puch tekentje dat moet aan de onderkant ondersteboven dus (beetje vaag maar zo moetie)
 
bier drinken en kut roepen
Eyeball 11-7-2004 12:43 Print reply

Posts: 356
Van die kop weet je nu wel hoe die moet zitten, maar daar kan het niet aan liggen.

De zuiger moet idd met de pijl naar de uitlaatpoort.

Ontsteking kan meerder dingen zijn:

-Condensator kapot, maar dan moet die nog wel vonken.
-Bobine kapot, dan vonkt die helemaal niet meer
-Contactpunten gaan niet open, dan doet die het helemaal niet.
-Maakt ergens kortsluiting

Als ik jou was zou ik eerst ff naar die contactpunten kijken. Als ze niet open gaan dan doet die het niet. Je moet ze ongeveer een halve milimeter open zetten.
 
Honda- mt 11-7-2004 13:01 Print reply
Posts: 523
http://www.puchmaxi....teking_afstellen.php

Cinder kop kan er op 4 manieren op, je moet ff kijken er zit zoon rond uitsteekseltje op je kop en op je cilinder en alst goed is ook op je pakking, die moeten op elkaar aansluiten.
 

Dit topic is 2598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved