Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #20363 - wheely
|
Pagina 9 van 15
|
Dit topic is 6536 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arie-de-arier |
14-7-2004 12:06 |
Posts: 10000 |
dt heeft nog 2 plaats, die 3 plaats zijn te zeldzaam, als je die kunt vinden en er op zet ben je niet zon beun om je vliegwiel kapje vast te lassen
|
|
Allah is beter |
|
pepijn |
14-7-2004 12:07 |
Posts: 1287 |
de bedoeling is eigenlijk dat je zelf gaat proberen (sleutelen) kom je dan iets tegen waardoor je echt niet verder kan dan ga je het vragen, en vastgelaste vliegwielkap....tja
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
14-7-2004 12:10 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Greppel
[...]
kzallut ff uitleggen voor je;
stel, jij hebt heel veel verstand van computers, en er komt iemand met helemaal geen verstand ervan en vraagt aan jou
"mijn beeldscherm is stuk, wat moet ik doen??"
jij zegt dan tegen hem, kijk het kabeltje eens na. Nog voordat hij gekeken heeft zegt hij neej dat is het niet. Jij weet vrij zeker dat dat het is, en zegt dan "misschien dat de stekker niet in het stopcontact zit". Die kerel weet geeneens wat een stopcontact is, maar zegt gelijk "mn vader zegt dat het daar niet aan ligt, dus dat is het niet." dan komen er 10 vrienden van je erbij staan die allemaal zeggen dat het dan mss ligt aan dat hij het aanknopje moet indrukken. Hij vraagt of dit veilig is, iedereen vertelt hem dat er helemaal niks kan gebeuren, en t?ch weigert hij te kijken of het knopje aan of uit staat...
is toch superiritant of nie dan
goede vergelijking
trouwens als je die DT toch weg wilt doen.. wrom zou je er dan nog wat aan verandere?
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
joene |
14-7-2004 12:10 |
Posts: 204 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer
Ik zal effe serieus zijn,
Je moet je tandwielen niet omdraaien, want dan blijft je ketting de hele tijd haken. En als je vliegwiel kap daadwerkelijk is vastgelast moet je d'r inderdaad met de slijptol aan. Verder is je vertanding eigenlijk licht genoeg, je kunt er achter 'n 50-tands opzetten maar dan gaat ie dikke overtoeren maken dus dat raad ik niet aan. Verder mag ik hopen dat je 'n 3-plaats koppeling hebt, want ik weet niet wat jij voor 'n 70cc hebt, maar als 't een beetje 'n
snelle is, gaat je 2-plaats zo aan 't slippen. En dan kun al helemaal voor geen zak op z'n achterwiel trekken.
Kijk dat noem ik serieus.....
Hij rijd ong 80 maar hoe kun je zien of het een 2-plaats of een 3-plaats is?
Dit bericht is ge-edit door joene op 14-7-2004 12:11
|
|
|
|
arie-de-arier |
14-7-2004 12:11 |
Posts: 10000 |
blok splitsen
|
|
Allah is beter |
|
Ralf |
14-7-2004 12:11 |
Posts: 9073 |
Door de koppelingskap eraf te halen.
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
14-7-2004 12:11 |
Posts: 3255 |
je koppelingdeksel eraf halen, en de platen tellen..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
joene |
14-7-2004 12:12 |
Posts: 204 |
oke ik ga nu eerst ff eten en dan ga ik kijken
|
|
|
|
Ralf |
14-7-2004 12:14 |
Posts: 9073 |
Eigenlijk zouden zulke figuren gebanned moeten worden voor 2 jaar, terugkomen als er nog iets van te maken is..
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
14-7-2004 12:14 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Eigenlijk zouden zulke figuren gebanned moeten worden voor 2 jaar, terugkomen als er nog iets van te maken is..
wat let je?
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
Greppel |
14-7-2004 12:17 |
Posts: 478 |
kvindut geweldig
'mn pa zegt dit...'
'mn neef doet dat...'
'ikuh... doe geen fuck...'
eerst zittie vet te zeiken over zn TWV, en dan opeens boeit dat nix meer maar gaat alles om het omdraaien van zn tandwielen....
raar mannetje
|
|
<== kijk, greppel <== |
|
martijn_helmer |
14-7-2004 12:18 |
Posts: 146 |
Dan moet je aan de koppelingskant (de rechter kan van je blok als je erop zit) de deksel eraf schroeven. Let er wel op dat je eerst je olie aftapt.....dat doe je aan de onderkant van je blok, daar zit een dikke bout in (sleutel 17.) De deksel zit met nogal veel imbusboutjes vast (bij mij tenminste). Dan kun je je deksel eraf halen, dan zie je de koppeling zitten. Dat is een rond ding met vier boutjes erop met veertjes daaronder. Aan de zijkant zitten er inkepingen in waarin je de zogenoemde platen ziet zitten. Je ziet alleen de nokjes zitten, tel ze en je weet hoeveel platen je hebt. Daarna weer terug in elkaar schroeven, je olieaftabbout niet vergeten terug te draaien, olie er terug ingooien met een trechter, klaar.
|
|
|
|
martijn_helmer |
14-7-2004 12:20 |
Posts: 146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy
je koppelingdeksel eraf halen, en de platen tellen..
Kijk daar heeft deze jongen misschien wel 'n beetje uitleg bij nodig..
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
14-7-2004 12:24 |
Posts: 3255 |
hij heeft toch ogen gekregen? dan ken ie toch kijke hoe die deksel vast zit, dan gaat hij zelf maar eens wat proberen. zo heb ik het zelf ook geleerd.. hij is gewoon te lui om het zelf uit te zoeken..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
Greppel |
14-7-2004 12:25 |
Posts: 478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer
[...]
Kijk daar heeft deze jongen misschien wel 'n beetje uitleg bij nodig..
whahaha, ja maar om eerlijk te zijn denk ik dat 'deze' jongen bij jouw superuitleg hierboven ??k nog wel wat uitleg nodig heeft...
|
|
<== kijk, greppel <== |
|
Dit topic is 6536 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 9 van 15
|
|